Menu
Terug

LinkedIn adverteren

Er zijn vandaag de dag meer dan genoeg marketingkanalen waarop jij je boodschap kunt verkondigen. Denk aan Facebook, Snapchat of Twitter. Bijna al deze platfomen zijn echter vooral gericht op persoonlijk gebruik en dat is precies waarin LinkedIn zich onderscheidt: vooral B2B organisaties kunnen daar een doelgroep vinden die anders lastig te targeten is. Target bijvoorbeeld een branche, business, titel of zelfs werknemers van een bedrijf.

LinkedIn draagt voor 80% bij aan alle B2B leads uit social media. Niet gek dus dat 89% van de B2B marketeers LinkedIn gebruiken in hun marketingmix.

Wesley PlugersWesley PlugersMede-eigenaar/Directeur

Social media strategie template

Download het gratis social media strategie template en heb al je LinkedIn activiteiten in één duidelijk overzicht.

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Antwoordservice nederland Bechtle Mapcreator

5 Feiten over LinkedIn

  • Conversieratio

    LinkedIn heeft een conversieratio van 2,74% (bezoeker naar lead). Facebook kent een ratio van slechts 0,77% en Twitter spant de kroon met 0,69%.

    01
  • B2B

    79% van de B2B marketeers zien LinkedIn als een effectief kanaal voor leadgeneratie.

    02
  • Koopbeslissing

    50% van de B2B klanten gebruiken Linkedin bij hun koopbeslissing.

    03
  • Leadgeneratie

    LinkedIn advertenties zijn 227% meer effectief voor leadgeneratie dan andere netwerken.

    04
  • Beslissingnemers

    LinkedIn heeft 660+ miljoen gebruikers waaronder 86 miljoen beslissingnemers en opinieleiders.

    05

Zo zetten wij jouw LinkedIn campagnes succesvol op

Moeten er beslissingen worden gemaakt? Dan gaan wij niet af op ons onderbuikgevoel. Gelukkig hebben wij een arsenaal aan tools die ons helpen beslissingen op data te baseren.

LinkedIn advertentie account opzetten
Campagnedoel kiezen
Persona's
LinkedIn advertentieformats
Conversietracking
LinkedIn advertenties
Data Studio Rapportage
  • 1. Advertentieaccount opzetten

    Om advertenties op LinkedIn te kunnen verspreiden, heb je een LinkedIn advertentieaccount nodig. Als dat er nog niet is, zetten we die voor je op. Hetzelfde geldt voor je bedrijfspagina die er moet zijn als je wil adverteren op dit platform. Deze koppelen we met het advertentieaccount.

  • 2. Campagnedoel kiezen

    Wat wil je dat mensen doen na het klikken op je advertentie? Je hebt de keuze tussen websiteverkeer, interactie, videoweergaven, leadgeneratie, websiteconversie en sollicitanten. We kiezen met name op basis van de koopfase waarin de targetdoelgroep zich bevindt: bewustwordingsfase, overwegingsfase of beslissingsfase.

  • 3. Kiezen van je target-doelgroep

    Voor het kiezen van een doelgroep geldt: hoe specifieker, des te relevanter de advertenties én dus de ROI zijn. De doelgroep splitsen we zo ver als nodig uit. Dat kan bijvoorbeeld zijn een combinatie van functietitel, interesses en demografische factoren. Je kan zelfs medewerkers van een bedrijf targeten.

  • 4. Advertentie-format

    Aan de hand van de target-doelgroep, de advertentie en het doel kiezen we een geschikt advertentie-format. Een beeldadvertentie is niet beter dan carrousel. Elke soort advertentie heeft zijn unieke eigenschappen. Wij kiezen het format dat het beste bij je advertentie en campagnedoel aansluit.

  • 5. Budget & testen

    Het budget dat je reserveert voor LinkedIn spenderen we wijs. We gaan nooit all-in voor één of een variatie van advertenties of doelgroepen. We spenderen een klein deel van het budget om te testen wat werkt. Komen we erachter dat bijvoorbeeld een bepaalde doelgroep niet het beoogde resultaat geeft? Dan passen we dat aan waarna er nog genoeg budget over is.

  • 6. Conversie tracking

    Conversietracking is optioneel, maar enorm waardevol voor jouw bedrijf. Je krijgt inzicht in welke acties mensen uitvoeren op je website na het klikken op een LinkedIn advertentie. We raden dus altijd aan om dit in te stellen. Geen zorgen, dat regelen wij voor je!

  • 7. Creëren advertenties

    Bij het creëren van de daadwerkelijke advertenties gebruiken we altijd kwalitatief beeldmateriaal mits van toepassing. De CTA (bijvoorbeeld: download gratis je ebook) moet pakkend zijn om de click-trough rate (CTR) te verhogen. Jouw waarde voor je doelgroep straalt dat uit in je advertenties. We wedden nooit op één paard, maar testen meerdere advertenties.

  • 8. Analyseren

    Is mijn LinkedIn campagne succesvol? In de LinkedIn campaign manager analyseren we de resultaten. Vooraf bepaalden we de doelstelling die in lijn staat met je bedrijfsdoelstellingen. Omdat we weten waar we heen willen is het makkelijk te zien of we op koers liggen, of we bij moeten stellen en of we na afloop een succesvolle campagne hebben gedraaid.

3 redenen om LinkedIn te kiezen boven andere kanalen

Focus jij je vooral op het binnenhalen van waardevolle leads? Dan kán je LinkedIn niet negeren.

  • 80% van de B2B leads komen van LinkedIn versus 13% van Twitter en 7% van Facebook.
  • LinkedIn biedt de advertentie-optie “Leadgeneratie formulieren”. Hiermee kun je , getarget en laagdrempelig leads genereren.
  • Bereik direct en persoonlijk individuen uit jouw doelgroep met Sponsored InMail. Vraag ze bijvoorbeeld content te downloaden of motiveer ze een dienst af te nemen.

Geïnteresseerd in hulp bij LinkedIn campagnes?
Laten we samenwerken!

Contact