SEO – Zoekmachine optimalisatie

Het SEO landschap verandert continu. Door de regelmatige Google updates kan je nooit echt de vinger leggen op het algoritme. Maar daar worden wij niet warm of koud van! Met duurzame strategieën en bewezen methoden maken we jouw website vindbaar in de gratis resultaten van Google.

stan hunnekens


Er is helaas geen geheim ingrediënt dat je website naar een #1 positie in Google krijgt. Succes ligt in de combinatie van de juiste mensen aan de knoppen, tools en strategie..”

Stan Hunnekens Head of SEO
Zo helpen we jou aan hogere posities in Google
  • 0-meting

    Het begint bij de 0-meting. Om te weten waar je heen wil, moet je weten waar je staat. SEO gaat om relevante content creëren met een technisch goede website en daarmee autoriteit opbouwen. Wordt er online al veel over je gepraat? Dan stoppen we liever meer tijd in het maken van relevante content. De technische aspecten van je website evalueren we ook in deze fase.

  • Zoekwoordenonderzoek

    Allereerst onderzoeken we wie je bent, wie je klanten zijn en wat jullie doelen zijn. Vervolgens gaan we met jouw input onderzoeken hoeveel er gezocht wordt naar relevante zoekwoorden en ontdekken we aanverwante zoekwoorden. Zo leren we je doelgroep begrijpen. Dit onderzoek gebruiken we voor het creëren van relevante, authentieke content.

  • Doelstellingen formuleren

    Om SEO succes te meten, moeten we weten waar we heen willen. Daarom stellen we KPI’s op die in dienst staan van SMART doelstellingen die weer in lijn staan met bedrijfsdoelen. Een KPI voor SEO kan bijvoorbeeld het stijgen van zoekwoordposities zijn en de doelstelling kan te maken hebben met stijgende websitebezoekers.

  • Markt- en concurrentieanalyse

    In Google kijken we hoe de zoekresultatenpagina eruit ziet op relevante zoekwoorden. Zijn dat zoekresultaten, video’s, veel of weinig advertenties? Volgens gaan we kijken welke concurrenten we zien. Daar trekken we lering uit. Hoe zien landingspagina’s eruit? Hoe kunnen we dat overtreffen? Ook duiken we in de markt om alles te leren over jouw business.

  • Actieplan

    Het is tijd om tactieken en strategie te bepalen. Content creëren we aan de hand van thema’s. waarvoor individuele pagina’s komen. Daar linken we naar in specifieke blogs rond dat thema. Het zoekwoordenonderzoek gebruiken we hiervoor. We stellen een actielijst samen voor alle technische verbeterpunten en maken een linkbuildingplan.

  • Uitvoer

    Hier gaat het meeste werk in zitten, want de uitvoer heeft geen deadline. We werken continu aan contentcreatie en het vergaren van links. De website moet 24/7 technisch 100% in orde zijn. Met een content- en linkbuildingplanning werken we volgens een vast stramien aan SEO om jouw doelstellingen te behalen!

Met Google Search Console, een gratis dienst van Google, analyseren we de zichtbaarheid van jouw site in Google-zoekresultaten. Daarnaast helpt het ons om problemen met landingspagina’s in kaart te brengen.

Met Screaming Grog analyseren we jouw website op dode links (404), kwaliteit van de afbeeldingen en duplicated content. Hierdoor kunnen we relatief snel in kaart brengen waar de optimalisatie mogelijkheden liggen, zodat jouw website organisch beter vindbaar is.

SE ranking vormt de basis van onze SEO analyses. Met behulp van deze tool analyseren we de rankings van de belangrijkste zoekwoorden. Deze uitgebreide analyses bieden ons de mogelijkheid om focus te bepalen voor jouw website.

3 redenen om te investeren in SEO

Wie wil er nou niet in de organische (gratis) resultaten van Google verschijnen? Dat kan alleen door continu te investeren in SEO, want:

Betrouwbaarheid.

Gebruikers zien organische resultaten eerder als betrouwbaar. Mensen weten steeds beter hoe de vork in de steel wat betreft advertenties en organische resultaten.

Meer omzet

Als je SEO goed aanpakt, kunnen goed lopende pagina’s zich jarenlang blijven uitbetalen en zelfs als een olievlek verspreiden.

Betere informatie voor je gebruiker

Zoekmachines zijn slim maar hebben onze hulp nodig. Door je website te optimaliseren, lever je betere informatie om goed vertoond te worden.

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Maak kennis met ons team

Profiel afbeelding van Anouk RaijmakersSEO specialist

Anouk Raijmakers

SEO specialist
Profiel afbeelding van Dennis WillemsenSEO Specialist

Dennis Willemsen

SEO Specialist
Profiel afbeelding van Stan HunnekensHead of SEO

Stan Hunnekens

Head of SEO
Profiel afbeelding van Milou EmmerikContent specialist

Milou Emmerik

Content specialist

Gerelateerde blogs

ai-overview-voorbeeld
SEO 3 juni 2024

Wat betekenen de AI-Overviews (AIO) voor SEO?

Stan Hunnekens
Stan Hunnekens
Scherp Online bij BrightonSEO
SEO 30 april 2024

Brighton SEO 2024 – Onze learnings

Stan Hunnekens
Stan Hunnekens

Samenwerken?

Wil jij zo snel mogelijk meer online bereik creëren?

Piet Zweegers
Ondernemer

5 Feiten over SEO

  • 01
    De eerste zoekresultaten- pagina

    75% van de gebruikers scrolt niet voorbij pagina één van zoekresultatenpagina’s.

  • 02
    Lengte zoektermen

    50% van de zoektermen bestaat uit minimaal 4 woorden.

  • 03
    Zoekmachines vs. social media

    Google genereert 8 keer meer verkeer naar webshops dan alle social media kanalen bij elkaar (Growthbadger.com, 2020).

  • 04
    Eerst gebruikt in Google

    20% van de zoektermen in Google wordt voor het eerst gebruikt.

  • 05
    Conversieratio SEO

    SEO kan het conversieratio doen stijgen naar 14,6% mits goed uitgevoerd.

Vraag de gratis SEO scan aan! Binnen 2 werkdagen ontvang je hem in je mail.

Anouk
SEO Specialist

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar