Online marketing bureau in Eindhoven
Terug
Menu

108% groei in online sollicitaties

De digitalisering bij Van Wijnen is in volle gang. Innovatieve oplossingen in de bouw zijn hier ook van belang en online speelt daarbij een belangrijke rol. Hier wil Van Wijnen op in spelen, waar wij een belangrijke rol in mogen spelen. 

Tijdens onze samenwerking legden wij de focus op een goede inrichting van WordPress, maar hielden we ons ook bezig met het ondersteunen van online marketing adviseur Anja en de gehele marketingafdeling om hun digitale strategie uit te werken. Co-creatie, dat is waar we in geloven!

Lees verder

Van Wijnen

Wat waren de uitdagingen?

Van Wijnen is een onderneming van ondernemers. Daarmee ontstond ook direct de eerste uitdaging: richt het CMS zodanig in dat alle marketeers, verdeeld over verschillende regio’s, hier eenvoudig gebruik van kunnen maken.

Daarnaast ontstond voor onze interne marketeers een andere taak: bewaak én verbeter de vindbaarheid in Google, zonder het budget uit het oog te verliezen.

Verder stond ons team voor de uitdaging om meer en geschikter personeel te werven. Snel aan de slag!

.

Door onze wervingsstrategie, nieuwe landingspagina’s en nieuw WordPress thema is het aantal kandidaten sterk vergroot en ook het aantal sollicitaties meer dan verdubbeld.”

dennis kornuyt Dennis KornuytOnline Strateeg

Onze oplossing?

Custom design WordPress website

In samenwerking met het marketingteam bij Van Wijnen hebben we vanuit het bestaande design een eigen WordPress thema ontwikkeld. Daarbij is bewust gekozen de vrijheid van de verschillende gebruikers te beperken, om zo een duidelijke lijn te trekken in de website. Daarnaast houden we de techniek continu in de gaten en zorgen we dat onderdelen zoals titels en omschrijvingen in orde zijn én blijven. 

Subdomein in het leven geroepen

De uitdaging om meer personeel te werven, hebben we daarom aangepakt door een nieuwe setup op een subdomein te creëren. We hebben daarbij direct rekening gehouden met de implementatie van het schema voor Google JobPosting. Ondanks dat dit nog niet beschikbaar was in Nederland tijdens implementatie, zien we nu wel de resultaten van het vroegtijdig toepassen van deze mogelijkheid.

Continue doorontwikkeling

Maar daar stopt het niet. Een belangrijk aspect is het verder doorontwikkelen van verschillende elementen op de website. Denk aan het verbeteren van de koppeling met het bestaande ATS, het aanpassen van de URL- en paginastructuur en het vereenvoudigen van specifieke content.

Al met al hebben onze inspanningen hun vruchten afgeworpen. We mogen met trots zeggen dat we een groei wisten te realiseren van 108% in online sollicitaties!

Meer cases

Ook interesse in een nieuwe website?
Wij horen graag je wensen!

Advies gesprek