Menu
Terug

E-mail marketing

Een cadeautje op je verjaardag, een reminder dat je nog items in je winkelmandje hebt zitten (op het juiste moment) of persoonlijke aanbiedingen. Drie krachtige voorbeelden van e-mailmarketing in de strijd om klantloyaliteit.

Met e-mailmarketing bied je je relaties relevante content die hen helpt hun doelen te bereiken. Ja, het gaat om hen, niet om jou!”

Marloes van der KallMarloes van der KallOnline marketing specialist

7 Tips voor onderwerpregels

Wil jij 7 tips ontvangen voor het schrijven van onderwerpregels? Download ze gratis!

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Mapcreator Buddha to Buddha Sunny glasses

5 Feiten over e-mail marketing

  • Hoog ROI

    E-mailmarketing is (nog steeds) één van de best renderende kanalen met een gemiddelde ROI van 3800%. Dat betekent dat elke euro die je spendeert €38 oplevert.

    01
  • Mobiel

    55% van de e-mails worden geopend op mobiele apparaten. Houd daar rekening mee in design- en marketingacties.

    02
  • Beste dag & tijdstip

    Volgens een studie gebaseerd op 20 miljoen e-mails is dinsdag om 11.00 uur de beste dag en tijd om je e-mail te verzenden.

    03
  • Segmentatie

    Gesegmenteerde e-mails, zoals per taal, gedrag of industrie, genereren 58% meer omzet.

    04
  • Automation

    Met automated e-mail campagnes kun je automatisch een serie e-mails sturen, gebaseerd op regels. Zo draait jouw e-mailcampagne op hoog niveau terwijl jij je bezig kan houden met strategie. Wij gebruiken hiervoor de tool HubSpot.

    05

Zo zetten wij effectief in op e-mailmarketing

Ook als je gebruikt maakt van een tool als HubSpot vereist e-mailmarketing tijd, inzicht en kennis. Van het creëren van effectieve templates tot het verrijken van je database.

Database check
Doelstellingen formuleren
Templates
Campagne type kiezen
Marketing Uitvoeren
Testen & optimaliseren
  • 1. Database check

    We beginnen met een database check. Wat heb je al? Is je database gesegmenteerd? Om de waarde van de database in te schatten, moeten we ook weten wie je persona is. Heb je dat nog niet helder, dan maken we die samen met jou. Alleen als we je persona’s kennen, kunnen we een vruchtbare e-mailstrategie opstellen.

  • 2. Doelstellingen formuleren

    Als je kiest voor e-mailmarketing, wil je er iets mee bereiken. Wat is je SMART-doel? Dat kan bijvoorbeeld zijn een x-aantal inschrijvingen voor je nieuwsbrief. Om realistische doelen op te stellen kijken we eerst naar eerder behaalde e-mail resultaten, de benchmark voor jouw industrie en je bedrijfsdoelstellingen.

  • 3. E-mail templates

    Verhoog je de betrokkenheid van abonnees, dan verhoog je automatisch sales, omzet per klant en totale bedrijfswinst. Betrokkenheid verhoog je niet door altijd dezelfde mail te sturen. Een welkomsmail kan er niet hetzelfde uitzien als een nieuwsbrief. Daarom maken we diverse e-mail templates op maat in samenspraak met jou.

  • 4. E-mail campagne type kiezen

    Er zijn 12 type e-mails die je kunt sturen, van product updates tot uitnodigingen. Samen met jou bepalen we welke types voor jouw doelgroep interessant zijn en designen daar templates voor. Voor elk type e-mail maken we een specifieke mailinglijst, zodat (toekomstige) klanten alleen de voor hen relevante e-mails ontvangen.

  • 5. Uitvoer

    De uitvoer kan op twee manieren: automatisch, waarbij e-mails automatisch via workflows verzonden worden. Voorbeeld: na een inschrijving ontvangt men een welkomsmail en na zeven dagen een aanbieding. Wij werken met HubSpot, MailChimp en Spotler. Óf we doen het handmatig. E-mails sturen we altijd volgens een consistent schema, zodat jij top-of-mind blijft.

  • 6. Testen & optimaliseren

    Wij marketeers houden van meten, testen en optimaliseren. Na het uitvoeren van een campagne, meten we de resultaten aan de hand van opgestelde doelen. Op basis van hypotheses voeren we A/B- en multivariabele testen uit. Zo blijven we e-mailcampagnes continu optimaliseren. Continu kijken we ook hoe we data van abonnees kunnen verrijken.

3 redenen waarom je nú moet beginnen met e-mailmarketing

Bouw op bestaande relaties met e-mail. Abonnees stonden niet voor niets hun emailadres aan je af. Waarom met e-mailmarketing?

  • E-mailmarketing kent een opvallend hoog ROI van 3,800%.
  • Op het gebied van klantacquisitie is e-mail 40x effectiever dan Facebook en Twitter bij elkaar.
  • Tweederde van klanten hebben een aankoop gedaan als direct gevolg van een mail afkomstig van een e-mailmarketing campagne.

Geïnteresseerd in e-mailmarketing?
Laten we samenwerken!

Contact

Bekijk alle onderdelen van e-mailmarketing

Lees meer over e-mailmarketing in onze blogs