Geschreven door Wesley

Precies een maand geleden introduceerde Google een applicatie om je Google Adwords-campagnes te beheren. Hoewel ik na de eerste kennismaking niet heel enthousiast was, lijk ik hem vaker te gebruiken dan verwacht. In deze post mijn bevindingen over de app en het gemak dat hij biedt.

Eerste indruk.

Waar ik direct tegenaan liep nadat ik de applicatie had geïnstalleerd is dat de MCC-functie ontbrak, iets wat voor een bureau als Scherponline.nl onmisbaar is. Gelukkig is er inmiddels een update geweest waarbij je wel toegang hebt tot je MCC. Daarnaast logt de Adwords app direct in op het account dat ingesteld staat op je smartphone. Dat is niet altijd wenselijk, omdat dit niet bij iedereen gelijk is aan het zakelijke account. Ik was dus niet direct onder de indruk, maar al spelende met de mogelijkheden was ik vrij snel verkocht.

Wat kun je er nou echt mee?

Als je op de website van de applicatie zelf kijkt, dan vind je onder andere: campagnestatistieken bekijken, uw biedingen en budgetten aanpassen, realtime waarschuwingen en meldingen ontvangen en suggesties opvolgen om uw campagnes te verbeteren. Daar is de applicatie dan ook ideaal voor. Hij biedt helder inzicht in de cijfers.

Wij moeten regelmatig wijzigingen doorvoeren die niet direct op de kwaliteit van de campagne van invloed zijn. Dan biedt de applicatie een zeer aangename uitkomst, zeker als je onderweg bent.

Waar ga je hem zeker niet voor gebruiken?

Ondanks het feit dat hij zeer prettig in gebruik is, zal ik de Google Adwords app niet gaan gebruiken voor inhoudelijke zaken zoals bijvoorbeeld remarketing.

Conclusie.

Een prima applicatie die precies doet waar hij voor staat, niet meer en niet minder. Hij is overzichtelijk, handig in gebruik en geeft direct inzicht (mits goed ingesteld) in de resultaten van je campagne. Verwacht niet dat je er alle ins en outs van Adwords mee door kan voeren, want daar is hij “helaas” niet voor bedoeld.