HubSpot Onboarding
Tijdens het onboarding traject richten we de portal in om je marketing- en verkoopprocessen te automatiseren en te verbeteren. We maken je snel vertrouwd met HubSpot, zodat je het platform effectief kan gebruiken. Elk bedrijf is anders, dus we stemmen het onboarding traject af op jouw behoeften. In welke mate we je trainen in de software is afhankelijk van hoeveel je zelf wil doen en wat je wil uitbesteden aan (een partij als) ons. HubSpot Onboarding bieden we aan voor HubSpot Marketing Professional of Enterprise gebruikers.
Lees reviews van onze klanten op HubSpot.com!
Met inbound marketing maken we personalisatie op schaal mogelijk. En dat allemaal op basis van de klantgegevens in jouw CRM.
Wesley PlugersCo-owner
Wij zijn HubSpot Platinum partner. Wil je eens vrijblijvend een rondleiding krijgen in de HubSpot tool? Vraag een gratis demo aan!
5 Feiten over ons HubSpot Onboarding traject
Dit kan je verwachten tijdens het HubSpot Onboarding traject.
Tijdens het HubSpot Onboarding traject helpen onze HubSpot specialisten je door elke stap van het proces. Aan de hand van een op maat gemaakt plan, HubSpot instructievideo’s en Scherp Online sessies op locatie of via Teams ga jij je doelen bereiken. Lees in een notendop wat je kan verwachten van de 6 sessies als je kiest voor de Marketing Hub en de Sales Hub.
-
1. Kick-off en accountinstellingen
Het onboarding traject begint met een kick-off met ons HubSpot-onboardingteam. Tijdens dit gesprek bespreken we je doelstellingen, evenals je specifieke behoeften en vereisten. Het onboardingteam stelt dan het HubSpot-account in op basis van deze informatie.
-
2. Buyer persona’s en buyer’s journey sessie
In deze sessie lever je input over je ideale klant. Met deze informatie stellen wij 1 klantprofiel voor je op: je buyer persona. Hoe doorloopt je buyer persona de buyer’s journey? Wat zijn de uitdagingen waar ze tegenaan lopen en waar hebben ze in elke fase behoefte aan? Ook dit schrijven we tot in detail uit. Deze buyer persona en buyer’s journey dient als voorbeeld, zodat je de andere(n) zelf kunt opstellen.
-
3. Lead scoring
We leggen je in deze sessie alles uit over HubSpot lead scoring. Lead scoring is het proces waarbij we leads beoordelen op basis van hun activiteiten en gedragingen op je website en in je marketingcampagnes. We onderscheiden marketingscore en salesscore. Hoe hoger de score, hoe meer interesse de lead toont in je product of dienst. Deze data leidt tot een efficiëntere sales pijplijn en dus meer kans op conversie.
-
4. Sales proces
Nu de Marketing Hub ingesteld staat, gaan we verder met de Sales Hub. Leads zijn namelijk niets waard als ze niet geconverteerd worden tot klanten. We maken workflows aan, stellen een deal-funnel in, koppelen agenda’s, maken standaard e-mails aan enzovoort. Ook richten we dashboards in, zodat je binnen enkele seconden ziet hoe de zaken ervoor staan en of je nog op koers zit.
-
5. CRM inrichting
Om leads, klanten en contacten effectief te beheren, richten we het CRM (Customer Relation Management) systeem van HubSpot samen in. We importeren contactgegevens, verrijken de gegevens en integreren eventueel marketingtools.
-
6. Content en campagnes
Tijdens het onboarding traject geven we advies over het maken van effectieve inbound marketingcontent en campagnes. Dit kan inhouden hoe je blogberichten, e-books, infographics en andere voor jouw persona’s waardevolle inhoud kunt maken die waarde biedt aan de doelgroep en leads genereert.
-
7. Doorlopende ondersteuning
Het onboarding traject is vaak slechts het begin van de samenwerking. Na de Onboarding blijven we onze HubSpot-klanten vaak doorlopend ondersteunen met marketingactiviteiten. We zorgen ervoor dat we optimaal gebruik blijven maken van de software om het maximale eruit te halen.
3 redenen om met Scherp Online het HubSpot Onboarding traject aan te gaan!
Wij kennen de software van binnen en buiten en maken je graag wegwijs.
- We maken je niet alleen wegwijs in de tool, maar richten ook alles optimaal voor je in.
- Vanaf 2019 komen klanten al bij ons voor een HubSpot Onboarding traject en helpen wij als HubSpot Platinum Partner met het genereren van inbound leads.
- We kijken verder dan de tool en helpen ook bij software-integraties. Zo kan jij gewoon de systemen gebruiken die je gewend bent!