Menu
Terug

Online branding

Ja, het laatste decennium is er onwijs veel veranderd in het online landschap. Toch betekent dat niet dat de “oude manieren” niet meer deugen. Om je merk goed in de markt te zetten is een mooi logo, design en een gebruiksvriendelijke website anno 2020 ook nog steeds heel belangrijk. Wil jij dat het niet ophoudt bij je logo en website, maar wil je online branding een onderdeel maken van je full-funnel online marketing strategie? Dan helpen we jou graag!

96% van de mensen die over je merk praten op social media, volgen je niet, waardoor marketeers ze niet zien. Behandel hen juist als prospects en reageer!

Eline RamakersEline RamakersOnline marketing specialist

6 Best practices online branding

Wij hebben 6 best practices voor online branding voor je. Download ze gratis en begin vandaag nog met branding!

Lees verder

Een selectie van klanten

Buddha to Buddha

5 Feiten over online branding

  • Doelgroep

    Onthoud altijd voor wie je content schrijft. Recent onderzoek toont aan dat 56% van online consumenten de meeste branded content niet relevant vinden.

    01
  • Gedeelde waarden

    64% van de consumenten zegt dat gedeelde waarden de grootste reden zijn waarom ze een relatie aangaan met een merk.

    02
  • 80% van inkomsten uit 20% van klanten

    Houd er bij brandingactiviteiten rekening mee dat 80% van je inkomsten van 20% van je consumenten komt.

    03
  • Reden van aankoop

    60% van de consumenten zegt actief te kopen van merken die ze kennen. 21% zegt dat ze een product kochten omdat ze het merk leuk vinden.

    04
  • Social media

    77% van de gebruikers kijken positiever naar een brand nadat hun Tweet is beantwoord.

    05

Zo helpen we jou met online branding van je merk

De evolutie van het digitale landschap, met name de komst van AI (automated intelligence), geeft ons tools om online branding next level te tillen.

In gesprek
Bedrijfswaarden
Marketinguitingen
Marketingstrategie
  • 1. Bepaal je target doelgroep

    Goede branding die leidt tot bewustwording, herkenning, vertrouwen en omzet is naadloos afgestemd op de target doelgroep. We beginnen met research naar je doelgroep. Die vangen we in drie tot vijf persona’s. Persona’s zijn representaties van je ideale klant die tot in detail zijn uitgeschreven. Van inkomen tot hobby’s.

  • 2. Wat is je missie visie?

    Waarom doe je wat je doet? Nu is het tijd om samen in de kern van je bedrijf te duiken. Waar sta je voor? Wat is je doel en wat wil je bereiken? Door deze vragen te beantwoorden kom je achter het bestaansrecht van je bedrijf dat de bouwsteen is van al je branding activiteiten.

  • 3. Waar sta je voor?

    Branding gaat niet om wat je aanbiedt, maar wie je bent. Daarmee onderscheid jij je van concurrentie die misschien wel exact hetzelfde aanbiedt. We gaan samen na wat je waarden zijn en wat je onderscheid van je concurrentie. Waarom koopt iemand bij jou en niet bij je buurman?

  • 4. Visuele aspecten

    Gewapend met alle informatie over jou en je doelgroep kunnen we aan de volgende stap denken, indien gewenst: de visuele aspecten van je merk. Het kleurenpallet, logo, websitedesign en alle uitingen moeten voortvloeien uit jouw merkidentiteit. Als alles klopt, creëer je de juiste kweekvijver voor het succesvol overbrengen van je boodschap.

  • 5. Op welke toon communiceer je met je doelgroep?

    Het visuele component staat. Als hier behoefte aan is, is het nu tijd voor het auditieve aspect: de toon van je marketinguitingen. Ook deze vloeit voor uit alle voorgaande stappen. Wees hier consistent in en mensen zullen je merk herkennen, herinneren, vertrouwen en uiteindelijk hopelijk een relatie aangaan.

  • 6. Integreer je branding in hele marketingstrategie

    Zie online branding niet als een onderdeel an sich, maar als onderdeel van je hele marketingstrategie die uiteindelijk zorgt voor omzet waar branding een essentieel onderdeel van is. Een full-funnel-marketing-strategie noemen we dat.

3 redenen waarom je moet investeren in online branding

Online branding is misschien wel het belangrijkste marketingonderdeel waar je niet aan denkt.

  • Wees met branding de beslissende factor waarom iemand voor jouw merk kiest in plaats van dat van je concurrent die hetzelfde aanbiedt.
  • Bouw langdurige relaties en een community van fans op die jouw merk promoten.
  • Maak je werknemers trots om voor jouw merk te mogen werken. Met sterke branding trek je de beste werknemers aan.

Geïnteresseerd in online branding?
Laten we samenwerken!

Contact