Menu
Terug

100% hoger scoren dan target ROAS.

Vakmanschap is de kern van Buddha to Buddha. Van ontwerp tot ontwikkeling, een uniek team van ontwerpers, ontwikkelaars & zilversmeden werkt samen om de unieke sieraden te creëren. Of het nu een ring, armband of ketting is, ieder sieraad is het resultaat van een lang en nauwgezet proces en innovatief denken.

Buddha to Buddha werkte intern aan een groter marktaandeel in Duitsland, maar daar zijn bezoekers voor nodig. En die moeten weten wie je bent. Hoewel in Nederland het merk enorm populair is, was er is Duitsland nog winst te behalen.

Ons doel? Merkbekendheid genereren om producten te promoten, het publiek uit te breiden, sales te stimuleren en merkaffiniteit op te bouwen.

Lees verder

Buddha to Buddha

Wat waren de uitdagingen?

Dit project was gericht op het testen van een nieuwe Google Ads shopping-campagne om de inkomsten en verkopen te verhogen met behoud van een specifiek ROAS-doel.

Vrijwel direct kwam ons marketingteam erachter dat slimme shopping-campagnes niet worden weergegeven als ‘beperkt door budget’ en hebben daarom een veel hoger dagbudget nodig tijdens piekmomenten.

Aangezien deze vorm van adverteren volledig geautomatiseerd is door Google, is de rapportagefunctie ook beperkt. Zo hadden we geen inzicht in welke netwerken, apparaten of demografische factoren beter presteerden dan andere opties.

Vanuit een merkperspectief is deze campagne lastiger te managen, omdat je werkt met specifieke aangepaste labels om producten te segmenteren. Dit is een moeilijkere benadering dan bij een standaard shopping-campagne, omdat er aanvullende parameters nodig zijn.

Door de slimme shopping-campagnes van Google te implementeren, hebben we niet alleen ons campagnebeheer vereenvoudigd en meer tijd vrijgemaakt voor andere optimalisatie binnen het Google Ads account, maar ook onze prestaties verbeterd. Daar ben ik trots op!”

Naomi ZantmanOnline Marketing Specialist

Onze oplossing?

Het primaire doel was om leads en online verkopen te stimuleren en af te stappen van traditionele online shopping-campagnes. In plaats daarvan keken we naar smart shopping-campagnes. Dit om de merkbekendheid in Duitsland te vergoten.

Google smart shopping is een campagnetype in Google Ads dat de mix vormt van een normale shopping-campagne en een dynamische remarketingcampagne. Dit betekent dat de producten niet alleen in de zoekresultaten worden weergegeven, maar ook in het Display Netwerk, YouTube of in Gmail. Daarnaast gebruikt Google automatisering om de juiste advertenties, op het juiste moment aan de juiste doelgroep te laten zien.

We beperkten de campagne niet met budget, zodat de biedstrategie kon leren en zijn werk volledig kon uitvoeren. Met een groter bereik ontstond een grotere merkbekendheid, want behalve dat deze campagnes eenvoudiger waren op te zetten en uit te voeren, waren slimme shopping-campagnes ook veel effectiever in de vorm van prestaties.

Dankzij de geautomatiseerde biedstrategie konden we de winstgevendheid van onze campagne maximaliseren waardoor wij maar liefst 100% hoger scoorden dan target ROAS.

Meer cases

Geïnteresseerd?
Plan een adviesgesprek met ons.

Advies gesprek