Online marketing bureau in Eindhoven
Terug
Menu

Amazon

Na lang flirten was het in maart 2020 zo ver: De grootste webshop ter wereld – Amazon – kwam naar Nederland en is groeiende. Profiteer van deze grote online marketplace en genereer snel veel bereik door te adverteren op Amazon. Omdat jij niet de enige bent, vergt het wel kennis en expertise om bovenaan de zoekresultaten te komen die voor dat bereik zorgen. Wij gaan graag de uitdaging aan!

73% van de Nederlandse consumenten start zijn zoektocht naar een product op een online marketplace (ShoppingTomorrow). Het is zonde om deze kans onbenut te laten.

Jochem Stals Jochem StalsHead of SEA

Feitensheet online marketplaces

Welke marketplace is voor jou geschikt? Download de feitensheet!

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Popsockets bylotte logo Cramers van asten

5 Feiten over Amazon

  • Beurswaarde Amazon

    Amazon heeft een beurswaarde van 900 miljoen dollar in 2020. Dat maakt de webshop het meest waardevolle beursgenoteerde bedrijf wereldwijd.

    01
  • Logistiek uitbesteden

    Je kunt ervoor kiezen het logistieke gedeelte over te laten aan Amazon of dit zelf te doen.

    02
  • Aankopen op online marktplaatsen

    Nederlanders gaan het vaakst tot online aankoop over (33%) via een online marktplaats. (onderzoek Wunderman commerce).

    03
  • Verkoop per uur

    Amazon verkoopt per uur gemiddeld ruim 17 miljoen dollar aan producten.

    04
  • Prijzen checken

    90% van de consumenten gebruikt Amazon om prijzen van producten te checken.

    05

Zo helpen we jou te adverteren op Amazon

Amazon is een groot platform dat geweldige kansen biedt voor grote én kleine webshops. Toch is het geen eenvoudig platform. Daar komt onze ervaring om de hoek kijken.

server-side tagging
Onderzoek doen
SMART doelstellingen
Strategie
Amazon account inrichten
Rapportage
  • 1. In gesprek

    De eerste stap die we zetten is in een gesprek met jou achterhalen wat je wil bereiken en hoe je bedrijf in elkaar zit. Voordat we echt werk verzetten, willen we weten of het voor jou überhaupt mogelijk is om te adverteren op Amazon. Je moet namelijk aan een aantal voorwaarden voldoen, bijvoorbeeld omtrent klantenservice en verzending.

  • 2. Onderzoek doen

    We adviseren welke producten geschikt zijn voor Amazon (meestal beginnen we met producten die al goed lopen), hoe de concurrentie op Amazon is en wat de prijs van je producten zou moeten zijn om een bepaalde marge te behalen. Voor die berekeningen biedt Amazon tools.

  • 3. Doelstelling bepalen

    Nu we genoeg informatie hebben vergaard over concurrentie, producten, kosten, prijzen, potentie en verwachtingen, kunnen we SMART- doelstellingen bepalen met bijbehorende key performance indcatoren (KPI’s). Dat maakt het mogelijk om succes te meten én te behalen, omdat we een stip op de horizon zetten.

  • 4. Campagnestrategie bepalen

    Aan de hand van je doelstelling, bepalen we strategie. Dat kan met verschillende advertentietypen: van per klik betaalde Sponsored Product Ads die verschijnen in zoekresultaten tot Video Ads die je kunt plaatsen op elke website van Amazon, zoals IMDb.com en Amazon.com.

  • 5. Amazon account en store page inrichten

    We vragen je zelf de registratie te doen onder begeleiding van ons. Daarna maken we je eigen gratis winkelpagina of Amazon store page aan. Hierop kun je in verschillende pagina’s laten zien wie je bent en wat je aanbiedt op Amazon. Het loont om je store page ook te optimaliseren.

  • 6. Product listing optimalisatie

    Optimalisatie van de copy bij je product listing geeft je niet alleen hogere organische rankings, maar helpt je ook bij de verkoop uit advertising. We schrijven onderscheidende, creatieve teksten om op te vallen tussen je concurrentie. De principes van Cialdini passen we graag toe om aan te sporen tot aankoop.

  • 7. Rapporteren

    Je bent vast benieuwd wat de resultaten zijn van je campagnes op Amazon. Elke maand krijg je van ons een update in een persoonlijk gesprek, ondersteund met een Google Data Studio Rapportage. Die is altijd real time in te zien. Hierin zie je of we op koers liggen om je doelstellingen te behalen.

3 redenen waarom je zou moeten adverteren op Amazon

Verkoop je producten online, dan zorgt Amazon voor meer zichtbaarheid. Je betaalt enkel voor een klik.

  • Creëer meer zichtbaarheid door te adverteren op de grootste marktplaats ter wereld.
  • Bezoekers van Amazon hebben een hoge koopintentie.
  • Verbeter je organische posities op Amazon door te adverteren. Hoe meer verkoopdata (die je onder andere genereert door te adverteren), hoe hoger je rankt.

Geïnteresseerd in adverteren op Amazon?
Laten we samenwerken!

Contact

Lees meer over online marketing in onze blogs

meeting

Online marketing uitbesteden: wel of niet doen?

Mariska Paul
Mariska Paul Geplaatst op 9 januari 2024 Laatste update op 23 januari 2024