Menu
Terug

Google Ads

Google Ads is een geweldig marketinginstrument om direct en gericht je doelgroep te bereiken. Adverteren kan al vanaf €0,01 per klik! Door continu te testen en optimaliseren bieden we de juiste boodschap aan de juiste mensen op het juiste moment.

Bereik gebruikers die al op zoek zijn op basis van gedrag, demografie of interesses en laat je bedrijf direct groeien.

Wesley van HoofWesley van HoofOnline marketing specialist

Voorbeeldcampagne Google Ads

Zo maak je campagnes in Google Ads! Download een standaard voorbeeldcampagne.

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Bechtle Popsockets Zorgdesq

5 Feiten over Google Ads

  • Kracht van Google Ads

    89% van het verkeer dat door zoekadvertenties wordt gegenereerd wordt niet vervangen door organische klikken wanneer advertenties worden gepauzeerd. (Wordlead.com)

    01
  • Aantal dagelijkse zoekopdrachten

    Gemiddeld voert een persoon 3-4 zoekopdrachten per dag uit (Singlegrain.com)

    02
  • Conversie

    Google advertenties converteren 50% beter dan organische zoekopdrachten (Powertraffick.com)

    03
  • Omzet uit Google Ads

    Bedrijven halen een gemiddelde omzet van $2 voor elke $1 die zij spenderen aan Google Ads. (Google Economic Impact Report)

    04
  • Google Display

    Google Display campagnes bereiken 80% van de internetgebruikers wereldwijd. (Google Benchmarks and Insights)

    05

Zo zetten wij succesvolle Google Ads campagnes op

Het lijkt simpel: je maakt een advertentie, voegt relevante zoekwoorden toe en het geld stroomt binnen. Toch is het niet zo simpel als het lijkt. Wij maken campagnes in 7 stappen:

Google Ads doelstellingen
Google Ads tracking
Google Ads zoekwoorden en targeting
Google Ads campagnes opzetten
Google Ads landingspagina's
Google Ads biedstrategie
  • 1. Doelen definiëren en data analyseren

    Alles wat we doen staat uiteindelijk altijd in dienst van return on investment. Samen bepalen we doelen naar aanleiding van wensen en data. Van daaruit kiezen we campagne types, zoals Google Search of Google Shopping.

  • 2. Tracking installeren

    Een goede, vruchtbare campagne kan alleen ontstaan als alles goed wordt gemeten. Daarom is het nu tijd om de tracking te installeren op de website. Het is mogelijk om transacties te meten, maar ook doelen. Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbriefinschrijvingen.

  • 3. Zoekwoorden en targeting bepalen

    Het kiezen van de juiste zoekwoorden kan het verschil maken tussen campagnes die floreren en campagnes die geld kosten. Daarom houden we altijd een zoekwoordenonderzoek, gebaseerd op relevantie, zoekvolume en jouw wensen. We houden hierbij rekening met haalbaarheid en locatie. Dit is de basis van de campagnes.

  • 4. Campagnes opzetten

    Het succes van je campagnes hangt minstens zoveel af van je gekozen zoekwoorden (bij zoekcampagnes) als van de creatives. Ons team van experts zorgt voor visuals die eruit knallen én voor resultaat zorgen. Want dat laatste is waar het uiteindelijk om gaat. De zoekwoorden en advertenties verwerken we daarna in campagnes en advertentiegroepen.

  • 5. Landingspagina’s optimaliseren of aanmaken

    Alle best-practices van landingspagina’s kunnen wij dromen. We kunnen wel zeggen dat we experts zijn in landingspagina’s en weten hoe we bezoekers moeten laten converteren. Onze conversieoptimalisatiekennis komt hierbij om de hoek kijken. Nuchter als we zijn, zijn we uiteraard wel voorstander van testen, zoals recordings, A/B- en multivariabele testen.

  • 6. Biedstrategie bepalen

    Niemand wil ergens teveel voor betalen, dat begrijpen wij maar al te goed. Het is voor ons een sport om voor zo weinig geld zoveel mogelijk resultaat te behalen. Het begint bij het bepalen van de biedstrategie. Dat kunnen handmatige, maar ook geavanceerde automatische biedstrategieën zijn. Wij focussen graag meer op strategie dan op tactiek.

  • 7. Analyseren & optimaliseren

    Campagnes zullen nooit beter worden als je niet onderzoekt waar de kansen en pijnpunten liggen. Analyseren is niet weg te denken uit onze workflow, want alleen dan kun je optimaliseren.

3 redenen om Google Ads in te zetten

Google Ads kan een goudmijn zijn of kan je geld kosten. Als de juiste mensen aan de juiste knoppen draaien, ga je verbluffende resultaten zien.

  • Je hebt directe zichtbaarheid. Als je (nog) niet hoog scoort in de gratis resultaten, kun je met Google Ads makkelijk meteen op de eerste pagina terechtkomen.
  • Je kan zeer gericht je doelgroep targeten. Van locatie tot zoekwoord of gedrag. Voeg daar relevante advertenties aan toe en de basis staat.
  • Oneindig veel resultaten meten. Je weet precies wat een campagne oplevert, wat werkt en wat niet. Zo kan je goed onderbouwde keuzes maken voor optimalisatie.

Geïnteresseerd in Google Ads campagnes?
Laten we samenwerken!

Contact

Bekijk alle onderdelen van Google Ads