Menu
Terug

Online marketing plan

Hoe lang is het geleden dat je je online marketing plan hebt gereviewd, doelen hebt bijgestuurd en andere strategische aanpassingen hebt gemaakt? Als het goed is, doe je dat elk jaar. Toch blijkt dat in de praktijk anders te liggen. Zonde! Een up-to-date online marketing plan is noodzakelijk om budgetten te verdelen, doelstellingen te bepalen en alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Veel organisaties kloppen bij ons aan voor hulp.

Door je strategieën te documenteren heb je 538% meer kans om succesvol te zijn in je online marketing inspanningen (bron: Content Marketing Instittute).

Wesley PlugersWesley PlugersMede-eigenaar/Directeur

Buyer persona’s gids

Download de gratis template om jouw buyer persona’s vorm te geven. Inclusief twee voorbeeld persona’s!

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Buddha to Buddha

5 Feiten over online marketing plannen

  • Doelen vastleggen vergroot kans op succes

    Marketeers die doelen vastleggen, hebben 429% meer kans om succesvolle campagnes te draaien. 81% van deze marketeers bereikt hun doelen.

    01
  • Chatbots besparen kosten

    Chatbots kunnen wel 30% aan kosten besparen op klantenservice. Vooral de financiële-, educatieve-, reis- en onroerend goed sectoren profiteren van chatbots.

    02
  • Groei Artificial intelligence (AI)

    Naar verwachting groeien de inkomsten uit de markt voor artificial intelligence (AI) wereldwijd met 6 miljard dollar tegen het jaar 2025.

    03
  • Meer videocontent

    54% van de consumenten wil meer videocontent zien van geliefde merken of het bedrijf. Loop niet achter en verwerk video in je online marketing plan.

    04
  • Blog

    Websites die een blog bijhouden, hebben 55% meer verkeer (Quick Sprout).

    05

Zo helpen we jou met je online marketing plan

Op welk niveau je hulp nodig hebt met je online marketing plan, maakt ons niet uit. Wij zijn er om jou het resultaat te geven dat je nodig hebt.

Wat heb je nodig
Rapportage
Persona's
SMART doelstellingen
Marketingstrategie
Budget
  • 1. Wat heb je nodig?

    Om een marketingstrategie te bepalen, moet je je bewust zijn tegen wie je praat. Hoe makkelijk is het als je een aantal haast levensechte personen hebt als doelgroep? Daarom maken wij samen met jou buyer persona’s van je ideale klant. Hij of zij krijgt een gezicht, een baan, hobby’s, verlangens, problemen en veel meer.

  • 2. Analyse maken

    We gaan er gemakshalve vanuit dat het plan nog geschreven moet worden. Het eerste wat we doen is het maken van een analyse. Is er al een oud online marketing plan, dan analyseren we dat. Hetzelfde doen we voor jouw hele organisatie en branche, zodat we weten waar we mee te maken hebben.

  • 3. Buyer persona’s creëren

    Nu we genoeg weten over je bedrijf en branche, willen we weten wie je wil aanspreken met je marketinguitingen. Dat doen we aan de hand van buyer persona’s. Heb je die al, dan scherpen we die waar nodig aan. Heb je ze niet, dan creëren we ze samen. Het is een specifieke representatie van je ideale klant.

  • 4. SMART doelstellingen bepalen

    Met alle informatie die we nu hebben, is het mogelijk om SMART doelstellingen te bepalen. Die zijn specifiek, meetbaar, actueel, realistisch en tijdgebonden. Deze doelstellingen staan in lijn met je algemene bedrijfsdoelstellingen en zijn het fundament van je strategie en tactieken.

  • 5. Strategie en tactieken bepalen

    Nu is het tijd om de vraag te stellen hóe we de doelen gaan behalen. Welke strategieën, tactieken en kanalen zetten we in om zo snel mogelijk resultaat te boeken? Hierbij houden we rekening met alle voorgaande stappen: wie is je concurrentie? Wie ben jij? Wie is je doelgroep en wat wil je bereiken?

  • 6. Budgetten verdelen

    Een belangrijk punt dat eigenlijk hand in hand gaat met stap 5 is je budget. Tactieken zijn altijd ook budget afhankelijk. Ken aan elke tactiek een budget toe. Als het goed is, moeten de doelstellingen te behalen zijn met het beschikbare budget aangezien ze SMART en dus ook realistisch zijn.

3 redenen waarom een online marketing plan noodzakelijk is

Zonder routebeschrijving bereik je nooit het snelst die onbekende plek. Hetzelfde geldt voor je online marketing doelstellingen.

  • Creëer zichtbaarheid in je team. Leg uit hoe en waarom je campagnes draait en het communiceren en samenwerken gaat makkelijker.
  • Behaal je doelstellingen. Met een marketing plan ben je continu bezig je doelstellingen te behalen. Duidelijke doelen en een plan verbeteren kansen op succes.
  • Verhoog je ROI. Door volgens een doordacht plan te werken verlaag je kosten om aan nieuwe klanten te komen en verhoog je je ROI.

Geïnteresseerd in een online marketing plan?
Laten we samenwerken!

Contact