Menu
Terug

108% groei in online sollicitaties.

De digitalisering bij Van Wijnen is in volle gang. Innovatieve oplossingen in de bouw zijn hier ook van belang en online speelt daarbij een belangrijke rol. Hier wil Van Wijnen op inspelen. 

Tijdens onze samenwerking legden wij de focus op een goede inrichting van WordPress, maar richten we ons ook op het ondersteunen van online marketing adviseur Anja en de gehele marketingafdeling om hun digitale strategie uit te werken.

Co-creatie, dat is waar we in geloven!

Lees verder

Van Wijnen

Wat waren de uitdagingen?

Van Wijnen is een onderneming van ondernemers. Daarmee ontstond ook direct de eerste uitdaging: richt het CMS zodanig in dat alle marketeers, verdeeld over verschillende regio’s hier eenvoudig gebruik van kunnen maken.

Daarnaast ontstond voor onze interne marketeers een andere taak: bewaak én verbeter de vindbaarheid in Google, zonder het budget uit het oog te verliezen.

Verder stond ons team voor de uitdaging om meer en geschikter personeel te werven. Snel aan de slag!

.

Door onze wervingsstrategie, nieuwe landingspagina’s en nieuw WordPress thema is het aantal kandidaten sterk vergroot en ook het aantal sollicitaties meer dan verdubbeld.”

Ber HaestBer HaestOnline Strateeg

Onze oplossing?

In samenwerking met het marketingteam bij Van Wijnen hebben we vanuit het bestaande design een eigen WordPress thema ontwikkeld. Daarbij is bewust gekozen de vrijheid van de verschillende gebruikers te beperken, om zo een duidelijke lijn te trekken in de website. Daarnaast houden we de techniek continu in de gaten en zorgen we dat onderdelen zoals titels en omschrijvingen in orde zijn én blijven. 

De uitdaging om meer personeel te werven, hebben we daarom aangepakt door een nieuwe setup op een subdomein te creëren. We hebben daarbij direct rekening gehouden met de implementatie van het schema voor Google JobPosting. Ondanks dat dit nog niet beschikbaar was in Nederland tijdens implementatie, zien we nu wel de resultaten van het vroegtijdig toepassen van deze mogelijkheid.

Maar daar stopt het niet. Een belangrijk aspect is het verder door ontwikkelen van verschillende elementen op de website. Denk aan het verbeteren van de koppeling met het bestaande ATS, aanpassen van de URL- en paginastructuur en vereenvoudigen van specifieke content.
Dus op naar de beste autoriteitscore!

Meer cases

Geïnteresseerd?
Plan een adviesgesprek met ons.

Advies gesprek