naar overzicht
18 november 2021
Jochem Stals - Scherp Online
Jochem Stals Teamlead Google Ads

Friends of Search event 2021, wij waren erbij!

Onze specialisten lopen voorop, daar besteden we veel tijd aan en investeren we graag in. Daarom zijn onze collega’s Jochem en Stan afgelopen dinsdag afgereisd naar Amsterdam om het Friends of Search event bij te wonen. Een uniek evenement waar internationale sprekers in de marketing wereld aanwezig waren om de laatste ontwikkelingen in search te delen.

jochem Friends of Search

Laatste SEA en SEO trends

Tijdens dit corona-proof evenement was het mogelijk om SEO en SEA gerelateerde sessies en workshops bij te wonen. Met de laatste nieuwtjes van Google en succesverhalen van bedrijven als HEMA en Blokker was er genoeg inspiratie die onze collega’s mee terugnamen naar Eindhoven. We hebben aan Jochem en Stan gevraagd wat zij van het evenement vonden.

Case Study Blokker

Stan: “Het was fijn om weer eens een live evenement te kunnen bijwonen. Een uitgelezen mogelijkheid om je helemaal te laten bijbrengen over de laatste trends en ontwikkelingen. Vanuit mijn interesse voor SEO heb ik al veel sessies bijgewoond gericht op zoekmachine marketing. De case study van Blokker over het prioriteren van SEO veranderingen op basis van SEO A/B testing was heel erg interessant. Voorbeelden van zaken die getest zijn, waren page titles, meta descriptions en structured data. De resultaten waren vaak even verrassend als indrukwekkend. Daarnaast waren de sessies over ‘De toekomst van technische SEO’ en ‘De overeenkomst van search en het marktaandeel’ grote inspiratiebronnen.

De uitdagingen in Coronatijd

Jochem: “De corona pandemie heeft de digitalisering van veel bedrijven nog verder versneld. We merken dat ook in toenemende mate van de concurrentie die onze klanten organisch, maar zeker ook op paid advertising ondervinden. Voor veel van hen is de uitdaging dan ook om hun marktaandeel op zijn minst te behouden, maar idealiter blijvend te laten groeien. Samen met de klant zijn we dus constant aan het kijken wat we met welk budget, welke tijdsspanne en welke type campagnes kunnen realiseren. Belangrijke maar tevens ook complexere vraagstukken zijn dan bijvoorbeeld wat de incrementele waarde van A of B is, hoe we conversie attribueren aan X of Y, maar ook: hoe goed kunnen we onze data en conversie überhaupt blijven meten wanneer third-party cookies verdwijnen in 2023? En overkoepelend: wat is de rol van (marketing) automation in dit verhaal? Allemaal onderwerpen die eveneens bij Friends of Search aan bod kwamen en waardoor we met frisse ideeën terug naar Eindhoven zijn gegaan!”

Lees meer over dit onderwerp

Google Premier partner badge groot
Google Ads 29 februari 2024

Google Premier Partner 2024: we horen bij de top 3% van Nederland!

Wesley Plugers
Wesley Plugers
SEA scherp online
Google Ads 16 februari 2023

SEA trends, tips & ontwikkelingen voor 2023: Zo behaal je de beste resultaten

Jochem Stals
Jochem Stals