Inbound filosofie
Inbound is een bedrijfsfilosofie die gebaseerd is op het helpen van mensen. Dit houdt in om zaken te doen op een menselijke manier en betekenisvolle 1 op 1 relaties te creëren met prospects en klanten. Inbound betekent mensen ontmoeten op hun eigen voorwaarden en met hen communiceren via de websites, platformen en netwerken die zij het meest waarderen. Het gaat om mensen aan te trekken, daarom heet het per slot van rekening inbound.
Wanneer goed-voor-de-klant ook goed-voor-het-bedrijf betekent, is jouw bedrijf in staat om op de lange termijn te groeien.
Piet ZweegersDirecteur / mede-eigenaar
Hoe maak je een succesvolle inbound marketing campagne? Download de checklist!
5 feiten over de inbound filosofie
Vertrouw op de inbound filosofie
Inbound richt zich op het in staat stellen van jouw prospects en klanten om met je in contact te treden in plaats van ze te dwingen via storende ervaringen. Dit zorgt voor:
-
1. Een betere manier van marketing
Een kwalitatieve inbound marketing strategie zorgt ervoor dat de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste persoon overgebracht wordt.
Dit zorgt ervoor dat je nieuwe leads genereert, deze converteert naar klanten en vervolgens blijft ondersteunen. Deze fases herkennen we in Attract, Convert, Close & Delight.
-
2. Een betere manier van sales
De macht in het koop- en verkoopproces is verschoven van de verkoper naar de consument. Informatie die consumenten nodig hebben is slechts één klik verwijderd.
Dit betekent dat het sales proces ook moet veranderen. Inbound sales transformeert het verkopen zodat het volledig afgestemd is op de mondige consument van vandaag. Op deze manier kunnen verkopers verkopen op de manier waarop mensen willen kopen.
-
3. Een betere manier van klantenservice
De inbound methodologie houdt niet op zodra een lead een betalende klant wordt. Inbound klantenservice is de methodologie van het aantrekken, binden en blij maken van uw klanten om hen te veranderen in loyale promotors van jouw bedrijf.
Door de problemen van klanten op te lossen en hen te helpen succes te boeken met jouw product of dienst, kun je jouw klanten tevreden stellen en hen omvormen tot een groeimotor voor jouw bedrijf.
3 redenen om aan de slag te gaan met de inbound filosofie
Kies je voor de inbound filosofie, dan kies je voor een gericht lange termijn plan en hiermee bereik je:
- Inbound brengt de leads naar je toe zonder dat jij ze hoeft te contacteren en zonder verplichte sales pitches.
- Inbound is de basis voor het leggen van een relatie gebaseerd op waardevolle content. Betrokkenheid leidt tot vertrouwen.
- Dankzij de inzichtelijke inbound data stimuleren de resultaten verbetering.