Online marketing bureau in Eindhoven
Terug
Menu

Het beste project waar je aan kan werken ben jij

Stilstaan is vooruitgang. We zouden vaker moeten stilstaan bij ons handelen. Waarom doen we de dingen die we doen? Op welke vlakken kunnen we het beter doen? Alleen als je kritisch naar jezelf kijkt, boek je vooruitgang; als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Mariska Paul
Mariska Paul Geplaatst op 24 augustus 2022 Laatste update op 18 januari 2024

Nooit uitgeleerd

Ons team behandelen we eigenlijk zoals de campagnes van onze klanten: we optimaliseren continu en schroeven bij waar nodig. De basis kan nog zo goed zijn, maar het kan altijd beter. Bovendien hebben interne en externe factoren ook invloed op campagnes waar we ons op moeten aanpassen.
Hetzelfde geldt voor ons team. Het team wordt groter, we krijgen steeds nieuwe klanten en de markt verandert continu. Bovendien speelt het persoonlijke leven, eigenschappen en skills van collega’s ook een rol bij de prestaties op kantoor. Voelt iemand zich niet lekker in zijn vel door werkdruk of is er een conflict waar iemand lastig mee kan omgaan, dan zie je dat terug in de werkzaamheden. Daarbij kunnen slechte gewoontes erin slijten of pakken we bepaalde werkzaamheden niet efficiënt aan. Er is altijd ruimte om het beter te doen!

Niet vakgerelateerde kennis bijspijkeren

Met de Scherp Online Academies spijkeren we onze kennis over het vak bij. Deze academies gaan over vakspecifieke onderwerpen en worden gegeven door senior specialisten van Scherp Online.
Het is een heel belangrijke manier van het delen en vergaren van kennis, maar wij gaan graag verder dan dat. Bij ons vak komt zoveel meer kijken dan alleen ons specialisme. Wat denk je van de e-mails die wij dagelijks sturen of de gesprekken die we voeren met klanten? Daar komen ook de nodige skills voor om de hoek kijken.
Het voeren van een zakelijk gesprek, het schrijven van e-mails enzovoorts zijn ook onderdeel van onze werkzaamheden. Daarom mag iedere collega van Scherp Online onbeperkt online cursussen volgen van GoodHabitz, gevestigd in het PSV stadion bij ons om de hoek. Of ze nu gaan voor een cursus timemanagement, Outlook of de Kracht van slaap. Alles wat hen helpt, helpt Scherp Online!

Wat zijn de ervaringen van onze collega Linda?

Linda

Linda was meteen enthousiast aan de slag gegaan met GoodHabitz. Wij vragen haar naar haar ervaringen.

Iedereen bij Scherp Online heeft het druk. Waar haal jij de tijd vandaan om cursussen te volgen?

“Wat is druk? Ik heb net de cursussen Time-management en Meer bereiken in minder tijd afgerond en ben erachter gekomen dat ik het eigenlijk helemaal niet zo druk heb 😉. Vaak heeft het te maken met het behouden van overzicht. Een overvolle mailbox, een telefoon die met regelmaat afgaat. Wanneer je geen overzicht hebt, kan het overweldigend aanvoelen.
We staan allemaal niet meer dan 60%, in uitzonderlijke gevallen 70% ingepland, zodat we zo’n 40% van onze tijd kunnen besteden aan persoonlijke ontwikkeling. En dat laat ik mij geen twee keer zeggen! Zo start ik iedere ochtend fris en fruitig met een half uurtje GoodHabitz. Dit half uurtje is het toch altijd een beetje opstarten. Dus waarom deze tijd niet efficiënter gebruiken? Net even weer wat anders en meteen handig om interessante tips meteen toe te passen voor klanten.”

Wat vind je ervan dat we de cursussen van GoodHabitz kunnen volgen?

“Ik vind het heerlijk. We zijn allemaal druk met de diepte ingaan voor onze werkzaamheden, maar daarbij vergeet je bijna om wat meer de breedte in te kijken. Tools en tips om je werk slimmer, makkelijker en handiger te doen. In mijn ogen is het net zo belangrijk om hier wat meer bij stil te staan.”

Hoe breng jij structuur aan in het volgen van de cursussen?

“Structuur is iets waar ik heel goed op ga. Misschien soms iets te goed. Ik ben gaan kijken hoe de lessen van GoodHabitz zijn opgebouwd. Het viel mij op dat je 1 les in ongeveer 30 minuten kan volgen. Dat zette me aan het denken.
Ik zie mezelf als een Diesel. Voor ik op volle snelheid kom moet ik eventjes warmdraaien. Zo ook in de ochtend. Mijn eerste half uurtje is altijd een beetje in de flow komen. Perfect om de tijd te besteden aan persoonlijke ontwikkeling. En omdat de informatie nog vers in mijn geheugen zit kan ik het meteen toepassen bij verschillende klanten. Zo is het meer dan alleen de lessen volgen, je doet er ook echt iets mee.”

