Geschreven door Wesley van Hoof

Nieuw: mogelijkheid om YouTube-gebruikers op verbonden tv’s te targeten.

Volgens de gegevens van Google wordt er dagelijks ruim 180 miljoen uur naar YouTube gekeken vanaf tv-schermen. Dit is een verschuiving in kijkgedrag waar wij, als marketeers, natuurlijk graag op inspelen.

Vanaf vandaag is het mogelijk om het apparaat type tv-schermen te targeten op YouTube. Hierdoor kunt u gemakkelijk uw relevante doelgroep bereiken terwijl ze YouTube video’s bekijken via de tv. Het is mogelijk om campagnes voor aangesloten tv’s aan te passen door bijvoorbeeld een andere advertentie te laten zien aan personen die uw advertentie via de tv bekijken. U kunt de prestaties van de advertenties die op tv-schermen worden weergegeven goed beoordelen door middel van de rapporten van Google.

Het is bekend dat mensen positief reageren op advertenties op tv-schermen. Volgens Ipsos Lab Experiments zal het adverteren via tv-schermen een aanzienlijke toename in advertentieherkenning en koopintentie, met een gemiddelde stijging van 47% en 35%.

Wil je jouw doelgroep bereiken via YouTube op tv-schermen? Neem dan contact op met Scherp Online en laat onze specialisten uw YouTube campagne tot een succes brengen.