Menu
Terug

Google Display

Overweeg je te adverteren in het Google Display Netwerk (GDN), dan stap je af van de zoekopdrachtgerichte aanpak. Je doelgroep ziet je banners op basis van gedrag via meer dan 2 miljoen websites, video’s en apps tijdens het surfen op het web. Hoewel iemand misschien minder in “shopping mode” is dan bij search ads, is het wel een super goedkope manier van adverteren. Zet bijvoorbeeld in op merkbekendheid of remarketing.

Heb je al maximaal bereik met merkgerelateerde zoektermen? Zorg dan dat er meer naar je merk gezocht wordt met goedkope Google Display ads.

Ber HaestBèr HaestOnline marketing specialist

6 Principes voor display banner design

Download 6 principes voor het designen van een display banner die werkt.

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Lassoo makelaars Bechtle Popsockets

5 Feiten over Google Display

  • Bereik Google Display Netwerk

    Het Display Netwerk van Google bereikt meer dan 90% van de internetgebruikers via 2 miljoen websites, video’s en apps.

    01
  • Advertenties met afbeeldingen

    Advertenties met afbeeldingen hebben een hogere doorklikratio (CTR: 0,31%) dan tekstadvertenties (CTR: 0,23%).

    02
  • CPC Google Display vs. CPC Google Search

    De gemiddelde kosten per klik (CPC) van een Google Display advertentie is onder de $0,58. In het zoeknetwerk is de gemiddelde CPC $2,32.

    03
  • Mobiele apparaten

    86% van Google Display advertenties wordt gezien op mobiele apparaten.

    04
  • Leeftijd

    54% van Google Display advertenties van e-commerce adverteerders wordt gezien door 25-44-jarigen.

    05

Zo zetten wij een succesvolle Google Display strategie op

Google Display zetten we vooral in voor remarketing en het benaderen van prospects. Afhankelijk van de doelstelling zetten we een strategie op.

SMART doelstellingen
Persona's
Google Smart Display advertenties
Landingspagina
Google Display advertenties
Analytics rapportages
Rapportage
  • 1. Doelstelling

    Misschien heb je al een idee waarom je oog is gevallen op Google Display. Dat kan zijn branding, het stimuleren van een actie of remarketing. We kijken of dat idee realistisch is en hoe we het kunnen transformeren naar SMART-doelstellingen die je bedrijfsdoelstellingen ondersteunen. Met bijbehorende KPI’s sturen we campagnes steeds bij.

  • 2. Doelgroepdefinitie

    Als de doelstelling helder is, bekijken welke doelgroepen interessant zijn om te targeten. Kies op basis van wie mensen zijn: interesses, demografie, waar ze actief onderzoek naar doen, hoe ze met je website interactie hadden, of kies op content: zoekwoorden, onderwerpen of specifieke websites. De keuze hangt af van de doelstelling.

  • 3. Slimme Display campagnes

    We kunnen kiezen voor Slimme Display campagnes, mits we voldoen aan de campagnevereisten. Het plaatsen van biedingen en targeting laten we dan helemaal aan Google over. Wij geloven dat Google meer weet dan de gewone sterveling, maar we zijn altijd kritisch. Daarom testen we altijd wat wel en niet werkt.

  • 4. Landingspagina bepalen of creëren

    Tenzij je Google Display inzet voor remarketing, is een goede, specifieke landingspagina cruciaal. Een relevante pagina zorgt voor een hogere kwaliteitsscore, minder mensen die je website verlaten omdat ze weinig hoeven te denken en een hoger conversieratio. Dat kan een unieke campagnespecifieke pagina zijn. Als er behoefte aan is, creëren wij deze graag voor je.

  • 5. Banners vormgeven

    Mensen zoeken niet naar je, dus we laten je banners opvallen zonder “spammy” te ogen. We maken doelgroepspecifieke banners. Wil je jouw merknaam de wereld inblazen, maar niet veel betalen? Dan maken we een statement, zonder hele aanwezige CTA. Wat is het effect van de verhoogde online zichtbaarheid in andere campagnes? Er is heel veel mogelijk.

  • 6. Zo evalueren we Google Display campagnes

    We evalueren Google Display niet op laatste klik conversie, maar zien het als een full-funnel strategie. Het levert een bijdrage aan conversies. Je banners worden goedkoop wijd verspreid. Zoeken er nu meer mensen naar je merknaam? Stijgt het conversieratio van merkgerelateerde zoektermen? Stijgt het direct verkeer? Dit zijn vragen die het succes bepalen.

  • 7. Rapporteren

    Maandelijks praten we je bij over de resultaten. De samen opgestelde KPI’s rapporteren we. Denk aan de hoeveelheid direct verkeer, het conversieratio van merkgerelateerde zoektermen of het aantal zoekopdrachten naar merknaam. Die verwerken we in een Google Datastudio Dashboard dat je op elk moment real-time kan inzien. Klaar om intern te presenteren!

3 redenen waarom Google Display ook werkt voor jouw bedrijf

Trek goedkoop de aandacht van je doelgroep op websites van derden met aantrekkelijke banners én:

  • Promoot je merk met creatieve banners zelfs zonder ervoor te betalen. Alleen de klikken betaal je.
  • Kies uit geavanceerde targetingopties. Van gedrag en interesses tot targeting van specifieke websites.
  • Volg je potentiële klanten buiten de zoekmachine om op hun favoriete websites.

Wil jij ook hulp bij Google Display?
Laten we samenwerken!

Contact