Terug
Menu

Google Display Ads

Wil je je doelgroep verbreden en mensen opnieuw bereiken? Dan is adverteren via het Google Display Netwerk (GDN) de perfecte oplossing. Je banners worden getoond aan je doelgroep op basis van hun online gedrag, verspreid over meer dan 2 miljoen websites, video’s en apps. Hierdoor kun je je merk onder de aandacht brengen bij een breed publiek. Ook kun je met GDN remarketing inzetten om eerdere bezoekers opnieuw te bereiken. Hoewel mensen misschien minder in “koopmodus” zijn dan bij zoekadvertenties, is GDN een betaalbare manier om je merkbekendheid te vergroten.

Jochem Stals



“Heb je al maximaal bereik met merkgerelateerde zoektermen? Zorg dan dat er meer naar je merk gezocht wordt met goedkope Google Display ads.”

Jochem Stals Teamlead Google Ads
Zo boeken wij succes met Google Display advertenties
SMART doelstellingen
audit
analytics meten google tag manager
meten
  • Doelstelling

    Misschien heb je al een idee waarom je oog is gevallen op Google Display. Dat kan zijn branding, het stimuleren van een actie of remarketing. We kijken of dat idee realistisch is en hoe we het kunnen transformeren naar SMART-doelstellingen die je bedrijfsdoelstellingen ondersteunen. Met bijbehorende KPI’s sturen we campagnes steeds bij.

  • Doelgroep definitie

    Als de doelstelling helder is, bekijken welke doelgroepen interessant zijn om te targeten. Kies op basis van wie mensen zijn: interesses, demografie, waar ze actief onderzoek naar doen, hoe ze met je website interactie hadden, of kies op content: zoekwoorden, onderwerpen of specifieke websites. De keuze hangt af van de doelstelling.

  • Landingspagina bepalen of creëren

    Tenzij je Google Display inzet voor remarketing, is een goede, specifieke landingspagina cruciaal. Een relevante pagina zorgt voor een hogere kwaliteitsscore, minder mensen die je website verlaten omdat ze weinig hoeven te denken en een hoger conversieratio. Dat kan een unieke campagne specifieke pagina zijn. Als er behoefte aan is, creëren wij deze graag voor je.

  • Banners vormgeven

    Mensen zoeken niet naar je, dus we laten je banners opvallen zonder “spammy” te ogen. We maken doelgroepspecifieke banners. Wil je jouw merknaam de wereld inblazen, maar niet veel betalen? Dan maken we een statement, zonder hele aanwezige CTA. Wat is het effect van de verhoogde online zichtbaarheid in andere campagnes? Er is heel veel mogelijk.

  • Zo evalueren we Google Display campagnes

    We evalueren Google Display niet op laatste klik conversie, maar zien het als een full-funnel strategie. Het levert een bijdrage aan conversies uit andere kanalen. Je banners worden goedkoop wijd verspreid. Zoeken er nu meer mensen naar je merknaam? Stijgt het conversieratio van merkgerelateerde zoektermen? Stijgt het direct verkeer? Dit zijn vragen die het succes bepalen.

  • Rapporteren

    Maandelijks praten we je bij over de resultaten. De samen opgestelde KPI’s rapporteren we. Denk aan de hoeveelheid direct verkeer, het conversieratio van merkgerelateerde zoektermen of het aantal zoekopdrachten naar merknaam. Die verwerken we in een Google Datastudio Dashboard dat je op elk moment real-time kan inzien. Klaar om intern te presenteren!

3 redenen waarom Google Display ook werkt voor jouw bedrijf

Trek goedkoop de aandacht van je doelgroep op websites van derden met aantrekkelijke banners én:

Vergroot je bereik

Promoot je merk met creatieve banners zelfs zonder ervoor te betalen. Alleen de klikken betaal je.

Super specifieke targeting

Kies uit geavanceerde targetingopties. Van gedrag en interesses tot targeting van specifieke websites.

Lage kosten

Met Display Ads kan je tegen relatief lage kosten veel mensen bereiken en werken aan je naamsbekendheid.

Maak kennis met ons SEA team

Profiel afbeelding van Don JanssenSEA specialist

Don Janssen

SEA specialist
Profiel afbeelding van Mees StierumSEA specialist

Mees Stierum

SEA specialist
Profiel afbeelding van Jason van den DungenSEA & CRO Specialist

Jason van den Dungen

SEA & CRO Specialist
Profiel afbeelding van Jochem StalsTeamlead Google Ads

Jochem Stals

Teamlead Google Ads
Profiel afbeelding van Pim CeelenSEA specialist

Pim Ceelen

SEA specialist
Profiel afbeelding van Wilco AgtenSEA Specialist

Wilco Agten

SEA Specialist

Gerelateerde blogs

Google Premier partner badge groot
Google Ads 29 februari 2024

Google Premier Partner 2024: we horen bij de top 3% van Nederland!

Wesley Plugers
Wesley Plugers
SEA scherp online
Google Ads 16 februari 2023

SEA trends, tips & ontwikkelingen voor 2023: Zo behaal je de beste resultaten

Jochem Stals
Jochem Stals

Samenwerken?

Wil jij zo snel mogelijk meer online bereik creëren?

Wesley Plugers
Ondernemer

5 Feiten over Google Display Advertenties

  • 01
    Bereik Google Display Netwerk

    Het Display Netwerk van Google bereikt meer dan 90% van de internetgebruikers via 2 miljoen websites, video’s en apps.

  • 02
    Advertenties met afbeeldingen

    Advertenties met afbeeldingen hebben een hogere doorklikratio (CTR: 0,31%) dan tekstadvertenties (CTR: 0,23%).

  • 03
    CPC Google Display vs. CPC Google Search

    De gemiddelde kosten per klik (CPC) van een Google Display advertentie is onder de $0,63 (2023). In het zoeknetwerk is de gemiddelde CPC $2,69 (2023).

  • 04
    Mobiele apparaten

    86% van Google Display advertenties wordt gezien op mobiele apparaten.

  • 05
    Leeftijd

    54% van Google Display advertenties van e-commerce adverteerders wordt gezien door 25-44-jarigen.

Gratis Google Ads Audit? Ontdek of jij het maximale uit je Google Ads campagnes haalt.

Jochem
Team Lead SEA

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar