Online marketing bureau in Eindhoven
Terug
Menu

HubSpot Onboarding

Tijdens het onboarding traject richten we de portal in om je marketing- en verkoopprocessen te automatiseren en te verbeteren. We maken je snel vertrouwd met HubSpot, zodat je het platform effectief kan gebruiken. Elk bedrijf is anders, dus we stemmen het onboarding traject af op jouw behoeften. In welke mate we je trainen in de software is afhankelijk van hoeveel je zelf wil doen en wat je wil uitbesteden aan (een partij als) ons. HubSpot Onboarding bieden we aan voor HubSpot Marketing Professional of Enterprise gebruikers.

Lees reviews van onze klanten op HubSpot.com!

Met inbound marketing maken we personalisatie op schaal mogelijk. En dat allemaal op basis van de klantgegevens in jouw CRM.

Wesley plugers Wesley PlugersCo-owner

Kijkje nemen in de HubSpot tool?

Wij zijn HubSpot Platinum partner. Wil je eens vrijblijvend een rondleiding krijgen in de HubSpot tool? Vraag een gratis demo aan!

Lees verder

Wij zetten HubSpot in voor:

zza mozzarella Unspi ctouch Ochtendmensen

5 Feiten over ons HubSpot Onboarding traject

  • HubSpot Specialisten

    Bij Scherp Online hebben we een team HubSpot specialisten dat van aanpakken weet!

    01
  • 4 Onboarding trajecten

    We bieden 4 onboarding trajecten aan: de onboarding van de Marketing Hub, de Sales Hub, de Service Hub en het HubSpot CMS. Het is altijd maatwerk, dus combinaties van twee of meerdere Hub’s zijn mogelijk!

    02
  • HubSpot Platinum Partner

    Wij zijn HubSpot Platinum Partner. Dat houdt in dat we een lokale HubSpot Agency zijn op het op-twee-na-hoogste niveau. Het zegt iets over de hoeveelheid klanten en ervaring die we hebben. Door onze directe communicatielijnen met HubSpot kunnen we rechtstreeks een licentie voor je aanschaffen. In 2021 zijn we zelfs uitgeroepen tot HubSpot Partner of the Year 2021.

    03
  • Onboarding is maatwerk

    Het HubSpot Onboarding traject ziet er voor elke klant anders uit. In het eerste gesprek maak jij je wensen kenbaar en maken we een onboardingplan op maat.

    04
  • Twee smaken

    Wij bieden twee soorten HubSpot Onboarding trajecten aan: een traject waarbij je aan het eind zelf aan de knoppen gaat draaien en een waarbij wij alles voor je inrichten. Aan het eind van dat laatste traject heb je kennis van het systeem, zodat je alleen weet wat we doen en waarom.

    05

Dit kan je verwachten tijdens het HubSpot Onboarding traject.

Tijdens het HubSpot Onboarding traject helpen onze HubSpot specialisten je door elke stap van het proces. Aan de hand van een op maat gemaakt plan, HubSpot instructievideo’s en Scherp Online sessies op locatie of via Teams ga jij je doelen bereiken. Lees in een notendop wat je kan verwachten van de 6 sessies als je kiest voor de Marketing Hub en de Sales Hub.

SMART doelstellingen
sales automation
LinkedIn advertenties
  • 1. Kick-off en accountinstellingen

    Het onboarding traject begint met een kick-off met ons HubSpot-onboardingteam. Tijdens dit gesprek bespreken we je doelstellingen, evenals je specifieke behoeften en vereisten. Het onboardingteam stelt dan het HubSpot-account in op basis van deze informatie.

  • 2. Buyer persona’s en buyer’s journey sessie

    In deze sessie lever je input over je ideale klant. Met deze informatie stellen wij 1 klantprofiel voor je op: je buyer persona. Hoe doorloopt je buyer persona de buyer’s journey? Wat zijn de uitdagingen waar ze tegenaan lopen en waar hebben ze in elke fase behoefte aan? Ook dit schrijven we tot in detail uit. Deze buyer persona en buyer’s journey dient als voorbeeld, zodat je de andere(n) zelf kunt opstellen.

