Menu
Terug

Let’s meet!

Per vrijdag 1 juli zijn er drie nieuwe werknemers het Online Marketingteam van Scherp Online komen versterken.

Maud Wezenberg
Maud Wezenberg 28 juli 2022

We stellen onze nieuwe collega’s Don, Rens en Anouk graag aan jullie voor. Ze vertellen over hun eerste ervaringen binnen Scherp Online, wat ze tot nu toe hebben geleerd en wat we écht nog van ze moeten weten. 

Laten we starten met een kort voorstelrondje.

Don (links op de foto) is 25 jaar en woonachtig in Tilburg. Hij gaat deze zomer met zijn vriendin touren door het prachtige Italië, met naar verwachting de lekkerste reggaeton beats door de speakers. Don is groot reggaeton fan, dus de bijnaam ReggaeDon was al snel een feit. Rens (midden op de foto) is 30 jaar en woont samen met zijn vriendin in Geldrop. Een nieuwe baan, een nieuw huis (inclusief verbouwing) én zijn eerste kindje op komst. Hij draait er z’n (klus)handen niet voor om. Anouk (rechts op de foto) is met haar 22 jaar de jongste marketing specialist binnen Scherp Online. Ze woont samen met haar vriend in Asten en is in de zomer het liefst op een zon overgoot strandje, het terras of een festival te vinden. 

Hoe was jullie eerste dag bij Scherp Online? 

‘Niet op de eerste dag, maar al een week voor onze start, werden we welkom geheten door Scherp Online.’, vertelt Anouk. ‘De bloemist stond bij mij thuis op de stoep met een prachtige bos bloemen. Uit nieuwsgierigheid zocht ik snel naar het kaartje, die verstopt zat tussen de kleurrijke bloemen. ‘Wij kijken uit naar je komst. Tot volgende Week! Groet team Scherp Online’. Je kunt voorstellen dat ik me vanaf moment één dus al welkom voelde.’ 

De eerste dag bestond voornamelijk uit kennis maken. Een prettig ontvangst door mede-eigenaar Wesley, een rondleiding door het Microlab, een versierd bureau, leuke welkomstgesprekken met collega’s en natuurlijk niet te vergeten, de vrijmibo. ‘De nieuwe collega’s lieten ons direct thuis voelen. Onder het genot van een koud biertje leerde we het team (en zij ons natuurlijk) al een beetje kennen.’ vertelt Don. 

Hoe zag jullie eerste maand er binnen Scherp Online uit? 

De eerste maand stond vooral in het teken van de juiste kennis vergaren. ‘Hoewel ik een achtergrond in de online marketingwereld heb, valt er vooral op praktisch gebied nog veel te leren over onder andere SEO en SEA.’ zegt Rens. ‘We worden daarin begeleid door de ervaren collega’s, die ons middels trainingen zoveel mogelijk kennis bij brengen.’ 

‘Naast de fysieke trainingen werd onze kennis aangevuld en getest middels online trainingen en het behalen van belangrijke certificaten.’ vult Don aan. ‘Daarnaast mochten we in de eerste maand ook al aansluiten bij klant projecten. De projectmanagers namens ons mee in het verhaal van de klant, wat ze doen en hoe wij onze opgedane kennis toe kunnen passen bij de klanten van Scherp Online. We leerde werken met tools als SEMrush, WordPress en Google Ads.’

‘Ik denk persoonlijk ook dat je het meeste leert wanneer je de theorie uit de online en fysieke trainingen, direct toe kunt passen in de praktijk. Je merkt dan meteen waar je tegenaan loopt en wat je misschien toch nog niet helemaal begrijpt, ondanks dat het tijdens de training zo logisch leek.’, vertelt Anouk. 

‘Inderdaad. En daarnaast is het leuk om meteen ergens mee bezig te zijn waar de klant ook daadwerkelijk iets aan heeft.’, vult Rens aan. ‘Dat geeft voldoening.’ 

Wat was jullie hoogtepunt van de eerste maand? 

Daar zijn de drie het unaniem over eens. Het WipeOut teamuitje was toch wel hét hoogtepunt van de eerste maand. ´Het afleggen van het WipeOut parcours, en vooral het kijken naar anderen, was zoals je je voor kunt stellen echt hi-la-risch´, vertelt Rens lachend. 

‘Haha inderdaad. En óf we die dag hard hebben gewerkt. Zowel op de baan als tijdens het etentje en de borrel die daarop volgde. Dat konden we namelijk wel gebruiken.’, zegt Anouk. ‘Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar het volgende teamuitje, samen Marbella onveilig maken!’

Don kon door een blessure zelf niet deelnemen aan het WipeOut parcour. ‘Maar kijken hoe iedereen de baan bestormde, het eten en natuurlijk het drinken daarna was zeker net zo gezellig en heeft het niet mee kunnen doen meer dan goedgemaakt.’ 

Wipe out teamuitje

Tot slot. Wat moeten mensen nog écht van jullie weten?

Rens hoeft niet lang na te denken over deze vraag. ‘Een random ‘fun fact’ over mij is mijn bijna ongezonde obsessie voor The Rolling Stones en U2, van wie ik elk weleens drie concerten in één zomer heb bezocht. De live show teller staat bij de Stones nu op veertien, en bij U2 op tien, waarvan één in New York en één in London. ‘

Don blijkt de sportieveling van de drie. ‘Wat mensen echt nog moeten weten van mij is dat ik het leuk vind om te fitnessen en te voetballen. Niet op hoog niveau, maar gewoon voor de gezelligheid.’

‘Pfoe, goede vraag.’, zegt Anouk. ‘Maar nu ik Rens hoor vertellen over zijn grote muziek liefde, denk ik meteen aan mijn grote muziek liefde, de Jeugd van Tegenwoordig. Samen met mijn broer ga ik zoveel mogelijk optredens af en kan ik (bijna) al hun geniale teksten meezingen (lees: blèren). ’

Lees meer over dit onderwerp

Introductie nieuwe collega's

Let’s meet!

Maud Wezenberg
Maud Wezenberg 28 juli 2022