SEO – Zoekmachine optimalisatie
Wij laten ons niet beïnvloeden door de angst van veel mensen voor het veranderende SEO landschap. Met duidelijke, duurzame strategieën gedreven door feiten en bewezen methoden maken we jouw website beter vindbaar in de gratis resultaten van Google.
Er is helaas geen geheim ingrediënt dat je website naar een #1 positie in Google krijgt. Succes ligt in de combinatie van de juiste mensen aan de knoppen, tools en strategie.
Kelly HendrikxSEO specialist
Ontdek waar jouw SEO kansen liggen en vraag de gratis SEO scan aan!
5 Feiten over SEO
Zo helpen wij jou aan hogere posities in Google
Investeer je in SEO, dan investeer je in de toekomst. Een duurzame toekomst die nog lang zijn vruchten af zal werpen. Benieuwd naar onze aanpak?
-
1. 0-meting
Het begint bij de 0-meting. Om te weten waar je heen wil, moet je weten waar je staat. SEO gaat om relevante content creëren met een technisch goede website en daarmee autoriteit opbouwen. Wordt er online al veel over je gepraat? Dan stoppen we liever meer tijd in het maken van relevante content. De technische aspecten van je website evalueren we ook in deze fase.
-
2. Zoekwoordenonderzoek
Allereerst onderzoeken we wie je bent, wie je klanten zijn en wat jullie doelen zijn. Vervolgens gaan we met jouw input onderzoeken hoeveel er gezocht wordt naar relevante zoekwoorden en ontdekken we aanverwante zoekwoorden. Zo leren we je doelgroep begrijpen. Dit onderzoek gebruiken we voor het creëren van relevante, authentieke content.
-
3. SEO doelstellingen formuleren
Om SEO succes te meten, moeten we weten waar we heen willen. Daarom stellen we KPI’s op die in dienst staan van SMART doelstellingen die weer in lijn staan met bedrijfsdoelen. Een KPI voor SEO kan bijvoorbeeld het stijgen van zoekwoordposities zijn en de doelstelling kan te maken hebben met stijgende websitebezoekers.
-
4. Markt- en concurrentieanalyse
In Google kijken we hoe de zoekresultatenpagina eruit ziet op relevante zoekwoorden. Zijn dat zoekresultaten, video’s, veel of weinig advertenties? Volgens gaan we kijken welke concurrenten we zien. Daar trekken we lering uit. Hoe zien landingspagina’s eruit? Hoe kunnen we dat overtreffen? Ook duiken we in de markt om alles te leren over jouw business.
-
5. Actieplan
Het is tijd om tactieken en strategie te bepalen. Content creëren we aan de hand van thema’s. waarvoor individuele pagina’s komen. Daar linken we naar in specifieke blogs rond dat thema. Het zoekwoordenonderzoek gebruiken we hiervoor. We stellen een actielijst samen voor alle technische verbeterpunten en maken een linkbuildingplan.
-
6. Uitvoer
Hier gaat het meeste werk in zitten, want de uitvoer heeft geen deadline. Content moeten we continu creëren, links, moeten we altijd onderhouden en uitbouwen en de website moet technisch 24/7 100% in orde zijn. Middels een content- en linkbuildingplanning werken volgens een vast stramien aan SEO om jouw doelstellingen te behalen!
3 redenen om te investeren in SEO
Wie wil er nou niet in de organische (gratis) resultaten van Google verschijnen? Dat kan alleen door te investeren in SEO.
- Gebruikers zien organische resultaten eerder als betrouwbaar. Mensen weten steeds beter hoe de vork in de steel wat betreft advertenties en organische resultaten.
- Als je SEO goed aanpakt, kunnen goed lopende pagina’s zich jarenlang blijven uitbetalen en zelfs als een olievlek verspreiden.
- Zoekmachines zijn slim maar hebben onze hulp nodig. Door je website te optimaliseren, lever je betere informatie om goed vertoond te worden.

Geïnteresseerd in SEO?
Laten we samenwerken!
