Menu
Terug

Inbound marketing

Een succesvolle campagne strategie met content waar jouw doelgroep écht behoefte aan heeft. Een holistische aanpak waarbij je zichtbaar bent op het juiste moment, op de juiste plek, met de juiste boodschap. Dat is de basis van inbound marketing. Benieuwd hoe wij je hiermee kunnen helpen?

Het initiatief voor een aankoop ligt meer dan ooit bij de klant. Het opbouwen van een relatie met jouw doelgroep helpt je verder in het genereren van leads en deze te converteren naar klanten.

Sophie HodakSophie HodakOnline strateeg

Inbound marketing campagne checklist

Hoe maak je een succesvolle inbound marketing campagne? Download de checklist!

Lees verder

beheerder

Cumulus IT Zorgdesq

5 feiten over inbound marketing

  • Marketing gaat hand in hand met sales

    Marketing verzamelt relevante informatie over de behoeften en interesses van een lead en levert zo kwalitatieve leads af bij sales, waardoor zij een effectief salesgesprek kunnen voeren.

    01
  • ROI

    Bedrijven hebben 3x zoveel kans op een hogere ROI met inbound marketing campagnes dan met outbound marketing campagnes (HubSpot)

    02
  • De relatie met jouw potentiële klanten

    Met inbound marketing bouw je een relatie op met jouw potentiële klanten door ze te voorzien van waardevolle, relevante informatie die hen helpt bij de aankoopbeslissing.

    03
  • Kleine bedrijven

    84% van de kleine bedrijven maakt voornamelijk gebruik van inbound marketing (HubSpot)

    04
  • Initiatief ligt bij de klant

    Het initiatief voor een aankoop ligt meer dan ooit bij de klant, waar dit vroeger bij de verkoper lag.

    05

Zo zetten we jouw inbound marketing strategie op

Inbound marketing zorgt ervoor dat je kwalitatieve leads genereert en converteert naar klanten. Wij stellen een strategie op volgens de 4 fases.

Wensen bespreken
Doelen en tools
Online marketing strategie inventarisatie
Audit en planning campagnes
  • 1. Attract

    Door relevante, waardevolle content aan te bieden zorgen we ervoor dat prospects naar jou toe komen. Dit begint bij het in kaart brengen van de buyer persona’s en de bijbehorende buyer journey. Deze vormen de basis voor het content plan. Met de content spelen we in op de doelen en uitdagingen van jouw doelgroep. In deze fase ontwikkelen we onder andere (SEO proof) blog posts en content aanbiedingen en delen we deze via social media. In combinatie met gericht adverteren zorgen we ervoor dat we de juiste website bezoekers aantrekken.

  • 2. Convert

    Wanneer de doelgroep jouw website bezoekt activeren we deze met content aanbiedingen. Het doel hiervan is het verzamelen van gegevens en dus het genereren van leads vanuit je website bezoekers. Middels een call-to-action op de landingspagina zorgen we ervoor dat men een formulier invult, zoals een whitepaper download of e-book.

  • 3. Close

    Het grootste gedeelte van de leads die we verzamelen is nog niet klaar om direct te kopen. De volgende stap is om jouw leads door de aankoopfunnel te begeleiden middels marketing automation. In deze fase versturen we o.a. gepersonaliseerde lead nurturing e-mails. We bieden waarde en bouwen vertrouwen op tot zij klaar zijn om door het sales team opgevolgd te worden. Doordat we inmiddels relevante informatie over de behoeften en interesses van een lead hebt verzameld, kunnen zij een effectief salesgesprek voeren.

  • 4. Delight

    Klanten blijven we voorzien van relevante, waardevolle content. Op deze manier kunnen zij extra producten of diensten afnemen, of worden ze ambassadeurs en bevelen jouw bedrijf aan in hun netwerk.

3 redenen om aan de slag te gaan met inbound marketing

Bedrijven die niet in het hoofd van de klant kruipen, schieten met losse flodders. Met inbound marketing geef je richting aan je campagnes én kun je:

  • De juiste informatie op het juiste moment aan de juiste persoon overbrengen. Dat is alles waar het om draait bij online marketing.
  • Je ROI verhogen. Budgetten managen is makkelijker als je doelgericht volgens een online marketingstrategie te werk gaat.
  • Resultaten zichtbaar maken. Zonder plan weet je niet waar je heen moet. Hoe moet je je resultaten meten als je niet weet hoe en wat je wil bereiken?

Geïnteresseerd in inbound marketing?
Laten we samenwerken!

Contact