Mailchimp
Wist jij dat het sturen van een e-mail een uur nadat iemand zijn volle winkelmand heeft verlaten een conversieratio van 6,33% oplevert? Dat is maar slechts een voorbeeld van wat er mogelijk is met de e-mail marketing tool Mailchimp buiten de welbekende nieuwsbrief om. Heb jij moeite met je e-mailcampagnes of wil je het over een andere boeg gooien? Wij helpen je graag op weg met Mailchimp!
Het verwerken van videocontent in je mailings kan een boost aan je conversies geven tot wel 300%.
Marloes van der KallOnline marketing specialist
Wil jij 7 Tips voor het schrijven van onderwerpregels? Download gratis de tips!
5 Feiten over Mailchimp
Zo zetten wij Mailchimp in om jouw klanten te bereiken
Wil jij je e-mailmarketingcampagnes eens goed aanpakken? Dan is Mailchimp een laagdrempelige manier om daarmee te beginnen.
-
1. In gesprek
Net als bij al onze diensten, beginnen we met een gesprek. Daarin mag jij je wensen en behoeften kenbaar maken en zijn wij er om te luisteren en te adviseren. Het kan zijn dat je nog helemaal niet bekend bent met e-mailmarketing of Mailchimp, maar we kunnen je ook helpen je campagnes te verfijnen of te begeleiden.
-
2. Database check
Om een goed plan te maken, moeten we eerst weten waar we staan. Heb je al een database opgebouwd? Dat is mooi! Hoe ziet die database eruit? Is deze gesegmenteerd en wat zijn de prestaties uit het verleden? Dit zijn allemaal interessante vragen die we moeten stellen om verder te kunnen.
-
3. Persona’s samenstellen
Het maken van persona’s is een belangrijke stap in onze manier van werken. Als deze er nog niet zijn, maken we ze graag met je in een sessie. Ze representeren je ideale klant die zeer gedetailleerd wordt omschreven. Zo weten we tegen wie we praten en dus ook hoe we ze moeten benaderen.
-
4. Doelstellingen formuleren
Als we meer dan een adviserende rol spelen maar ook aan de knoppen mogen draaien, stellen we samen doelstellingen op. Die maken we SMART (specifiek, meetbaar, accuraat, realistisch en tijdgebonden) met bijbehorende KPI’s die het succes aantonen.
-
5. Uitvoer
Ervan uitgaande dat wij de uitvoer van alle e-mailcommunicatie voor onze rekening nemen, is het nu tijd voor de uitvoer. We bedenken campagnes die aansluiten bij de doelstelling of werken campagnes die jij voor ogen hebt uit in een plan. Ook creëren we templates die bij jouw bedrijf en het doel van de e-mails passen.
-
6. Testen & optimaliseren
Je haalt het meest uit je e-mailcampagnes als je de mogelijkheid hebt te testen en op basis van die data te optimaliseren. In de betaalde pakketten van Mailchimp heb je de mogelijkheid om dat te doen middels A/B testen. Zo halen we het meeste uit je mailings.
3 redenen om Mailchimp te gebruiken
Mailchimp heeft een groot aantal functionaliteiten die je helpen jouw doelgroep te bereiken met relevante e-mails.
- Maak (altijd!) gratis gebruik van de belangrijkste features van de Mailchimp. Pas als jij groter wordt, wil Mailchimp daar zeer betaalbaar en flexibel van meeprofiteren.
- Mailchimp is super gebruiksvriendelijk. Je hoeft geen technicus te zijn om het te gebruiken.
- Krijg een volledig inzicht in je e-mailprestaties door de koppelingen met Google Analytics, je webshop en andere platformen.

Geïnteresseerd in Mailchimp?
Laten we samenwerken!
