Geschreven door Wesley

Wanneer je een nieuwe campagne toevoegt in Google Adwords heb je inmiddels een heel aantal mogelijkheden. Zo kun je kiezen voor het zoeknetwerk, het display, Google Shopping en Video advertenties. Daarnaast vallen binnen deze campagnestrategieën een heel aantal functies. Sinds een aantal dagen heeft Google de functie “alleen bellen” toegevoegd aan de zoeknetwerkcampagnes. Hierdoor kunnen we nu campagnes opzetten waarbij geen website meer getoond wordt, maar de advertentie alleen gericht is op een belletje van de doelgroep!

De nieuwe functie is natuurlijk in eerste instantie bedoeld om bedrijven op weg te helpen die potentiële klanten niet naar de website te sturen, maar direct via de telefoon contact op te laten nemen. Uiteraard kunnen wij dit ook heel goed gebruiken om de verschillende campagne-instellingen te testen. Door de toevoeging van “alleen bellen” kunnen we de advertenties ook gerichter maken door bijvoorbeeld tekst toe te voegen als: “spreek vandaag nog een specialist” of “wij helpen u graag persoonlijk”.

Wat je verder nog moet weten over “alleen bellen”.

  • Het is voor nu alleen nog inzetbaar op het zoeknetwerk
  • Er wordt automatisch getarget op mobiele apparaten die een belfunctie hebben
  • Oproepen kunnen al conversies worden ingesteld
  • Je kunt plannen, wat inhoud dat je de advertentie kan tonen wanneer je ook echt bereikbaar bent.

Hoe ga je om met de prijs voor een oproep?

Google hanteert voor “alleen bellen” dezelfde prijs als voor een klik. Dat wil zeggen dat je pas betaald als iemand naar je bedrijf belt en daar blijft het dan ook bij. Wat je moet realiseren is dat een belletje vaak waardevoller is dan een website bezoek. Daarom is het verstandig om vooraf te bepalen wat zo’n beller voor waarde heeft. Hoe vaak ben je in staat om een beller daadwerkelijk om te zetten in een conversie?

Heb je vragen, dan help ik je graag verder! Neem contact op via ons telefoonnummer 040 402 11 33