Webshops

31
okt

Google’s Consumentenbarometer; tool voor scherpe analyses

Google heeft vorige week weer een belangrijke tool gelanceerd; de consumentenbarometer 2014. De gratis tool geeft inzicht in het internetgebruik van consumenten. De tool kan een krachtig middel zijn voor webwinkels maar eigenlijk voor iedereen die internet gebruikt voor zowel zakelijke als privé doeleinden. Het is ondertussen het vierde jaar dat de consumentenbarometer wordt uitgebracht. Toch heeft Google weer aanpassingen gedaan waardoor er nu nog meer data en betere resultaten beschikbaar zijn.

Read more

27
jun

Wetgeving voor webwinkels aangepast

Vorig jaar werden er zo’n 10 miljoen bestellingen via internet gedaan en dit aantal zal de komende jaren nog flink doorgroeien. Webwinkels schieten als paddenstoelen uit de grond en zeer uiteenlopende producten worden online aangeschaft. Niet langer enkel tickets, games of apps, maar ook koelkasten, vakanties en elektronica.

De meeste webwinkels willen klanten zo goed mogelijk bedienen, maar er kunnen ook zaken fout gaan. Het kan voorkomen dat een bestelling niet of verkeerd wordt geleverd, dat een betaling niet doorkomt of dat het lang duurt voordat het bedrag wordt geretourneerd. Om consumenten tegen deze vervelende situaties te beschermen, heeft de Europese unie de wetgeving aangescherpt.

Vanaf 13 juni 2014 zijn de regels ingegaan en als webwinkelier moet u wellicht nog de nodige aanpassingen doorvoeren. In dit artikel vertellen we wat het nieuwe beleid inhoudt.

Read more