Google Tag Manager
Google Tag Manager (GTM) is voor elk soort website geschikt. Gebruik het om al jouw tags te implementeren, structureren en managen in één programma. Hoewel je enige technische kennis moet hebben, kun je je web developer voortaan overslaan. Bovendien is het minder foutgevoelig. Wij helpen je graag bij het juist instellen van Google Tag Manager voor al jouw tags!
Hoewel je geen developer skills nodig hebt om de Google Tag Manager te beheren, komt enige technische kennis en inzicht wel van pas. Al onze marketeers hebben deze kennis in huis om jou te helpen.
Inge Peeters Data specialist-
In gesprek
Laten we beginnen bij het begin: wie ben jij? Wat bied je aan? Wie zijn je klanten en wat zijn je doelen? We willen jou en je business echt begrijpen. Alleen dan kunnen we bepalen welke doelen we in Google Tag Manager moeten instellen.
-
Aanmaken van een account
Nadat we in gesprek zijn geweest gaan we aan slag met het account. We maken er eentje voor jou aan en voegen jou als beheerder toe. We sturen de code door naar jullie developer zodat hij of zij deze kan toevoegen aan de backend van jullie website.
-
Google analytics koppelen
Allereerst gaan we Google Analytics koppelen aan Google Tag Manager. We maken een algemene tag aan waardoor de Google Analytics tag bij iedere paginaweergave wordt afgevuurd. Daarna zorgen we ervoor dat de klikdoelen zowel in Google Analytics als in Google Tag Manager op de juiste manier zijn ingesteld.
-
Overige tags installeren
Vervolgens koppelen we andere programma’s waarmee je werkt en gegevens verzamelt aan Google Tag Manager. Ieder systeem heeft een eigen tracking code waarmee die de gebeurtenissen op jouw website meet. Denk hierbij aan de Facebook Pixel, de Google Ads Pixel en de Hotjar tracking code.
-
Tags controleren
Nadat we de tags hebben geïnstalleerd is het belangrijk om te testen of alles goed werkt. Dit doen we via de testomgeving van Google Tag Manager.
-
Evalueren en eventuele nieuwe tags toevoegen
Als laatste is het belangrijk om continue te blijven controleren of de juiste doelen zijn ingesteld en of we eventueel nieuwe tags moeten installeren.
5 feiten over de Google Tag Manager
Bekijk onze cases
3 redenen om gebruik te maken van Google Tag Manager
Je kunt tegenwoordig bijna alles meten en je website continue verbeteren. Stel het volgende eenvoudig in via de GTM:
Reden 1
Wees niet meer afhankelijk van een webbouwer.
Reden 2
Je pagina’s laden sneller dan wanneer er losse tags geplaatst worden.
Reden 3
Blijf je concurrentie een stap voor. Doordat je alle veranderingen op de website goed meet, kun je de website continu verbeteren.