Remarketing
“10% korting op alle parfum”. Hoe effectief denk je dat deze advertentie is bij iemand die gisteren parfum heeft bekeken op jouw website maar het niet kocht? Heel effectief! Remarketing maakt het mogelijk om websitebezoekers opnieuw te benaderen met relevante advertenties.
Remarketing ads behalen een veel hoger conversiepercentage dan gewone advertenties. Niet gek, want deze gebruikers hebben al interesse in je getoond.
Vera van den HanenburgOnline marketing specialist
Download de 10 best practices voor remarketing.
5 Feiten over remarketing
Zo zetten wij succesvolle remarketing campagnes op
Remarketing kan wonderen verrichten, maar als je niet weet wat je doet, doet het weinig goeds. Integendeel. Zo zetten wij remarketing campagnes op die wél werken.
-
1. Doelgroep bepalen
Voordat we alles uit de kast trekken, onderzoeken we welke doelgroep we willen retargeten. Dat kan zijn mensen die bepaalde producten of pagina’s hebben bezocht of mensen die bepaald gedrag vertoonden op je website. Hiervoor gebruiken we onder andere data uit het verleden. Welke doelgroep converteert snel?
-
2. Doelstelling formuleren
Om te weten welke boodschap we waar willen overbrengen, moeten we weten wat we ermee willen bereiken. Dat kunnen meer verkopen zijn, meer inschrijvingen, maar ook bijvoorbeeld meer naamsbekendheid of meer bezoekers.
-
3. Kanalen selecteren
Nu hebben we genoeg informatie om kanalen te kiezen waarop we gebruikers opnieuw willen benaderen. Dat kunnen bijvoorbeeld zijn Facebook of Google. De keuze hangt mede af van de doelgroep en de boodschap. Misschien is een tekstadvertentie minder relevant dan een videoadvertentie? In dat geval is YouTube een interessant kanaal.
-
4. Visuals creëren
Het mooie aan remarketing is dat je de boodschap helemaal kunt personaliseren op de informatie die je hebt. Heeft iemand een aantal hotels in Kaapverdië bekeken, maar niets geboekt? Dan kun je ervoor kiezen om een ander vergelijkbaar hotel te tonen in een beeldadvertentie. Remarketing is niets anders dan verleiding van geïnteresseerden.
-
5. Campagnes lanceren & optimaliseren
Hoe goed we de stappen ook doorlopen, remarketing campagnes staan of vallen met de instellingen. De lijn tussen verleiden en online stalken is dun. De frequentie cap instelling bepaalt hoe vaak iemand je remarketing advertentie te zien krijgt. Instellingen kunnen voor elke business anders zijn. Hier komen ook testen en experimenten de hoek om kijken.
3 redenen om Google Ads in te zetten
Bijna niemand converteert na één websitebezoek. Vooral niet als het om een grote aankoop gaat. Zorg dus voor meer contactmomenten met remarketing!
- Profiteer van super hoge conversieratio’s.
- Target alleen gebruikers die interesse hebben getoond.
- Investeer tegelijkertijd in branding door het vergroten van het aantal contactmomenten.

Wil jij met remarketing je bedrijf laten groeien?
Laten we samenwerken!