  • 3. Lead scoring

    We leggen je in deze sessie alles uit over HubSpot lead scoring. Lead scoring is het proces waarbij we leads beoordelen op basis van hun activiteiten en gedragingen op je website en in je marketingcampagnes. We onderscheiden marketingscore en salesscore. Hoe hoger de score, hoe meer interesse de lead toont in je product of dienst. Deze data leidt tot een efficiëntere sales pijplijn en dus meer kans op conversie.

  • 4. Sales proces

    Nu de Marketing Hub ingesteld staat, gaan we verder met de Sales Hub. Leads zijn namelijk niets waard als ze niet geconverteerd worden tot klanten. We maken workflows aan, stellen een deal-funnel in, koppelen agenda’s, maken standaard e-mails aan enzovoort. Ook richten we dashboards in, zodat je binnen enkele seconden ziet hoe de zaken ervoor staan en of je nog op koers zit.

  • 5. CRM inrichting

    Om leads, klanten en contacten effectief te beheren, richten we het CRM (Customer Relation Management) systeem van HubSpot samen in. We importeren contactgegevens, verrijken de gegevens en integreren eventueel marketingtools.

  • 6. Content en campagnes

    Tijdens het onboarding traject geven we advies over het maken van effectieve inbound marketingcontent en campagnes. Dit kan inhouden hoe je blogberichten, e-books, infographics en andere voor jouw persona’s waardevolle inhoud kunt maken die waarde biedt aan de doelgroep en leads genereert.

  • 7. Doorlopende ondersteuning

    Het onboarding traject is vaak slechts het begin van de samenwerking. Na de Onboarding blijven we onze HubSpot-klanten vaak doorlopend ondersteunen met marketingactiviteiten. We zorgen ervoor dat we optimaal gebruik blijven maken van de software om het maximale eruit te halen.

3 redenen om met Scherp Online het HubSpot Onboarding traject aan te gaan!

Wij kennen de software van binnen en buiten en maken je graag wegwijs.

  • We maken je niet alleen wegwijs in de tool, maar richten ook alles optimaal voor je in.
  • Vanaf 2019 komen klanten al bij ons voor een HubSpot Onboarding traject en helpen wij als HubSpot Platinum Partner met het genereren van inbound leads.
  • We kijken verder dan de tool en helpen ook bij software-integraties. Zo kan jij gewoon de systemen gebruiken die je gewend bent!

Investering Scherp Online | HubSpot

HubSpot | Onboarding

Voor wie?

Bedrijven die zelf de expertise en tijd in huis hebben om Inbound campagnes te creëren.

Wat gaan we doen?

We leren je om het maximale uit de HubSpot Marketing tools te halen

Hoe lang duurt het?

Binnen 6 weken ben je in staat zelfstandig met HubSpot te werken.

Hoe ziet dat eruit?

  • Een ervaren Inbound coach als vast aanspreekpunt.
  • Trainingsplan op maat.
  • Wekelijks een training met praktische opdrachten om het platform te leren kennen.
  • Een Inbound Campagne als blauwdruk voor de toekomst.

€1.200,-

HubSpot | Uitbesteden

Voor wie?

Bedrijven die meer resultaat uit online campagnes willen halen en het niet zelf willen of kunnen uitvoeren.

Wat gaan we doen?

We werken samen een strategie uit voor een continue stroom van leads voor jouw bedrijf. Scherp Online voert al deze werkzaamheden uit.

Resultaat:

Volledige automatisering van jouw digitale marketing met succesvolle en effectieve Inbound Marketing campagnes voor leadgeneratie.

Hoe ziet dat eruit?

  • Strategische sessies om jouw Buyer Persona’s & Buyer Journey’s.
  • Werken met een team van Inbound specialisten.
  • Volledige digitalisering van online marketing.

€4.500,-

HubSpot | Maatwerk

Voor wie?

  • Voor bedrijven die bepaalde activiteiten zelf uit willen voeren.
  • Voor bedrijven die op zoek zijn naar een integratie met een bestaand ander systeem.

Kies je voor een maatwerk Onboarding traject, dan bespreken we je wensen graag. Op basis van jouw doelstellingen stemmen we af hoe het traject eruit gaat zien.

N.o.t.k.

Interesse in HubSpot Onboarding?
Laten we samenwerken!

Contact

Lees meer over HubSpot in onze blogs