Geschreven door Wesley

Vandaag gaf Google in Amsterdam een Automation Lab en wij waren er goed vertegenwoordigd. Karlijn, Sophie, Bram en ik waren erbij om meer te leren over automatisch bieden in Google AdWords en andere ontwikkelingen op het gebied van automation.

Die ontwikkelingen zorgen ervoor dat wij, als online marketeers, onze tijd nuttiger besteden in AdWords. Doordat de meer basic handelingen als bodaanpassingen ons uit handen genomen worden, focussen wij ons op acties die meer impact hebben op conversie. Google gaat meer de focus leggen op content, dus onze focus zal ook die kant op verschuiven. Doordat Google de bodaanpassingen overneemt, besteed ik mijn tijd effectiever en steek ik meer tijd in bijvoorbeeld strategie, Google optimize, of andere werkzaamheden. Het uitvoerende werk in AdWords neemt Google ons zo uit handen.

Samenwerken met Smart Bidding

Google heeft natuurlijk ook veel meer data tot zijn beschikking, waardoor hij beter onderbouwde keuzes kan maken voor biedingen dan ik als online marketeer kan maken. Hierdoor zal dankzij smart bidding uiteindelijk je aantal conversies omhoog gaan voor hetzelfde budget. De truc is om op de juiste manier samen te werken met smart bidding, zodat je elkaar aanvult.

Er volgen nog twee andere seminars van Google, ook in het kader van automation. Ook daar zijn we weer aanwezig met een delegatie van Scherp Online.

Wil je meer weten over smart bidding? Lees dan onze blog over het automation lab. Ben je benieuwd of deze automatische biedingen voor jou ook interessant zijn? En lijkt het je wat om dit uit te proberen? Neem contact met ons op voor advies en om te horen of dit toegepast kan worden voor jouw AdWords account.