SEO – Zoekmachine optimalisatie

14
jun

Wat zijn Google featured snippets?

Sinds kort vertoont Google bij ‘wat is…’ zoekopdrachten direct het antwoord op de vraag van de gebruiker. Dat antwoord, ook wel een rich answer genoemd, is een van de featured snippets die getoond worden in Google en komt direct van websites van derden. Er zijn nog weinig websites in Nederland die hier slim op inspelen en dat betekent dat er veel kansen liggen voor de SEO liefhebbers onder ons. Hoe zorg je ervoor dat Google het antwoord van jouw site toont?

Read more

12
apr

3 Tips voor lokale linkbuilding

Ben jij een kleine ondernemer en vindt jij het moeilijk om te linkbuilden? In dit artikel geven we een aantal tips voor het verkrijgen van kwalitatieve, lokale links. Met deze relevante links kun je een goed linkprofiel voor jouw website opbouwen.

Read more

4
apr

7 SEO tips voor nieuwe websites in 2016

Ben je bezig met het bouwen van een website en ben je nog niet bezig met SEO van deze website? Dan mis je de kans op een grote voorsprong op je concurrenten! Er zijn nu al een aantal zaken waarmee je de SEO van je website zodanig kan opbouwen, dat je wanneer de website live gaat al online kunt scoren. Om dit te bereiken hebben we alvast wat tips voor je.

Read more

2
jun

Verschuiving van zoekwoorden naar onderwerpen

Google begint steeds beter te begrijpen waar gebruikers naar zoeken en slaagt er daarom vaker in om relevante zoekresultaten voor te schotelen. Hierdoor wordt het nog belangrijker om na te denken over vragen die potentiële klanten hebben. Deze zoekvraag staat centraal in je content.
Read more

11
mrt

Meer inzicht in zoekopdrachten op mobiel of tablet

De Keyword Planner, een tool van Google in AdWords, is een belangrijk middel voor zoekwoordonderzoek. Zoekwoordonderzoek is de basis van een search campagne en zonder goede inzichten is het lastig om doelen te stellen en metingen te doen. Gelukkig heeft Google ons nog meer inzicht gegeven door een nieuwe functie aan de Keyword Planner toe te voegen.

Read more

8
mrt

Creatieve linkbuilding tips 2015

Om hoger te scoren in Google is SEO noodzakelijk. Een belangrijk onderdeel van SEO is linkbuilding. Google beoordeelt een website namelijk voor een groot gedeelte aan de hand van opgebouwde autoriteit die hij herkent aan waardevolle inkomende links.

Read more

28
feb

Google voegt mobielvriendelijke sites en apps toe aan algoritme

Afgelopen week heeft Google weer eens een opvallende onthulling gedaan. Op haar officiële blog voor webmasters is te lezen dat vanaf 21 april 2015 meer mobielvriendelijke websites en relevante app content in de zoekresultaten zal tonen. Hierdoor is het belang van een mobiele of responsive website nog groter geworden.

Read more

21
jan

Wat zijn Meta Descriptions en Meta Titles en hoe schrijf ik ze?

Wanneer je aan de slag gaat met zoekmachine marketing, dan gaan de eerste dingen die je tegenkomt vaak over het verbeteren van de content op je websites. Belangrijke onderdelen daarvan zijn onder andere de Meta Title (ofwel page title) en de Meta Description. Maar wat zijn nou de do’s en de don’ts? In deze post een aantal handige tips die ervoor zorgen dat je Meta Title en Meta Description optimaal zijn ingevuld en je resultaat verbeterd.

Read more

7
aug

Google: HTTPS nu SEO ranking factor

Op woensdag 6 augustus maakte Google bekend dat het beveiligde, versleutelde verbindingen op heeft genomen als een signaal in haar algoritme om zoekresultaten te rangschikken. Op dit moment heeft deze update slechts invloed op minder dan 1% van de globale zoekopdrachten, maar Google sluit niet uit dat de beveiligde verbinding in de toekomst zwaarder zal gaan wegen.

Beveiliging is een van de top prioriteiten van Google en door websites met HTTPS extra te belonen hoopt Google van het internet een veiligere plek te maken. In de SEO community heeft niet iedereen positief gereageerd. Read more

27
jun

Foto bij Google Autorship verdwijnt

Regelmatig voert Google wijzigingen door in haar zoekmachine. Ze zijn lang niet allemaal zichtbaar maar een verandering die u vast wel is opgevallen, zijn de profielfoto’s naast de zoekresultaten. Experts, bloggers, marketeers en anderen konden er namelijk voor kiezen om het Google+ account met hun website te koppelen. Hierdoor kon Google de auteur van een artikel herkennen en was het mogelijk dat de profielfoto naast een zoekresultaat werd weergegeven.

Overigens was dit geen garantie dat de foto daadwerkelijk bij elke pagina werd getoond. Google geeft de auteursfoto alleen weer als dit relevant is voor de gebruiker. Voor de auteur ontstond er ook een voordeel omdat het zoekresultaat meer opvalt dan een concurrent die geen foto gebruikt. Gisteren is er wel een grote verandering voor Google Autorship aangekondigd.

Read more