Online marketing bureau in Eindhoven
Terug
Menu

Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) is voor elk soort website geschikt. Gebruik het om al jouw tags te implementeren, structureren en managen in één programma. Hoewel je enige technische kennis moet hebben, kun je je web developer voortaan overslaan. Bovendien is het minder foutgevoelig. Wij helpen je graag bij het juist instellen van Google Tag Manager voor al jouw tags!

Hoewel je geen developer skills nodig hebt om de Google Tag Manager te beheren, komt enige technische kennis en inzicht wel van pas. Al onze marketeers hebben deze kennis in huis om jou te helpen.

Piet Zweegers Scherp Online Piet ZweegersMede-eigenaar/directeur

Google Tag Manager handleiding

Stel altijd doelen in in Google Analytics. Download de gratis handleiding!

Lees verder

Wij werken hier onder andere aan voor:

Hutten CTOUCH

5 Feiten over de Google Tag Manager

  • Gratis

    Het gebruik van Google Tag Manager is gratis. Je hoeft alleen een account aan te maken via tagmanger.google.com.

    01
  • Toegang

    Bepaal zelf wie toegang heeft tot het account en wat iedere gebruiker kan doen door middel van verschillende gebruikersrechten.

    02
  • Geen webbouwer

    Je hebt geen webbouwer meer nodig om de tags te installeren. Je beheert al je tags zonder de code te bewerken.

    03
  • Tracking tools

    Je kunt verschillende tracking tools zoals de Facebook Pixel, Google Analytics code en Hotjar toevoegen aan Google Tag Manager.

    04
  • Gedrag meten

    Je kunt met Google Tag Manager bijvoorbeeld meten hoe ver bezoekers scrollen op je website, waar ze op klikken en of gebruikers op specifieke landingspagina’s terecht komen.

    05

Zo richten wij Google Tag Manager voor je in

Stel de basis van Google Tag Manager eenmalig in en voeg later eenvoudig extra tags toe. Zo pakken wij dat aan:

server-side tagging
Client-side en server-side inrichten
Google Data Studio rapportage
Server aanmaken
Controleren
Google Analytics
  • 1. In gesprek

    Laten we beginnen bij het begin: wie ben jij? Wat bied je aan? Wie zijn je klanten en wat zijn je doelen? We willen jou en je business echt begrijpen. Alleen dan kunnen we bepalen welke doelen we in Google Tag Manager moeten instellen.

  • 2. Aanmaken van een account

    Nadat we in gesprek zijn geweest gaan we aan slag met het account. We maken er eentje voor jou aan en voegen jou als beheerder toe. We sturen de code door naar jullie developer zodat hij of zij deze kan toevoegen aan de backend van jullie website.

  • 3. Google analytics koppelen

    Allereerst gaan we Google Analytics koppelen aan Google Tag Manager. We maken een algemene tag aan waardoor de Google Analytics tag bij iedere paginaweergave wordt afgevuurd. Daarna zorgen we ervoor dat de klikdoelen zowel in Google Analytics als in Google Tag Manager op de juiste manier zijn ingesteld.

  • 4. Overige tags installeren

    Vervolgens koppelen we andere programma’s waarmee je werkt en gegevens verzamelt aan Google Tag Manager. Ieder systeem heeft een eigen tracking code waarmee die de gebeurtenissen op jouw website meet. Denk hierbij aan de Facebook Pixel, de Google Ads Pixel en de Hotjar tracking code.

  • 5. Tags controleren

    Nadat we de tags hebben geïnstalleerd is het belangrijk om te testen of alles goed werkt. Dit doen we via de testomgeving van Google Tag Manager.

  • 6. Evalueren en eventuele nieuwe tags toevoegen

    Als laatste is het belangrijk om continue te blijven controleren of de juiste doelen zijn ingesteld en of we eventueel nieuwe tags moeten installeren.

3 redenen om gebruik te maken van Google Tag Manager

Je kunt tegenwoordig bijna alles meten en je website continue verbeteren. Stel het volgende eenvoudig in via de GTM:

  • Wees niet meer afhankelijk van een webbouwer.
  • Je pagina’s laden sneller dan wanneer er losse tags geplaatst worden.
  • Blijf je concurrentie een stap voor. Doordat je alle veranderingen op de website goed meet, kun je de website continu verbeteren.

Wil jij ook hulp met de Google Tag Manager?
Laten we samenwerken!

Google Tag Manager handleiding

Lees alles over data en website analyses

Laurens presentatie Scherp Online

Google Tag Manager en een OnClick toevoegen  

Inge Peeters
Inge Peeters Geplaatst op 15 januari 2024 Laatste update op 2 februari 2024