Menu
Terug

Discovery advertising

Vertel visuele verhalen aan jouw prospects via Google Discover, YouTube en Gmail. Doe dat precies op het moment dat zij openstaan voor bepaalde nieuwe producten of diensten. Google Discover is een gepersonaliseerde nieuwsfeed die tot stand komt door onderwerpen te volgen en te ontvolgen. Machine learning speelt hierbij een grote rol, zo ook bij de targeting van Discovery ads. Laat zien wat iemand wil hebben, zonder dat ze het zelf al weten!

Met Google Discovery ads stap je weg van zoekwoorden. Verkoop je planten? Target dan bijvoorbeeld mensen die interesse tonen woonaccessoires.

Wessel VincentWessel VincentOnline marketing specialist

Voorbeeldcampagne Google Ads

Zo maak je campagnes in Google Ads! Download een standaard voorbeeldcampagne.

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Bechtle Sunny glasses

5 Feiten over Discovery Advertising

  • Online vs. fysiek shoppen

    Bijna 50% van de consumenten shopt meer online dan in fysieke winkels.

    01
  • Onverwachte ontdekkingen

    76% van de consumenten doet graag onverwachte ontdekkingen tijdens het online shoppen.

    02
  • Platformen

    Discovery advertenties verschijnen naast Google Discover (nieuwsfeed op iOS en Android), ook op Gmail en de homepage van YouTube.

    03
  • Afbeeldingen

    Vertel je verhaal via één of meerdere afbeeldingen (carousel).

    04
  • Voorkeuren en gedrag

    Laat gebruikers relevante advertenties zien op basis van voorkeuren en vertoond gedrag, niet op basis van zoekwoorden.

    05

Zo zetten wij succesvolle Discovery campagnes op

Discovery advertenties zijn het nieuwste advertentietype van Google. Wij boeken er resultaat mee! Zo pakken wij het ook voor jou aan.

SMART doelstelling
Google Analytics analyses
Beeldadvertenties
Landingspagina
Optimalisatatie en testen
Data Studio Rapportage
  • 1. Formuleer een doelstelling

    Alleen met heldere doelstellingen maak je vliegende starten. We beginnen dus niet lukraak met het aanmaken van een Discovery campagne. De doelstelling stellen we eventueel samen op en is het verlengde van je bedrijfsdoelstelling. We maken hem SMART en bedenken daar de logische KPI’s bij om het succes te meten. Dat is de fundering.

  • 2. Kies je targeting

    Nu het helder is waar je naartoe wil, kiezen we de targeting doelgroep: In-Market (mensen die actief interesse tonen in bepaalde producten), interesse, aangepaste doelgroepen en remarketing. Erg vergelijkbaar met Display dus. De keuze ervan hangt af van je doelstelling.

  • 3. Kies je Budget

    Bij Google Discovery ads betaal je per klik (CPC). Met een relatief laag budget kan je al een grote doelgroep bereiken. De intentie die een zoekadvertentie wel met zich meebrengt ontbreekt namelijk bij een Discovery ad. We geven je graag een budgetadvies waarmee jij je doelstelling behaalt.

  • 4. Overtuigend beeldmateriaal

    Het beeldmateriaal is bepalend voor het succes. Daar helpen we je dan ook graag bij. Heb je al geschikt beeldmateriaal of moeten we nieuw hebben? Het beeld vertelt namelijk je verhaal en moet aansluiten bij je targetdoelgroep, doelstelling én fase van de klantreis. Zo ziet bijvoorbeeld een remarketing advertentie er heel anders uit dan een branding advertentie.

  • 5. Landingspagina

    Op welke pagina komt iemand terecht na het klikken op de Discovery advertentie? Deze landingspagina moet in dienst staan van het doel van de pagina. Soms (lees vaak) is het verstandig om een nieuwe aan te maken, speciaal ingericht voor de Discovery campagne. Het is een vaak onderschat onderdeel van het opzetten van welke campagne dan ook.

  • 6. Testen & optimaliseren

    We kiezen instellingen en voegen afbeeldingen, een aantal koppen en beschrijvingen toe. Door machine learning maakt Google de best presterende combinaties. We geven het systeem de tijd om te leren en passen tot de eerste 40 conversies niets aan. Pas hierna onderzoeken we pas waar nog potentie zit.

  • 7. Rapporteren

    Jij bent vast benieuwd naar wat de nieuwe Discovery campagne jou heeft opgeleverd. Dat hoor je maandelijks via een persoonlijk gesprek. Je krijgt een link naar je eigen, gepersonaliseerde Google Data Studio rapportage die je altijd real-time kan inzien. Stel ons gerust die kritische vragen die ons scherp houden. Dat mag op elk moment.

3 redenen waarom een Discovery campagne werkt

Google Discovery is het perfecte campagnetype voor remarketing of als je wil werken aan je merkbekendheid:

  • Verhoog je merkbekendheid bij een doelgroep die openstaat voor jouw product of dienst.
  • Inspireer een welwillende doelgroep.
  • Haal eerdere websitebezoekers over je website opnieuw te bezoeken met een beeldend verhaal.

Wil jij ook hulp bij Discovery advertenties?
Laten we samenwerken!

Contact