Adverteren op Facebook

In dit social media tijdperk ben je een uitzondering als je niet meerdere keren per dag je social media accounts checkt. Grote kans dat je vandaag al eens je Facebook feed hebt bekeken. Met 2,50 biljoen gebruikers staat dit platform aan de top. Ook jouw toekomstige klanten zitten daar tussen, ongeacht je branche. Wil jij bereik en websiteverkeer creëren op basis van persoonlijke profielen? Dan is Facebook adverteren de oplossing voor jou.

Medewerker marketing bureau
Bram Wijnhoven

37% van de online shoppers zegt social media te Maar liefst 11% van de Facebook posts bestaat uit video’s. Let erop dat je ondertiteling toevoegt, want 85% bekijkt deze video’s zonder geluid!

Bram Wijnhoven Social media specialist
Zo zetten wij succesvolle Facebook campagnes op
SMART doelstellingen
campagnedoel
  • Persona’s en “customer journey”

    Persona’s opstellen is een no-brainer. Wie is je ideale klant van leeftijd tot allergieën en diepste verlangens? Elke persona in elke koopfase (bewustwording, overweging, beslissing) benaderen we anders. Zo laten we een vrouw die al eens schoenen bij je heeft gekocht een koopactie zien terwijl we een onbekende man liever een voucher voor herenschoenen aanbieden.

  • Doelstelling bepalen

    Voordat we een Facebook advertentie opzetten, formuleren we samen met jou SMART-doelstellingen. Wat is voor jou een succesvolle Facebookcampagne? Wat wil je bereiken?

  • Campagnedoel kiezen

    Staat je advertentieaccount? Dan kunnen we nu een keuze maken uit één van de 11 advertentiedoelen, zoals bereik of verkoop. Heeft iemand jouw ebook al gedownload? Dan kun je wellicht sturen op conversie. Een vreemde heeft misschien meer baat bij inspirerende video. De keuze valt samen met je campagnedoelstelling.

  • Selecteren van je target-doelgroep

    Afhankelijk van je doelstelling, kiezen we je targetdoelgroep. We kunnen natuurlijk voor elke persona en elke fase van de koopreis advertenties creëren, maar als je doelstelling gericht is op meer verkoop van bepaalde producten, slaan we de eerste koopfase en wellicht een aantal persona’s over. We maken wel altijd meerdere variaties van advertenties om te testen.

  • Creatives & copy

    De creatives en copy van je advertenties behoren tot de belangrijkste succesfactoren van je campagne. Het brein wil geprikkeld worden, maar het oog wil ook wat. Bovendien val je al snel weg in het geweld van alle Facebook posts, dus we zorgen dat je opvalt. Onze checklist helpt ons om altijd advertenties van hoge kwaliteit te posten.

  • Remarketing

    Remarketing is het opnieuw benaderen van gebruikers die eerdere interesse hebben getoond. Het is een super effectieve manier om twijfelaars te laten converteren. Benader bijvoorbeeld winkelmandverlaters of betrokken bloglezers via Facebook. We gebruiken altijd een frequency cap, zodat mensen niet bestookt worden met advertenties.

  • Analyseren

    De meest volledige conversie-informatie krijgen we door het installeren van de Facebook pixel. Dat opent ook deuren naar een breder scala aan targeting opties, waaronder remarketing. Micro-analyses maken we in Facebook Analytics, maar het succes van campagnes bepalen we via Google Analytics. Zo zien we het complete plaatje.

Bekijk onze cases

3 redenen waarom Facebook ook jouw bedrijf laat groeien

Ben jij actief in een nichemarkt? Of juist niet? Het maakt eigenlijk niets uit, want op Facebook is iedereen wel vertegenwoordigd.

Bereik veel mensen

Je hebt een enorm groot bereik en ook jouw doelgroep is er te vinden.

Bereik de juiste mensen

Je kan heel specifiek targeten, zelfs op levensgebeurtenissen als “Verloofd”.

Betaal niet te veel voor een bezoeker

Adverteren op Facebook is relatief goedkoop. Er zijn meerdere mogelijkheden om te adverteren in Facebook. Gericht op conversie, gericht op verkeer of gericht op bereik.

Inge Google Analytics 4 uitleg

Dit zeggen onze klanten

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Maak kennis met ons social team

Profiel afbeelding van Mariska PaulSocial media specialist / Online strateeg

Mariska Paul

Social media specialist / Online strateeg
Profiel afbeelding van Vera van den HanenbergHead of Social

Vera van den Hanenberg

Head of Social
Profiel afbeelding van Saar van de MortelJunior social media specialist

Saar van de Mortel

Junior social media specialist
Profiel afbeelding van Milou EmmerikContent specialist

Milou Emmerik

Content specialist
Profiel afbeelding van Robin RouschopSocial advertising specialist

Robin Rouschop

Social advertising specialist
Profiel afbeelding van Wouter van KemenadeOnline Strateeg

Wouter van Kemenade

Online Strateeg

Gerelateerde blogs

TikTok logo
Social advertising 24 juli 2024

Wat je wil weten voordat je begint met TikTok adverteren

Mariska Paul
Mariska Paul
Mariska en Maud scherp online
Social advertising 20 april 2023

Adverteren op Pinterest? Zo begin je!

Vera Van den Hanenberg
Vera Van den Hanenberg

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet Zweegers
Oprichter

5 Feiten over adverteren op Facebook

  • 01
    Aantal Nederlandse gebruikers

    Facebook staat op de tweede plek (onder WhatsApp) van meest gebruikte social media kanalen in Nederland met 10,4 miljoen gebruikers in 2020.

  • 02
    Meest bezochte websites

    Facebook staat op de derde plek van meest bezochte websites ter wereld.

  • 03
    Mobiele apparaten

    94% van de omzet uit Facebook advertenties komt van mobiele apparaten. Mobiel-vriendelijke content creëren is dus een must!

  • 04
    Tijd per dag

    Facebook gebruikers spenderen gemiddeld 38 minuten per dag aan het platform.

  • 05
    Inkomen gebruikers

    74% van Facebook gebruikers heeft een hoog inkomen (>$75.000/jaar). Daar tegenover staan relatief lage gemiddelde CPC’s (gemiddeld $1,72).

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar

Haal meer uit je organische socials Download hier onze social media kalender template en wordt consistent met je socials.

Vera
Head of Socials