Geschreven door Wesley

Google is afgelopen week in de Verenigde Staten gestart met het uitrollen van de zogeheten product ratings voor Google Shopping. Dit houdt in dat de gebruikers nu ook de bekende “sterretjes” te zien krijgen bij de Shopping-resultaten in Google. Dit moet ervoor zorgen dat de advertenties nog beter opvallen en dat bedrijven die goed presteren bij hun klanten / doelgroep profiteren van goede recensies.

Net als bij de ratings die Google aan de reguliere advertenties toevoegt, worden ook de sterren bij Google Shopping verzameld bij een aantal partijen. Tot oktober 2014 zal Google automatisch ratings bij de advertenties gaan tonen voor diegene (in de Verenigde Staten) die dit nu ook al ingesteld hebben. Daarna moet de adverteerder er zelf om vragen.

Hoe lang het duurt voor we de nieuwe advertenties in Nederland gaan zien weten we nog niet, maar de kans is groot dat dit pas na oktober zal zijn. Dan zit de testfase in de Verenigde Staten erop. Dit is wat Google er zelf over te zeggen heeft: “We also plan to open up product ratings to merchants targeting countries outside of the United States in the coming months, so please stay tuned.”.