Menu
Terug

Inbound

Inbound is een bedrijfsfilosofie die gebaseerd is op het helpen van mensen. Dit houdt in om zaken te doen op een menselijke manier en betekenisvolle 1 op 1 relaties te creëren met prospects en klanten. Inbound betekent mensen ontmoeten op hun eigen voorwaarden en met hen communiceren via de websites, platformen en netwerken die zij het meest waarderen. Het gaat om mensen aan te trekken, daarom heet het per slot van rekening inbound.

Wanneer goed-voor-de-klant ook goed-voor-het-bedrijf betekent, is jouw bedrijf in staat om op de lange termijn te groeien.

Piet ZweegersPiet ZweegersOnline strateeg

Inbound marketing campagne checklist

Hoe maak je een succesvolle inbound marketing campagne? Download de checklist!

Lees verder

Wij werken hier aan voor

Cumulus IT Zorgdesq

5 feiten over de inbound filosofie

  • Altijd relevant

    94% van de consumenten heeft de communicatie met een bedrijf stopgezet wegens irrelevante promoties of berichten.

    01
  • Gestroomlijnd aankoopproces

    74% van de mensen zal waarschijnlijk van merk veranderen als ze het aankoopproces te moeilijk vinden.

    02
  • Customer experience

    51% van de klanten zal na één negatieve ervaring nooit meer zaken doen met dat bedrijf.

    03
  • Service level

    93% van de klanten zegt meer kans te hebben om terugkerende klant te worden bij bedrijven met een uitstekende service.

    04
  • Klanten als promotors

    77% van de consumenten deelde positieve ervaringen met hun vrienden of op social media en reviewsites.

    05

Vertrouw op de inbound filosofie

Inbound richt zich op het in staat stellen van jouw prospects en klanten om met je in contact te treden in plaats van ze te dwingen via storende ervaringen. Dit zorgt voor:

Pagina doel
Rapportage
SMART doelstellingen
  • 1. Een betere manier van marketing

    Een kwalitatieve inbound marketing strategie zorgt ervoor dat de juiste informatie op het juiste moment aan de juiste persoon overgebracht wordt.

    Dit zorgt ervoor dat je nieuwe leads genereert, deze converteert naar klanten en vervolgens blijft ondersteunen. Deze fases herkennen we in Attract, Convert, Close & Delight.

  • 2. Een betere manier van sales

    De macht in het koop- en verkoopproces is verschoven van de verkoper naar de consument. Informatie die consumenten nodig hebben is slechts één klik verwijderd.

    Dit betekent dat het sales proces ook moet veranderen. Inbound sales transformeert het verkopen zodat het volledig afgestemd is op de mondige consument van vandaag. Op deze manier kunnen verkopers verkopen op de manier waarop mensen willen kopen.

  • 3. Een betere manier van klantenservice

    De inbound methodologie houdt niet op zodra een lead een betalende klant wordt. Inbound klantenservice is de methodologie van het aantrekken, binden en blij maken van uw klanten om hen te veranderen in loyale promotors van jouw bedrijf.

    Door de problemen van klanten op te lossen en hen te helpen succes te boeken met jouw product of dienst, kun je jouw klanten tevreden stellen en hen omvormen tot een groeimotor voor jouw bedrijf.

3 redenen om aan de slag te gaan met de inbound filosofie

Kies je voor de inbound filosofie, dan kies je voor een gericht lange termijn plan en hiermee bereik je:

  • Inbound brengt de leads naar je toe zonder dat jij ze hoeft te contacteren en zonder verplichte sales pitches.
  • Inbound is de basis voor het leggen van een relatie gebaseerd op waardevolle content. Betrokkenheid leidt tot vertrouwen.
  • Dankzij de inzichtelijke inbound data stimuleren de resultaten verbetering.

Geïnteresseerd in de inbound filosofie?
Laten we samenwerken!

Contact

Lees meer over inbound marketing in onze blogs