Welke cursussen heb je al gevolgd en ben je nog van plan te gaan volgen?

“Om te weten welke cursussen het beste bij mij passen heb ik eerst de GoodScan, een tool van GoodHabitz, gedaan. Ondanks dat ik in het begin sceptisch was, verbaasde het mij hoe de aanbevelingen paste bij mijn interesses en op welke gebieden ik meer wilde leren. Zo ben ik gestart met ‘Gewoon goed schrijven’. Ondanks dat de informatie niet meer nieuw was voor mij, is het altijd goed om jezelf even scherp te stellen met wat handige tips om je werkwijze te finetunen.

Toen kreeg ik de smaak te pakken. Ik ging verder met ‘No story, no glory’. Storytelling is de manier van schrijven waar ik echt enthousiast van word. Lezers van begin tot eind meenemen in een verhaal en het zo omschrijven dat het lijkt dat ze onderdeel zijn van het verhaal. Beleving ten top. Een cursus waar ik ook leuke schrijftechnieken en tips uit heb gehaald.

Op dit moment ben ik bezig met ‘Mindmappen’. Naast omdenken is mindmappen iets wat mij triggert. Vaak houd ik een korte brainstorm om verschillende aspecten van een onderwerp te benaderen. Maar waarom dit niet visueel uitwerken? Een mindmap is een krachtig middel om op verschillende manieren in te zetten. Ik kan niet wachten om met de tips aan de slag te gaan.

En dan? Leren innoveren en beter brainstormen staan absoluut hoog op mijn lijstje. Wie weet dat ik het nog opschud met mindfulness en toch maar eens die goede voornemens volhouden.”

Heb je je vergaarde kennis al in de praktijk toegepast?

“Absoluut. Met name elementen van storytelling. Wanneer ik een tekst schrijf probeer ik de volgende punten in het achterhoofd te houden:

  • Denk na over welke emoties je wil oproepen. Wat denk je dat je verhaal teweegbrengt bij anderen of wat wil je dat het teweegbrengt?
  • Zorg dat mensen na je verhaal in actie willen komen. Hoe kun je hiervoor zorgen? Wat kun je inbouwen zodat mensen kippenvel krijgen?

Vaak lees ik een geschreven tekst terug en dan probeer ik afstand te nemen. Als ik aan de andere kant van het scherm zit, wat denkt en voelt die persoon dan? Het is meer bewust schrijven voor de lezer. Ook beschrijf ik meer en probeer ik teksten op te schudden door af te wisselen met korte en lange zinnen en hier en daar gooi ik er een vraag tussen. En stiekem heb ik het ook geprobeerd op deze tekst toe te passen. Is het je al opgevallen?”

Heb je nog tips welke cursus(sen) iedereen bij Scherp Online eigenlijk zou moeten volgen?

“Natuurlijk heeft iedereen eigen leerwensen. Mindmappen is wel een training die ik iedereen kan aanbevelen. Zeker om nieuwe inzichten rondom een project of onderwerp te krijgen is dit een perfecte tool om te gebruiken. Timemanagement en mindfulness is denk ik voor iedereen altijd een goede training om wat meer bewust bij stil te staan.”

Waarom zou ieder bedrijf aandacht moeten besteden aan niet vakspecifieke kennisvergaring?

“Waarom niet? In mijn ogen doe je aan goed werkgeverschap wanneer je de ruimte geeft voor groei en persoonlijke ontwikkeling. Zo worden medewerkers gelukkiger. Naast vakinhoudelijke kennis ga je met onderwerpen aan de slag waar je meer over wil weten of wat je beter wilt aanpakken. Dit pas je ook weer toe in je werk. Ik zie het als een win-win situatie. Als je tot het einde van dit blog bent gekomen dan heb je gelezen wat het mij heeft opgeleverd. Ik zeg doen!”

Het leren met onze partner GoodHabitz maakt het mogelijk om tijd- en plaatsonafhankelijk kennis op te doen. Onze collega’s zijn enthousiast, want het beste project waar je aan kan werken ben jij!

Lees meer over dit onderwerp

Online Marketeer Stan Hunnekens

Waarom werken bij een bureau je een betere Online Marketeer maakt. 

Anouk Raijmakers
Anouk Raijmakers Geplaatst op 9 augustus 2023 Laatste update op 10 augustus 2023
martin van kranenburg bij online marketing bureau scherp online

Tips voor het up-to-date houden van je online marketing kennis

Anouk Raijmakers
Anouk Raijmakers Geplaatst op 2 mei 2023 Laatste update op 3 mei 2023