Terug
Menu

Meer leads

Bij veel bedrijven draait het om het genereren van zoveel mogelijk leads. Je website is hier een perfect middel voor. Toch voel je misschien dat je online kansen laat liggen. Je hebt wellicht veel bezoekers, maar ze willen niet converteren naar leads. Wat is toch het probleem? De kans is groot dat je gewoonweg te weinig tijd, middelen of kennis in huis hebt om je website en campagnes om te toveren tot een lead magnet. Dan hebben wij goed nieuws: wij hebben dat namelijk wel!

Zorg dat je website sowieso bestaat uit de onderdelen: homepage, product/dienst, over-ons-pagina, contactpagina en contentrubriek.

Wesley Plugers Ondernemer
Zo zorgen wij voor meer leads
google analytics rapporteren
google analytics rapporteren
google analytics rapporteren
google analytics rapporteren
  • Buyer personas opstellen

    Wanneer iemand je website bezoekt, wil je hem laten converteren naar een lead. Maar laten we eens beginnen bij het aantrekken van relevante bezoekers. De eerste stap is het identificeren van je doelgroep. Dat doen we met buyer personas: een representatie van je ideale klant, gebaseerd op marktonderzoek en data over je bestaande klanten.

  • Doelstellingen

    De strategie bepalen we op basis van de personas (waar zijn zij online te vinden?), maar ook op basis van doelstellingen. Hoeveel waardevolle leads wil je uiteindelijk wanneer bereiken met je investering? Is het realistisch? Misschien heb je ze al helder klaar liggen, misschien ook niet. In dat laatste geval helpen wij je graag!

  • Strategie bepalen

    Buyer personas zijn opgesteld en de doelstellingen liggen klaar. We mogen bijna beginnen! Dit is een goede basis voor een strategie om jouw doelgroep aan te trekken. Dat kan op elk denkbaar kanaal: van LinkedIn tot YouTube. Waar jouw persona’s online te vinden zijn, daar ben jij aanwezig. Budgetten en uren worden in deze fase verdeeld.

  • Campagnes

    Voor wat hoort wat. Dat is toch wel de meest relevante uitspraak die hoort bij leadgeneratie. Alles draait om wederkerigheid. Om aan persoonlijke gegevens te komen, moet je een aanbod hebben dat het waard is om gegevens voor af te geven. We gaan in deze fase achterhalen wat dat is en hoe we mensen kunnen overhalen.

  • Website klaar maken

    Het plan is er, nu is je website aan de beurt. We creëren of bepalen landingspagina’s die we gebruiken om het verkeer via de gekozen kanalen naartoe te sturen. Een landingspagina is een webpagina die speciaal gedesigned is om leads te generen met een formulier in ruil voor een aanbod. Denk aan een ebook, whitepaper, seminar of gratis sample.

  • Aan het werk

    We maken een korte en lange termijn planning, stellen een team samen en verdelen uren en budgetten. Nu gaat het echte werk beginnen. Laat de leads maar binnenstromen! Campagnes monitoren, testen en optimaliseren we continu. In strategie zijn we flexibel. Dat is noodzakelijk, omdat je kansen of valkuilen kan tegenkomen tijdens het werk.

  • Automatiseer

    Het uiteindelijke doel van leads genereren is natuurlijk het converteren naar klant. Dat werkt het beste met automation tools, zoals HubSpot die je bijvoorbeeld helpen automatische, gepersonaliseerde follow-up mails te sturen naar leads, dankzij een ingebouwd CRM systeem.

  • Communicatie

    Je bent vast benieuwd wat de resultaten zijn van ons werk. Daarom hoef je bij ons nooit perse te wachten op de maandelijkse, persoonlijke update en het Google Data Studio rapport. Wij zijn altijd bereikbaar voor je. De lijntjes zijn kort en je hebt een vast aanspreekpunt dat ook de projectleider is. Prettig en duidelijk, voor jou én voor ons.

Bereik jouw doelgroep met waardevolle informatie en bind potentiële klanten aan je merk of dienst. Met specifieke targeting mogelijkheden op onder meer functies, branches en bedrijven bereik je precies die mensen binnen jouw doelgroep.

Ontdek hoe we jou kunnen helpen met onze succesvolle LinkedIn-advertentiestrategieën.

