Geschreven door Wesley

Google heeft afgelopen week een nieuwe manier toegevoegd om budget toe te wijzen aan verschillende campagnes. Voorheen had je alleen de mogelijkheid om per campagne een specifiek budget toe te wijzen. Met de nieuwe methode ben je in staat om budget eenvoudiger te verspreiden over meerdere campagnes.

Stel dat je drie verschillende campagnes ingesteld hebt met een totaal budget van € 100,-. Daarbij heb je het budget als volgt verspreid: Campagne 1 €60,-, Campagne 2 € 30,- en Campagne 3 €10,-. Wanneer nu één van de campagnes op een bepaalde dag zijn budget niet opmaakt loop je kans dat je niet je volledige budget uitgeeft.

De nieuwe manier van budgetspreiding geeft Google de kans om het budget beter te verdelen en zal ervoor zorgen dat het overgebleven budget verplaatst wordt naar andere campagnes.

Hoe gaat het in zijn werk?

Het is een beetje een dubieuze nieuwe functie. Google wil natuurlijk graag dat je geen enkele cent van je budget overhoud. Het moet allemaal het systeem in. Toch geloof ik ook in de strategie achter deze nieuwe methode van Google. Je moet er echter wel slim mee omgaan!

Toch maar uitbesteden? Neem contact met ons op!