Menu
Terug

Online marketing strategie

Zorg voor houvast en een visie met een goed uitgedachte online marketing strategie. Het is dé gids die je nodig hebt om online marketing processen tot een succes te maken. Benieuwd hoe wij je hiermee kunnen helpen?

De perfect geschikte online marketing strategie voor jou kunnen we alleen bepalen als we inzicht hebben in je business, product/dienst en doelgroep.

Ber HaestBèr HaestOnline marketing specialist

Buyer persona’s gids

Buyer persona’s zijn onmisbaar. Maar hoe maak je ze? Download de gids met voorbeeld!

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Janssen en Janssen Buddha to Buddha Assa Abloy

5 Feiten over online marketing strategie

  • Video

    Verwacht wordt dat maar liefst 82% van het internetverkeer leidt naar video’s tegen 2021 (Cisco).

    01
  • Aandachtsspanne

    De gemiddelde aandachtsspanne van een consument online is 8 seconden (Time.com)

    02
  • Afbeeldingen

    Content die relevante afbeeldingen bevat krijgt 94% meer weergaven.

    03
  • E-mailmarketing

    Gemiddeld kent e-mailmarketing een ROI van 4400% (Optinmonster).

    04
  • Social media

    55% van de consumenten doet research op social media voordat zij een aankoop doen.

    05

Zo zetten we jouw online marketing strategie op

Een online marketing strategie zorgt ervoor dat je bewust je kanalen kiest die je doelstellingen zo snel mogelijk behalen. Wij stellen een strategie op in 5 stappen.

Wensen bespreken
Doelen en tools
Online marketing strategie inventarisatie
Audit en planning campagnes
Online marketing strategie uitvoering
  • 1. Creëer buyer persona’s

    Om een marketingstrategie te bepalen, moet je je bewust zijn tegen wie je praat. Hoe makkelijk is het als je een aantal haast levensechte personen hebt als doelgroep? Daarom maken wij samen met jou buyer persona’s van je ideale klant. Hij of zij krijgt een gezicht, een baan, hobby’s, verlangens, problemen en veel meer.

  • 2. Identificeer doelen en tools

    Marketingdoelstellingen zijn SMART geformuleerd en staan in lijn met bedrijfsdoelstellingen. Om de doelstellingen te behalen en te meten, gebruiken we tools. Denk aan Google Analytics om websiteverkeer te meten en Hootsuite om social media berichten in te plannen. In deze fase bepalen we welke tools we nodig hebben.

  • 3. Inventariseer wat er al is

    Gebruik wat je al hebt. We onderscheiden betaald (bv Facebook), bezit (bv ebooks) en verdiend (bv mentions over je bedrijf). Dit bundelen we en integreren we in de strategie. Produceer je bv regelmatig themablogs (bezit)? Dan verspreiden we dat op social media (betaald) in de hoop op deelacties (verdiend). Zo kom je tot een uitgedachte strategie.

  • 4. Audit en planning campagnes

    We gaan aan de slag met je huidige content en bekijken alle content die je hebt. Hoe kunnen we deze verbeteren in het kader van je marketingdoelstellingen? Misschien updaten we specifieke blogs of voegen we andere CTA’s toe. Nu gaan we kijken naar de buyer persona’s, wat zij nodig hebben en waar ze tegenaan lopen. Hier vloeit het contentplan uit voort.

  • 5. Actie

    In deze stap komt al het voorgaande samen. We vormen een strategie in een online marketing plan voor 12 maanden en transformeren je bedrijf van goed naar onverslaanbaar! Alle belangrijke facetten van je bedrijf komen aan bod door campagnes, gebaseerd op de persona’s, doelstellingen en huidige content. De acties laten ons precies weten wat ons te doen staat.

3 redenen waarom je een online marketing strategie moet hebben

Bedrijven die niet in het hoofd van de klant kruipen, schieten met losse flodders. Met een online marketing strategie geef je richting aan je campagnes én kun je:

  • De juiste informatie op het juiste moment aan de juiste persoon overbrengen. Dat is alles waar het om draait bij online marketing.
  • Je ROI verhogen. Budgetten managen is makkelijker als je doelgericht volgens een online marketingstrategie te werk gaat.
  • Resultaten zichtbaar maken. Zonder plan weet je niet waar je heen moet. Hoe moet je je resultaten meten als je niet weet hoe en wat je wil bereiken?

Geïnteresseerd in online marketing strategie?
Laten we samenwerken!

Contact

Bekijk alle onderdelen van online marketing strategie