Online marketing bureau in Eindhoven
Terug
Menu

150% groei in sollicitaties

Kuijpers is een multidisciplinair technisch dienstverlener met ruim 1200 medewerkers en 14 vestigingen door héél Nederland. Zij ontwerpen, bouwen en onderhouden technische installaties in utiliteit en industrie. De afgelopen jaren is het bedrijf hierdoor enorm gegroeid in eigen vestigingen en medewerkers.

Dankzij de groei van het aantal opdrachten, ontstond ook de vraag hoe zij genoeg vakmensen in huis kunnen halen om het werk te verrichten.

Het kiezen van de juiste jobboards en vacaturekanalen is vaak een lastige taak. Zet je de vacature alleen op Linkedin of ga je meer kanalen inzetten? En heeft het überhaupt zin om dus op verschillende websites te adverteren?

Dat is precies waar Scherp Online om de hoek kwam kijken.

Lees verder

Kuijpers

Wat waren de uitdagingen?

De vijver waarin deze technische werkgevers vissen, is enorm beperkt door het groeiende tekort aan technisch geschoolde mensen. Daarmee ontstond voor onze marketingafdeling direct de eerste uitdaging: het aantal sollicitaties via de website verhogen om zodoende het grote aantal vacatures dat Kuijpers heeft zo goed mogelijk in te vullen en Kuijpers als werkgever beter te positioneren.

Het doelconversieratio voor solliciteren is op mobiel met 261% toegenomen! Een resultaat waar we trots op mogen zijn.”

Jochem Stals Jochem StalsOnline Marketing Specialist

Onze oplossing?

Om de online zichtbaarheid te creëren, maar om er ook voor te zorgen dat potentiële nieuwe collega’s uiteindelijk solliciteren op de vacature heeft Scherp Online diverse campagnes opgezet in samenwerking met Kuijpers.

CV en motivatie niet meer verplicht

Zo was het in het sollicitatieformulier verplicht om een CV/motivatiebrief mee te sturen. Omdat veel mensen hun CV niet op hun mobiel hebben, is voor voor veel mensen een afhaakpunt. Daarom is een experiment live gegaan: Op mobiel is het niet meer verplicht om een CV / motivatie mee te sturen. Dit heeft ertoe geleid dat het doelconversieratio voor solliciteren op mobiel met 261% toegenomen is.

URL-structuur aangepast

Ook zijn onze marketeers aan de slag gegaan met een gewenste nieuwe (URL) structuur voor het organisch vindbaar maken vacaturepagina’s. De huidige situatie waarbij constant nieuwe URL’s worden aangemaakt en vervolgens weer offline worden gehaald, moest vervangen worden door een systeem met vaste pagina’s zodat de URL’s van vacaturedetail pagina’s niet intern concurreren met de nieuw gecreëerde pagina’s op hetzelfde zoekwoord.

Redesign

De vacaturepagina’s waren voorheen ook wat kil. Zowel qua sfeer, maar ook qua tone of voice en inhoud. Oftewel: er was een redesign nodig. Onze CRO specialisten zorgde ervoor dat bezoekers ook op mobiel verleid worden om contact op te nemen. Een kritische succesfactor!

Door bovenstaande goed in te richten, is het aantal sollicitatie aanvragen gestegen met maar liefst 150%.

Missie geslaagd!

Meer cases

Ook interesse in online marketing ondersteuning?
Laat ons iets weten!

Advies gesprek