Meer bereik
Wat gebeurt er als je op social media, in Google of op YouTube naar jouw bedrijfsnaam zoekt? Of naar jouw producten of diensten? In de ideale wereld zou jouw profiel, jouw website of jouw kanaal bovenaan de zoekresultaten moeten verschijnen. In ieder geval in de eerste drie resultaten. Is dat niet zo, dan is het tijd iets aan je online zichtbaarheid te doen!
81% van de consumenten doet online onderzoek voor het doen van een grote aankoop. Het zou toch mooi zijn als jouw bedrijf dan gevonden werd!
Vera van den HanenbergOnline marketing specialist
Wil jij een groter online bereik? Download de 7 tips!
Zo zorgen wij voor meer bereik
Een belangrijke succesfactor in online zaken doen is je zichtbaarheid. Weet je doelgroep van je bestaan? Word je gezien en gevonden? Als ze je niet kennen, zullen ze je niet kiezen. Lees hoe wij jou bekend maken!
-
1. Persona’s & doelstellingen
Een goede online aanwezigheid is belangrijk, maar als je alleen 50+-ers bereikt met je hippe kinderkleding, sla je de plank toch mis. We beginnen dus altijd met het opstellen van persona’s. Hoe ziet je ideale klant eruit op basis van onderzoek, data en huidige klanten? Daarnaast stellen we SMART-doelstellingen op.
-
2. Kanalen kiezen
Door het vergroten van je bereik en het aantal contactmomenten, vergroot je het vertrouwen. Je verleidt mensen en zorgt dat je top-of-mind bent zodra iemand je product nodig heeft. Dat creëren we door kanalen te kiezen waar jouw ideale doelgroep aanwezig is. Zinvol bereik krijg je door niet alleen je merk te promoten, maar ook content te bieden waar je persona’s iets aan hebben.
-
3. Creatie visuals & content
Als de kanalen wijs gekozen zijn, geven we de content vorm. Dat kunnen zijn videoadvertenties, social media posts, Google Ads enzovoort. Alle uitingen moeten relevant zijn voor de doelgroep en het betreffende kanaal. De gedachte achter bereik creëren is: hoe meer relevante mensen je kennen, des te meer conversies je genereert.
-
4. Optimalisatie
Tijdens de werkzaamheden streven we altijd naar het beste resultaat. Dat vinden we door te testen, experimenteren en te meten. Zo tonen we altijd de meest sterke advertenties op kanalen die de meest resultaten boeken. Daarbij hebben we continu de doelstelling in ons vizier.
-
5. Rapportage
Jou op de hoogte stellen van de successen die we boeken behoort tot één van de leukste bezigheden in ons proces. Het delen van successen kun je uiteraard verwachten tijdens de maandelijkse (telefonische) rapportages, maar ook tussendoor. We zijn nu eenmaal geselecteerd op drive en enthousiasme. Daar halen wij onze energie vandaan!
Wil jij zo snel mogelijk meer online bereik creëren?
