Social media strategie & contentcreatie
Als jouw social media partner helpen we je aan geloofwaardigheid en klantloyaliteit. Wij kunnen je social media berichten creëren voor de juiste kanalen en zetten een strategie op die werkt voor jouw bedrijf. Dit doen we volgens de overtuiging dat deze content niet té verkoopgericht moet zijn. We willen juist vooral vertrouwen opbouwen en de conversatie aangaan. Alleen zo boek je succes via social media.
56% van de mensen die merken volgen, doen dit voor de coupons en aanbiedingen. Content van kwaliteit zorgt er echter voor dat zij volgers blijven.
Marloes van der KallOnline marketing specialist
Download gratis het social media strategie template en beheer al je social media activiteiten in één handig overzicht.
5 Feiten over Social media
Zo zetten wij een succesvolle social media strategie voor je op
Heb je behoefte aan een partner die meedenkt of juist alles uit handen neemt, waaronder het creëren van content? Het is aan jou. Zo flexibel als we zijn, zo strategisch gaan wij te werk.
-
1. Wat is je behoefte?
Op elk vlak van social media bieden we ondersteuning. Of dat nu op strategieniveau is, contentniveau of op het niveau waarop we je alles uit handen nemen. Wat het ook mag zijn, open communicatie en kennis opdoen over wie jij werkelijk bent en wat je wil bereiken met social media is onze prioriteit.
-
2. Doelgroep & doelstelling
Heb je al een duidelijke doelgroep en uitgewerkte persona’s? Mooi! Zo niet, dan gaan we er samen mee aan de slag. Persona’s zijn belangrijk op elk vlak: voor strategie (bijv. om kanalen te bepalen), soort content en de tone-of-voice. De persona’s, bedrijfsdoelstellingen, data uit het verleden en je wensen bepalen de social media doelstellingen en metrics.
-
3. Strategie bepalen
We beginnen met een audit van al je actieve social media kanalen. Wat werkte wel en wat niet in het verleden? Hierna bepalen we de kanalen die in dienst staan van het doel en waarop je doelgroep zich bevindt. De profielen optimaliseren we waar nodig. Het maken van een contentplanning op basis van thema’s kan nu beginnen!
-
4. Contentkalender
Het maken van een contentkalender zorgt voor overzicht en voorkomt het maken van fouten. Als je ervoor kiest dat wij de berichten bedenken en plaatsen, bepaal jij of je de berichten vooraf wilt goedkeuren of niet. Hoe dan ook wordt elk bericht altijd door een tweede collega nagekeken om de kans op fouten zo klein mogelijk te houden. Jouw input is cruciaal, dus de communicatielijnen staan altijd wijd open.
-
5. Rapportage & evaluatie
Bij Scherp Online komen alle social media plannen met een visueel Google Data Studio dashboard die klaar is om intern gepresenteerd te worden. Het rapport is real-time op elk gewenst moment en voor de gewenste tijdspanne in te zien. Alle metrics die de doelstellingen ondersteunen komen hierin terug en bespreken we ook maandelijks persoonlijk met je.
3 redenen waarom social media jouw bedrijf laat groeien
In dit social media tijdperk kan ook jij je doelgroep bereiken op social media. Zij zijn er, net als je concurrentie. Maar waar ben jij?
- Op social media kan je deel uit maken van relevante discussies en hier invloed op uit te oefenen.
- Koopbeslissingen worden beïnvloed door social media.
- Met een heldere social media strategie weet je of je campagnes of inspanningen succesvol zijn.