Lees hoe wij jou met Instagram Advertenties helpen aan meer conversies, zichtbaarheid of engagement.

Met de verschillende advertentietypen breng jij jouw product of dienst onder de aandacht bij een zorgvuldig gesegmenteerde doelgroep.

Wil jij bereik en websiteverkeer creëren op basis van persoonlijke profielen? Dan is Facebook (of Meta) een interessant platform. Maar niet alleen voor bereik en verkeer, ook voor het genereren van leads én verkoop van producten kan je dit platform inzetten.

Lees hoe wij jou met Facebook Advertenties helpen aan meer conversies, zichtbaarheid of wat je doel ook mag zijn.

Google Shopping werkt heel anders dan reguliere zoekadvertenties. Dat vraagt om een andere focus en manier van optimaliseren.

Met behulp van een feed management platform als Channable optimaliseren we de shopping feed tot in de puntjes. Slimme regels zorgen ervoor dat de feed perfect is geoptimaliseerd, zodat Google een zoekopdracht beter kan matchen met een product uit jouw feed.

Verhoog je naamsbekendheid met aantrekkelijke banners of video’s over miljoenen websites in het Google Display netwerk. Of overtuig de winkelwagen verlaters met een Display advertentie om alsnog hun aankoop af te ronden met een dynamische remarketing advertentie.

3 redenen waarom jij meer leads wil genereren

Verhoog het succes van jouw organisatie met deze slimme inbound software. Bouw duurzame relaties op en laat je bedrijf groeien

De mogelijkheid tot leadnurturing

Het genereren van leads stelt je in staat om je marketinginspanningen te richten op een specifieke groep mensen die al interesse hebben getoond in wat je aanbiedt. Dit verhoogt de effectiviteit van je marketingcampagnes en zorgt voor een hogere return on investment (ROI).

Meer bereik met meer leads

Wanneer je meer leads genereert en effectief nurturt, vergroot je de kans dat deze potentiële klanten positieve ervaringen delen binnen hun eigen netwerken. Tevreden leads en klanten kunnen je merk aanbevelen aan vrienden, familie en collega’s, wat resulteert in een organische toename van je bereik. Bovendien kunnen deze aanbevelingen leiden tot nieuwe leads en klanten, waardoor je marketing- en salesinspanningen een multiplier effect krijgen en je bereik exponentieel groeit.

Meer kans op nieuwe klanten

Leads zijn potentiële klanten die interesse hebben getoond in je producten of diensten. Door leads te genereren, creëer je een pipeline van prospects die kunnen worden omgezet in betalende klanten, wat direct bijdraagt aan de omzetgroei van je bedrijf.

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Maak kennis met ons team

Profiel afbeelding van Doris VerhappenOnline strateeg

Doris Verhappen

Online strateeg
Profiel afbeelding van Laurens SmitSenior Online Strateeg

Laurens Smit

Senior Online Strateeg
Profiel afbeelding van Roel van der MijdenOnline strateeg

Roel van der Mijden

Online strateeg
Profiel afbeelding van Suzan NievergeldOnline Strateeg

Suzan Nievergeld

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Bram WijnhovenOnline strateeg

Bram Wijnhoven

Online strateeg
Profiel afbeelding van Wouter van KemenadeOnline Strateeg

Wouter van Kemenade

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Piet ZweegersOndernemer

Piet Zweegers

Ondernemer
Profiel afbeelding van Wesley PlugersOndernemer

Wesley Plugers

Ondernemer
Profiel afbeelding van Sophie HodakOnline strateeg

Sophie Hodak

Online strateeg
Profiel afbeelding van Dennis KornuytOnline strateeg

Dennis Kornuyt

Online strateeg

Gerelateerde blogs

BrightonSEO oktober 2024: part two!

Vera Van den Hanenberg
Vera Van den Hanenberg
TikTok logo
Social advertising 24 juli 2024

Wat je wil weten voordat je begint met TikTok adverteren

Mariska Paul
Mariska Paul

Samenwerken?

Wil jij zo snel mogelijk meer online bereik creëren?

Piet Zweegers
Ondernemer

Wil jij meer online leads?
Download de 10 tips!

Dennis
Strateeg

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar