Online marketing bureau in Eindhoven
Terug
Menu

Amazon

Na lang flirten was het in maart 2020 zo ver: De grootste webshop ter wereld – Amazon – kwam naar Nederland en is nog steeds groeiende. Profiteer van deze grote online marketplace en genereer snel veel bereik door te adverteren op Amazon. Let wel: je bent niet de enige. Het vergt dus wel kennis en expertise om bovenaan de zoekresultaten te komen die voor dat bereik zorgen. Wij gaan graag die uitdaging aan!

73% van de Nederlandse consumenten start zijn zoektocht naar een product op een online marketplace (ShoppingTomorrow). Het is zonde om deze kans onbenut te laten.

Jochem Stals Jochem StalsHead of SEA

Feitensheet online marketplaces

Welke marketplace is voor jou geschikt? Download de feitensheet!

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Popsockets bylotte logo Cramers van asten

5 Feiten over Amazon

  • Beurswaarde Amazon

    Amazon heeft een beurswaarde van zo’n 1,55 miljard dollar. Dat zet de webshop in de top 5 meest waardevolle beursgenoteerde bedrijven wereldwijd.

    01
  • Logistiek uitbesteden

    Je kunt ervoor kiezen het logistieke gedeelte over te laten aan Amazon of dit zelf te doen.

    02
  • Aankopen op online marktplaatsen

    Nederlanders gaan het vaakst tot online aankoop over (33%) via een online marktplaats. (onderzoek Wunderman commerce).

    03
  • Gemiddelde uitgave per maand

    De gemiddelde Amerikaan bestelt voor $91,75 per maand op Amazon.

    04
  • Prijzen checken

    90% van de consumenten gebruikt Amazon om prijzen van producten te checken.

    05

Zo helpen we jou te adverteren op Amazon

Amazon is een mega platform dat geweldige kansen biedt voor grote én kleine webshops. Toch is het geen eenvoudig platform. Daar komt onze ervaring om de hoek kijken.

server-side tagging
Onderzoek doen
SMART doelstellingen
Strategie
Amazon account inrichten
Rapportage
  • 1. In gesprek

    De eerste stap die we zetten is in een gesprek met jou achterhalen wat je wil bereiken. Ook willen we weten hoe je bedrijf in elkaar zit. Voordat we echt werk verzetten, achterhalen we of het voor jou überhaupt mogelijk is om te adverteren op Amazon. Je moet namelijk aan een aantal voorwaarden voldoen, bijvoorbeeld omtrent klantenservice en verzending.

  • 2. Onderzoek doen

    Als we besluiten dat Amazon the way to go is voor jou, adviseren we welke producten geschikt zijn om te verkopen via de marketplace. Meestal beginnen we met producten die al goed lopen, maar jij kan daar ook al een duidelijk beeld bij hebben. We bekijken ook de concurrentie op Amazon en vergelijken prijzen tussen jouw en je concurrentie. Natuurlijk moeten prijzen aantrekkelijk genoeg zijn voor jou als verkoper om een bepaalde marge te behalen. Voor die berekeningen biedt Amazon tools.

  • 3. Doelstelling bepalen

    Nu we genoeg informatie hebben vergaard over concurrentie, producten, kosten, prijzen, potentie en verwachtingen, kunnen we doelstellingen bepalen met bijbehorende key performance indcatoren (KPI’s). Dat maakt het mogelijk om succes te meten én te behalen, omdat we een stip op de horizon zetten.

  • 4. Campagnestrategie bepalen

    Aan de hand van je doelstelling bepalen we de strategie. Dat kan met verschillende advertentietypen: van per klik betaalde Sponsored Product Ads die verschijnen in zoekresultaten tot Video Ads die je kunt plaatsen op elke website van Amazon, zoals IMDb.com en Amazon.com.

  • 5. Amazon account en store page inrichten

    We vragen je zelf de registratie te doen onder begeleiding van ons. Daarna maken we je eigen gratis winkelpagina (of Amazon store page) aan. Hierop kun je op meerdere pagina’s laten zien wie je bent en wat je aanbiedt op Amazon. Het loont om je store page ook te optimaliseren.

  • 6. Product listing optimalisatie

    Optimalisatie van de copy bij je product listing geeft je niet alleen hogere organische rankings, maar helpt je ook bij de verkoop uit advertising. We schrijven onderscheidende, creatieve teksten om op te vallen tussen je concurrentie. De principes van Cialdini passen we graag toe om bezoekers aan te sporen tot aankoop.

  • 7. Rapporteren

    Je bent vast benieuwd wat de resultaten zijn van je campagnes op Amazon. Elke maand krijg je van ons een update in een persoonlijk gesprek, ondersteund met een Google Looker Studio Rapportage. Die rapportage is altijd real time in te zien. Hierin zie je of we op koers liggen om je doelstellingen te behalen.

3 redenen waarom je zou moeten adverteren op Amazon

Verkoop je producten online, dan is Amazon een vliegwiel voor zichtbaarheid. Je betaalt enkel voor een klik.

  • Creëer meer zichtbaarheid door te adverteren op de grootste marktplaats ter wereld.
  • Bezoekers van Amazon hebben een hoge koopintentie.
  • Verbeter je organische posities op Amazon door te adverteren. Hoe meer verkoopdata (die je onder andere genereert door te adverteren), hoe hoger je rankt.

Wil jij adverteren op Amazon?
Wij helpen je graag!

Contact

Lees meer over online marketing in onze blogs

meeting

Online marketing uitbesteden: wel of niet doen?

Mariska Paul
Mariska Paul Geplaatst op 9 januari 2024 Laatste update op 23 januari 2024