Menu
Terug

Meer leads voor jouw SaaS-Software

Webinar 11 maart 13.00 uur

Je hebt een SaaS-bedrijf. De kans is groot dat je deze landingspagina bezoekt omdat het bij jou, net als bij veel andere bedrijven, draait om het genereren van waardevolle leads. Je website is het het perfecte middel voor. Maar toch loopt het aantal leads nog achter. Je vraagt je misschien af of je online nog kansen laat liggen. Want ben je goed vindbaar voor je doelgroep en komt duidelijk naar voren waarom ze voor jouw SaaS-Software moeten kiezen? Of misschien heb je juist veel bezoekers, maar worden deze geen leads. Hoe kun je dit oplossen?

Leadgeneratie met Inbound Marketing biedt de oplossing. Zonder connectie geen succes. Inbound Marketing is een marketingstrategie waarbij je waardevolle informatie verschaft om op deze manier een potentiële klant naar jouw bedrijf te laten komen.

Houd 11 maart 13.00 uur dus vrij in je agenda. Dan vertellen we je namelijk in ons webinar alles over meer leads voor jouw SaaS-Software met Inbound Marketing en HubSpot.

Webinar 11 maart 13.00 uur: Meer leads voor jouw SaaS-Software met Inbound Marketing & HubSpot

Laat potentiële klanten naar jouw bedrijf komen door middel van een Inbound Marketingstrategie

Lees verder

Zo zorgen wij voor meer leads

Leadgeneratie vindt plaats nádat we websitebezoekers hebben aangetrokken. Ze zijn klaar om te converteren naar leads voor je sales team. Zo zorgen wij voor waardevolle leads:

Creeer buyer persona's
Doelstelling formuleren
Strategie bepalen
Campagnes
Landingspagina's maken
Optimalisatatie en testen
Rapporteren
  • 1. Buyer personas opstellen

    Wanneer iemand je website bezoekt, wil je hem laten converteren naar een lead. Maar laten we eens beginnen bij het aantrekken van relevante bezoekers. De eerste stap is het identificeren van je doelgroep. Dat doen we met buyer personas: een representatie van je ideale klant, gebaseerd op marktonderzoek en data over je bestaande klanten.

  • 2. Doelstellingen

    De strategie bepalen we op basis van de personas (waar zijn zij online te vinden?), maar ook op basis van doelstellingen. Hoeveel waardevolle leads wil je uiteindelijk wanneer bereiken met je investering? Is het realistisch? Misschien heb je ze al helder klaar liggen, misschien ook niet. In dat laatste geval helpen wij je graag!

  • 3. Strategie bepalen

    Buyer personas zijn opgesteld en de doelstellingen liggen klaar. We mogen bijna beginnen! Dit is een goede basis voor een strategie om jouw doelgroep aan te trekken. Dat kan op elk denkbaar kanaal: van LinkedIn tot YouTube. Waar jouw persona’s online te vinden zijn, daar ben jij aanwezig. Budgetten en uren worden in deze fase verdeeld.

  • 4. Campagnes

    Voor wat hoort wat. Dat is toch wel de meest relevante uitspraak die hoort bij leadgeneratie. Alles draait om wederkerigheid. Om aan persoonlijke gegevens te komen, moet je een aanbod hebben dat het waard is om gegevens voor af te geven. We gaan in deze fase achterhalen wat dat is en hoe we mensen kunnen overhalen.

  • 5. Website klaar maken

    Het plan is er, nu is je website aan de beurt. We creëren of bepalen landingspagina’s die we gebruiken om het verkeer via de gekozen kanalen naartoe te sturen. Een landingspagina is een webpagina die speciaal gedesigned is om leads te generen met een formulier in ruil voor een aanbod. Denk aan een ebook, whitepaper, seminar of gratis sample.

  • 6. Aan het werk

    We maken een korte en lange termijn planning, stellen een team samen en verdelen uren en budgetten. Nu gaat het echte werk beginnen. Laat de leads maar binnenstromen! Campagnes monitoren, testen en optimaliseren we continu. In strategie zijn we flexibel. Dat is noodzakelijk, omdat je kansen of valkuilen kan tegenkomen tijdens het werk.

  • 7. Automatiseer

    Het uiteindelijke doel van leads genereren is natuurlijk het converteren naar klant. Dat werkt het beste met automation tools, zoals HubSpot die je bijvoorbeeld helpen automatische, gepersonaliseerde follow-up mails te sturen naar leads, dankzij een ingebouwd CRM systeem.

  • 8. Communicatie

    Je bent vast benieuwd wat de resultaten zijn van ons werk. Daarom hoef je bij ons nooit perse te wachten op de maandelijkse, persoonlijke update en het Google Data Studio rapport. Wij zijn altijd bereikbaar voor je. De lijntjes zijn kort en je hebt een vast aanspreekpunt dat ook de projectleider is. Prettig en duidelijk, voor jou én voor ons.

Wij zorgen voor meer leads voor andere:

Cumulus IT Dealerleasing

Wil jij het aantal leads via je website vergroten?

Whitepaper 10 tips voor SaaS-bedrijven

Vergroot het aantal leads met: