Menu
Terug

Google Search

De reikwijdte van Google Search is gigantisch. De zoekmachine verwerkt 75.000 zoekopdrachten per seconde waarvan 46% lokale zoekopdrachten. Hoe geweldig zou het zijn als jij bovenaan in Google zou verschijnen als iemand naar je product of dienst zoekt? Met Google Search Ads heb jij de touwtjes in handen. Bepaal je zoekwoorden en momenten die je advertenties triggeren. Op de cent nauwkeurig zie je wat het je oplevert.

Het voordeel van Google Search ads is dat je precies dát aanbiedt wat iemand nodig heeft. Geen opdringerige verkoop. Je maakt het leven gewoon wat makkelijker.

Dagmar CijsouwDagmar CijsouwOnline marketing specialist

10 valkuilen Google Search campagne

10 valkuilen waardoor jouw Google Search campagne maar niet wil scoren.

Lees verder

Een selectie van klanten

Lassoo makelaars Hutten Dealerleasing

5 Feiten over Google Search

  • Klikken op resultaten

    95,3% van de klikken in Google gaat naar de top 4 resultaten.

    01
  • Koopintentie

    Google advertenties ontvangen 65% van de klikken van gebruikers met een koopintentie. Organische resultaten krijgen slechts 35% van deze klikken.

    02
  • Merkbewustzijn

    Zoekadvertenties kunnen merkbewustzijn verhogen met 80%. Hierdoor is de kans groter dat ze je merk zullen onthouden en actie ondernemen.

    03
  • ROAS

    Volgens Google komt er $8 terug voor elke $1 die je investeert in Google Search.

    04
  • Aantal jaarlijkse zoekopdrachten

    Google verwerkt zo’n 2.5 triljoen zoekopdrachten per jaar.

    05

Zo boeken wij succes met Google Search advertenties

Het matchen van relevante zoekwoorden aan de juiste advertenties op het moment suprême. Dat is het hele eieren eten. Maar hoe doe je dat? Zo pakken wij dat aan!

Google Ads doelstellingen
Audit en planning campagnes
Google Ads zoekwoorden en targeting
Concurrentieanalyse
marketing strategie
Landingspagina
  • 1. Doelstelling & persona’s

    Laten we beginnen bij het begin: het creëren van persona’s. Om tekstadvertenties te schrijven is het noodzakelijk om te weten tegen wie we praten, tot in detail. Als dat helder is, stellen we samen realistische doelstellingen op die in lijn liggen met je bedrijfsdoelstellingen. Google Ads moet een middel zijn, een onderdeel van je hele bedrijfsstrategie.

  • 2. Audit

    Heb je al een advertentieaccount? Dan doen we een audit om te zien waar kansen liggen om het beter te doen. We leren uit resultaten uit het verleden, goede en slechte. Heb je nog geen advertentieaccount, dan zetten we er één voor je op.

  • 3. Zoekwoordenonderzoek

    Wat houdt je doelgroep bezig? Met welke vragen zitten ze? Wat zijn hun verlangens en behoeftes? Dit achterhalen we onder andere met ons gezonde verstand, maar we zouden geen online marketing specialisten zijn als we dat niet onderbouwen met data. Daarom houden we een zoekwoordenonderzoek om zoekvolumes te zien en kansen te ontdekken.

  • 4. Concurrentieanalyse

    De concurrentieanalyse beginnen we niet met aannames of jouw misschien emotionele input die misleidend kan zijn. Laten we beginnen bij gewoonweg zoekopdrachten in Google in te voeren. Wie verschijnt er bovenaan? Wat is hun strategie? Hoe kunnen wij dat beter doen? Vooral de specifiekere zoekopdrachten zijn interessant.

  • 5. Campagnestrategie

    Play more, pay less is ons motto. Met slimme tactische en strategische zetten verslaan wij je concurrentie zónder meer te betalen. De gestelde basis uit voorgaande stappen helpen ons een strategie te bepalen. Die werken we uit in rendabele Google Search campagnes. Nauwkeurigheid is cruciaal, want één fout kan al grote gevolgen hebben.

  • 6. Landingspagina’s

    Een goede landingspagina van een Google Search advertentie heeft altijd een specifiek doel met call-to-action. Hoe beter de landingspagina matcht met je advertentie, hoe beter je kwaliteitsscore in Google Ads is en hoe minder je voor meer resultaat betaalt. Wij evalueren, optimaliseren of creëren je landingspagina’s voor het beste resultaat.

  • 7. Analyse & rapportage

    Google Ads is een zeer geavanceerde tool met ontelbaar veel opties. We gaan je niet vermoeien met elke keuze die we maken, maar praten je maandelijks bij over de stand van zaken met het oog op je doelstellingen en strategie. Je krijgt een link naar en gepersonaliseerde Google Data Studio rapportage. Presentatieklaar en op elk moment real-time in te zien.

3 redenen om met Google Search je doelgroep te bereiken

Haast iedereen is op Google te vinden. Een gemiddeld persoon voert elke dag 3-4 zoekacties uit. Met Google Search advertenties bereik je direct je doelgroep.

  • Betaal alleen voor klikken en weet precies wat de resultaten zijn.
  • Pas op elk gewenst moment elementen aan, bijvoorbeeld het budget of advertenties.
  • Versla je concurrentie. Zij gebruiken ook Google Ads en adverteren misschien zelfs wel op jouw merk(naam).

Geïnteresseerd in Google Search campagnes?
Laten we samenwerken!

Contact