B2B Marketing
Het vinden van een effectieve B2B marketing strategie kan frustrerend zijn, zeker als je geen heel marketing team tot je beschikking hebt. Het B2B landschap verschilt op bepaalde punten van die van B2C, maar ook in deze constant bewegende markt is het van cruciaal belang in te spelen op de trends die je non-stop om de oren vliegen. Een online marketing bureau dat gespecialiseerd is in B2B kan de oplossing zijn.
Ons team van specialisten is op de hoogte van de laatste markting trends en marketingstrategieën voor zakelijke doelgroepen. Dit niveau van expertise is haast niet te evenaren voor bedrijven die marketing niet als core business hebben.
Vera Van den HanenbergOnline strateeg
Kom vrijblijvend langs voor een kop koffie. We horen graag wat we voor jou kunnen betekenen!
5 Feiten over B2B marketing
Zo helpen we jouw onderneming verder
Om te blijven voldoen aan verwachtingen van de klant, zouden ook B2B ondernemers waarde moeten toevoegen bij elke touchpoint van potentiële klanten. Wees niet bang te investeren in technologieën als AI en chatbots om websitebezoekers de beste website ervaring te bieden en hopelijk te converteren tot waardevolle leads.
-
B2B marketingstrategie
Alles valt of staat met een B2B marketingstrategie. We verdiepen ons allereerst in jouw branche. Waar liggen de pijnpunten en behoeften? Daarna helpen we je beste kansen en groeimogelijkheden te definiëren om tot een plan te komen waarmee we je doelen bereiken.
-
Contentmarketing
67% van de B2B content teams zegt voornamelijk upper-funnel-content te produceren. Daar is immers de meeste behoefte aan. Toch converteert B2B content het best wanneer een bezoeker logischerwijs al bijna toe is om tot conversie over te gaan. Denk aan een zoekterm als: ‘zakelijk cateringbedrijf eindhoven’. Maar lower-funnel content is echter veel competitiever. Je hebt immers maar een paar smaken als het gaat om lower-funnel-zoekwoorden en onderwerpen in jouw niche. Voordat wij beginnen met contentmarketing maken we een contentplan op basis van een zoekwoordenonderzoek, eventueel als onderdeel van het marketingplan, om jouw doelstellingen te bereiken.
-
Personalisatie
Het belang van personalisatie zal de komende jaren ook in de B2B markt steeds meer naar voren komen. Om op te vallen tussen het geweld aan marketinguitingen kan je niet snel meer wegkomen met one-size-fits-all content. Ook niet als B2B bedrijf. Je benadert immers nog steeds mensen met gevoelens, voorkeuren en behoeften. Wij besteden veel aandacht aan personalisatie en de juiste targeting zodat je bij decision makers aan tafel komt te zitten.
-
Inbound strategie
Succesvolle, duurzame B2B marketing staat voor ons in het teken van inbound marketing. Dat houdt in dat we voornamelijk potentiële klanten naar je bedrijf aantrekken met een inbound marketingstrategie in plaats van koud contact te zoeken via traditionele advertentiemogelijkheden. Dit doen we door waardevolle en relevante content aan te bieden, te personaliseren en hoogwaardige targeting toe te passen op basis van persona’s. HubSpot is een hoogwaardige inbound marketing leadgeneratie tool waarvan wij Platinum Partner zijn!
-
B2B ervaring
De juiste mensen de juiste boodschap leveren op het juiste moment. Dat werkt bij B2C zo, maar ook in de B2B wereld. Waarom? Het zijn dezelfde mensen! Toch ziet de buyer’s journey er anders uit, net als de uitdagingen, doelen en afwegingen van de buyer persona’s. Dat is waar onze ervaring met de B2B markt van pas komt. Ons klantenbestand bestaat voor het grootste gedeelte uit B2B organisaties die wij helpen groeien en hun doelen te bereiken.
-
Verschil B2B en B2C
In essentie verschilt B2B niet veel van B2C marketing. Het grootste verschil is dat je bij B2C marketing inspeelt op de visie en gevoelens van individuen, terwijl je bij B2B marketing op die van vertegenwoordigers van een organisatie inspeelt. Dat vraagt om een iets andere aanpak en communicatie. Bovendien duurt het vaak langer voordat iemand converteert en zijn er hiervoor gemiddeld meer contactmomenten nodig. Toch spreken we in beide gevallen aan het eind van de dag nog steeds tegen mensen van vlees en bloed. Daar gaan we dan ook bewust mee om.
3 redenen waarom je moet investeren in B2B marketing
Research kan bevestigen dat marketing bij B2B bedrijven vaak geen prioriteit heeft. Wees je concurrentie voor!
- B2B kent over het algemeen een complexere en langdurigere verkoopcyclus waar wij nou net veel ervaring in hebben.
- We helpen je bij het opbouwen van lange-termijn-relaties en richten ons dus niet enkel op directe verkoop.
- Besteed je B2B marketing uit en profiteer van onze schaalbaarheid, flexibiliteit en specifieke kennis.