Menu
Terug

Remarketing

“10% korting op alle parfum”. Hoe effectief denk je dat deze advertentie is bij iemand die gisteren parfum heeft bekeken op jouw website maar het niet kocht? Heel effectief! Remarketing maakt het mogelijk om websitebezoekers opnieuw te benaderen met relevante advertenties.

Remarketing ads behalen een veel hoger conversiepercentage dan gewone advertenties. Niet gek, want deze gebruikers hebben al interesse in je getoond.

Paul VercammenPaul VercammenOnline marketing specialist

10 Best practices remarketing

Download de 10 best practices voor remarketing.

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Instalplus Buddha to Buddha Epolis

5 Feiten over remarketing

  • Conversieratio

    Conversieratio’s liggen bij remarketing tot wel 150% hoger dan gewone zoekadvertenties.

    01
  • Facebook & Google

    Facebook en Google zijn de meest populaire platformen voor remarketing.

    02
  • Voortijdig website verlaten

    98% van de gebruikers die voor het eerst een website bezoeken, verlaat een website zonder te converteren.

    03
  • B2B vs. B2C

    B2B remarketing is vruchtbaarder dan B2C remarketing met meer dan 400% op conversies per vertoning.

    04
  • ROI & nieuwe klanten

    Het verhogen van ROI en het aantrekken van nieuwe klanten zijn de twee primaire doelen van remarketing.

    05

Zo zetten wij succesvolle remarketing campagnes op

Remarketing kan wonderen verrichten, maar als je niet weet wat je doet, doet het weinig goeds. Integendeel. Zo zetten wij remarketing campagnes op die wél werken.

Remarketing doelgroep bepalen
Remarketing doelstelling
Remarketing kanalen
Remarketing visuals
  • 1. Doelgroep bepalen

    Voordat we alles uit de kast trekken, onderzoeken we welke doelgroep we willen retargeten. Dat kan zijn mensen die bepaalde producten of pagina’s hebben bezocht of mensen die bepaald gedrag vertoonden op je website. Hiervoor gebruiken we onder andere data uit het verleden. Welke doelgroep converteert snel?

  • 2. Doelstelling formuleren

    Om te weten welke boodschap we waar willen overbrengen, moeten we weten wat we ermee willen bereiken. Dat kunnen meer verkopen zijn, meer inschrijvingen, maar ook bijvoorbeeld meer naamsbekendheid of meer bezoekers.

  • 3. Kanalen selecteren

    Nu hebben we genoeg informatie om kanalen te kiezen waarop we gebruikers opnieuw willen benaderen. Dat kunnen bijvoorbeeld zijn Facebook of Google. De keuze hangt mede af van de doelgroep en de boodschap. Misschien is een tekstadvertentie minder relevant dan een videoadvertentie? In dat geval is YouTube een interessant kanaal.

  • 4. Visuals creëren

    Het mooie aan remarketing is dat je de boodschap helemaal kunt personaliseren op de informatie die je hebt. Heeft iemand een aantal hotels in Kaapverdië bekeken, maar niets geboekt? Dan kun je ervoor kiezen om een ander vergelijkbaar hotel te tonen in een beeldadvertentie. Remarketing is niets anders dan verleiding van geïnteresseerden.

  • 5. Campagnes lanceren & optimaliseren

    Hoe goed we de stappen ook doorlopen, remarketing campagnes staan of vallen met de instellingen. De lijn tussen verleiden en online stalken is dun. De frequentie cap instelling bepaalt hoe vaak iemand je remarketing advertentie te zien krijgt. Instellingen kunnen voor elke business anders zijn. Hier komen ook testen en experimenten de hoek om kijken.

3 redenen om Google Ads in te zetten

Bijna niemand converteert na één websitebezoek. Vooral niet als het om een grote aankoop gaat. Zorg dus voor meer contactmomenten met remarketing!

  • Profiteer van super hoge conversieratio’s.
  • Target alleen gebruikers die interesse hebben getoond.
  • Investeer tegelijkertijd in branding door het vergroten van het aantal contactmomenten.

Wil jij met remarketing je bedrijf laten groeien?
Laten we samenwerken!

Contact