Menu
Terug

Bol.com

Online marketplaces als Bol.com, Amazon en Marktplaats nemen een steeds prominentere rol in binnen het Nederlandse e-commerce landschap. Bol.com biedt ondernemers kans hun bereik en naamsbekendheid in één klap enorm te vergroten. Onze Marketplace-specialisten helpen jou met hun specialistische kennis aan een duurzame, toekomstbestendige strategie. Heb jij de wil om te blijven groeien? Bouw dan je bedrijf uit op Bol.com!

Prijs je producten net iets onder de reguliere verkoopprijs. Dit vergroot je zichtbaarheid op prijsvergelijkers als Google. Zo kun je je verlies terugverdienen.

Wesley PlugersWesley PlugersMede-eigenaar/Directeur

Feitensheet online marketplace

Welke marketplace is voor jou geschikt? Download de feitensheet!

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Sunny glasses Bellus Toys

5 Feiten over Bol.com

  • Aantal klanten

    Bol.com heeft een netwerk van meer dan 10 miljoen actieve klanten in Nederland en België.

    01
  • Assortiment

    Bol.com heeft een assortiment van ruim 22 miljoen artikelen en is daarmee één van de meest populaire Belgische en Nederlandse winkels.

    02
  • Grootste Nederlandse webshop

    Bol.com is met 10,6 miljoen websitebezoekers per maand de grootste Nederlandse webshop.

    03
  • Logistiek uit handen geven

    Je kan je logistiek laten regelen door Bol.com. Bol.com zegt dat je dan meer kans hebt op het koopblok en conversieratio’s met zo’n 30% stijgen. Daarnaast worden je producten standaard in Nederland én België verkocht.

    04
  • Sponsored products

    Een boost geven aan je sales? Meld je producten aan voor sponsored products middels een biedingssysteem. Je betaalt enkel voor kliks naar je productpagina.

    05

Zo zorgen wij voor extra verkoop op Bol.com

Als je het goed aanpakt kan Bol.com voor extra naamsbekendheid en sales zorgen voor jouw bedrijf, zonder je identiteit te verliezen. Zo helpen wij jou!

Wensen bespreken
Analyse producten / service
SMART doelstelling
Feed koppelen
Google Analytics
Sponsored products
Google Analytics
  • 1. In gesprek over je wensen

    Voordat we aan de slag gaan willen we weten wat je behoefte is. Het kan zijn dat je al producten via Bol.com verkoopt, maar je er meer uit wil halen. Of misschien heb je geen idee waar je moet beginnen, maar ben je wel benieuwd wat het platform je kan brengen. Wij brengen je wensen in kaart om tot een persoonlijk plan te komen.

  • 2. Analyse producten en service

    Zijn je wensen duidelijk, dan beginnen we met een analyse van je producten en service. Wat verkoop je? Wat is je concurrentie op Bol.com? Hoe sta je in de markt qua prijs en kan jij aan alle servicevoorwaarden van Bol.com voldoen? Zo bepalen we je positie en stellen we adviezen voor jou op.

  • 3. Doelstelling formuleren

    Afhankelijk van je wensen formuleren we al dan niet een doelstelling. We omschrijven samen SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch, tijdgebonden) wat je wil bereiken met het verkopen van je producten via Bol.com.

  • 4. Feed koppelen

    Het is mogelijk om producten handmatig in Bol.com in te laden, maar als het er veel zijn is dat ook veel werk. In dat geval koppelen we je producten via een API- verbinding aan Bol.com, zodat ze automatisch worden ingeladen vanaf je website en alle verkoopgegevens teruggeschoten worden in je eigen CMS.

  • 5. Product optimalisatie

    Als wij je helpen met het verkopen van je producten via Bol.com, zorgen we ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt. We maximaliseren de kans dat je vertoond wordt door het optimaliseren van je afbeeldingen, titel en beschrijving. Volledige en unieke content dragen namelijk bij aan de vindbaarheid van je producten.

  • 6. Sponsored products

    Het verdienmodel van Bol.com draait op bemiddelingskosten op basis van de de productprijs en de productgroep. Die draag je af per verkoop. Wil je je producten extra in de spotlight zetten, adverteer dan met sponsored products en verschijn bovenaan de zoekresultaten. Het werkt volgens een biedingssysteem en je betaalt alleen per klik op een advertentie.

  • 7. Rapportage

    Je krijgt elke maand van ons een persoonlijke update over de prestaties ondersteund door een Data Studio Rapport. Daarin staat real-time statistieken en grafieken over de stand van zaken met betrekking tot je KPI’s en doelstellingen die je op elk moment kan bekijken.

3 redenen waarom verkopen op Bol.com werkt

Met goede analyses, prognoses en prijsstellingen biedt Bol.com een grote kans voor ondernemers om hun afzetgebied snel uit te breiden.

  • Vergroot je naamsbekendheid en aantal sales op de grootste webshop van Nederland.
  • Profiteer van gratis vertoningen en betaal alleen commissie per verkoop of voor advertenties (per klik).
  • Je hebt geen webshop nodig om producten te verkopen op Bol.com. Je kan zelfs de bezorging aan Bol.com overlaten.

Geïnteresseerd in het verkopen van je producten via Bol.com?
Laten we samenwerken!

Contact