Zorg voor houvast en een visie met een goed uitgedachte online marketing strategie. Het is dé gids die je nodig hebt om online marketing processen tot een succes te maken. Benieuwd hoe wij je hiermee kunnen helpen?
De perfect geschikte online marketing strategie voor jou kunnen we alleen bepalen als we inzicht hebben in je business, product/dienst en doelgroep.
Dennis KornuytOnline marketing strateeg
Buyer persona’s gids
Buyer persona’s zijn onmisbaar. Maar hoe maak je ze? Download de gids met voorbeeld!
Verwacht wordt dat maar liefst 82% van het internetverkeer leidt naar video’s tegen 2021 (Cisco).
01
Aandachtsspanne
De gemiddelde aandachtsspanne van een consument online is 8 seconden (Time.com)
02
Afbeeldingen
Content die relevante afbeeldingen bevat krijgt 94% meer weergaven.
03
E-mailmarketing
Gemiddeld kent e-mailmarketing een ROI van 4400% (Optinmonster).
04
Social media
55% van de consumenten doet research op social media voordat zij een aankoop doen.
05
Zo zetten we jouw online marketing strategie op
Een online marketing strategie zorgt ervoor dat je bewust je kanalen kiest die je doelstellingen zo snel mogelijk behalen. Wij stellen een strategie op in 5 stappen.
1. Creëer buyer persona’s
Om een marketingstrategie te bepalen, moet je je bewust zijn tegen wie je praat. Hoe makkelijk is het als je een aantal haast levensechte personen hebt als doelgroep? Daarom maken wij samen met jou buyer persona’s van je ideale klant. Hij of zij krijgt een gezicht, een baan, hobby’s, verlangens, problemen en veel meer.
2. Identificeer doelen en tools
Marketingdoelstellingen zijn SMART geformuleerd en staan in lijn met bedrijfsdoelstellingen. Om de doelstellingen te behalen en te meten, gebruiken we tools. Denk aan Google Analytics om websiteverkeer te meten en Hootsuite om social media berichten in te plannen. In deze fase bepalen we welke tools we nodig hebben.
3. Inventariseer wat er al is
Gebruik wat je al hebt. We onderscheiden betaald (bv Facebook), bezit (bv ebooks) en verdiend (bv mentions over je bedrijf). Dit bundelen we en integreren we in de strategie. Produceer je bv regelmatig themablogs (bezit)? Dan verspreiden we dat op social media (betaald) in de hoop op deelacties (verdiend). Zo kom je tot een uitgedachte strategie.
4. Audit en planning campagnes
We gaan aan de slag met je huidige content en bekijken alle content die je hebt. Hoe kunnen we deze verbeteren in het kader van je marketingdoelstellingen? Misschien updaten we specifieke blogs of voegen we andere CTA’s toe. Nu gaan we kijken naar de buyer persona’s, wat zij nodig hebben en waar ze tegenaan lopen. Hier vloeit het contentplan uit voort.
5. Actie
In deze stap komt al het voorgaande samen. We vormen een strategie in een online marketing plan voor 12 maanden en transformeren je bedrijf van goed naar onverslaanbaar! Alle belangrijke facetten van je bedrijf komen aan bod door campagnes, gebaseerd op de persona’s, doelstellingen en huidige content. De acties laten ons precies weten wat ons te doen staat.
3 redenen waarom je een online marketing strategie moet hebben
Bedrijven die niet in het hoofd van de klant kruipen, schieten met losse flodders. Met een online marketing strategie geef je richting aan je campagnes én kun je:
De juiste informatie op het juiste moment aan de juiste persoon overbrengen. Dat is alles waar het om draait bij online marketing.
Je ROI verhogen. Budgetten managen is makkelijker als je doelgericht volgens een online marketingstrategie te werk gaat.
Resultaten zichtbaar maken. Zonder plan weet je niet waar je heen moet. Hoe moet je je resultaten meten als je niet weet hoe en wat je wil bereiken?
Geïnteresseerd in online marketing strategie? Laten we samenwerken!
Contact
Bekijk alle onderdelen van online marketing strategie