SEA – Zoekmachine adverteren

22
feb

Google verwijdert advertenties aan rechterzijde

Google heeft afgelopen weekend bevestigd dat de traditionele tekstadvertenties in de rechterkolom op desktop gaat verwijderen. Dit blijkt uit een officiële verklaring die Google gegeven heeft aan het Amerikaanse Search Engine Land.

Read more

3
aug

Google start met het testen van Search ads in Google Play

Google is afgelopen week gestart met het testen van zogeheten Search ads in Google Play. Op deze manier is het voor app-ontwikkelaars eenvoudiger om hun apps onder de aandacht te brengen van de doelgroep. Voorlopig zal de functie alleen voor een selecte groep gebruikers zichtbaar zijn.

Read more

10
jul

Google Adwords kwaliteitsscore is niet wat het lijkt

Gisterenmiddag waren we met de voltallige selectie aanwezig tijdens het “The Truth about Quality Score” & “Advanced Dynamic Remarketing” event bij Google in Amsterdam. Tijdens deze sessie werden we bijgepraat over de laatste ontwikkelingen omtrent dynamische remarketing en kregen het echte verhaal achter de kwaliteitsscore van Google te horen.

Read more

6
jul

Prikkel de koopknop met TrueView for Shopping

Google heeft vorige week bekend gemaakt dat het een nieuwe functie gaat lanceren in het Google Display Netwerk YouTube: TrueView for shopping. Bij deze nieuwe functie ziet de gebruiker een video van een bepaald merk of product. In deze video zijn linkjes verwerkt waarop de gebruiker kan klikken om meer informatie te krijgen over het bedrijf of over het vertoonde product. Daarnaast is het mogelijk om dit product met één klik aan te schaffen.

Read more

28
mei

5 tips voor remarketing met data uit Google Analytics

Remarketing is een vorm van adverteren waarbij je data die je verzameld hebt van een bezoeker van jouw website, gebruikt om deze terug te halen. Google Adwords biedt inmiddels een aantal mogelijkheden om remarketing in te zetten, waaronder remarketing voor het zoeknetwerk, dynamische remarketing en remarketing voor video kijkers. In dit artikel lees je 5 tips over de inzet van remarketing met data uit Google Analytics.

Read more

13
apr

Android app voor Google Adwords, iets voor jou?

Precies een maand geleden introduceerde Google een applicatie om je Google Adwords-campagnes te beheren. Hoewel ik na de eerste kennismaking niet heel enthousiast was, lijk ik hem vaker te gebruiken dan verwacht. In deze post mijn bevindingen over de app en het gemak dat hij biedt.

Read more

21
mrt

Kwaliteitsscore verbeteren? Check je bestemmingspagina’s!

De kwaliteitsscore van AdWords bestaat uit een aantal onderdelen zoals het doorklikratio (CTR), relevantie van de advertentietekst, prestaties op verschillende apparaten en de bestemmingspagina. Vaak ligt de focus op het verbeteren van de advertentietekst, maar er valt veel winst te behalen uit het optimaliseren van de landingspage. In dit artikel een aantal tips hoe je dit kunt doen.

Read more

9
mrt

Google verwijdert inactieve advertenties en zoekwoorden uit Adwords

Vandaag las ik voor het eerste een melding in Adwords waarin te lezen is dat Google “inactieve advertenties en zoekwoorden” uit je Google Adwords-account gaat verwijderen. Een logische actie van Google, omdat inactieve advertenties en zoekwoorden niks bijdragen aan je account.

Read more

23
feb

Google voegt “alleen bellen” toe aan Google Adwords

Wanneer je een nieuwe campagne toevoegt in Google Adwords heb je inmiddels een heel aantal mogelijkheden. Zo kun je kiezen voor het zoeknetwerk, het display, Google Shopping en Video advertenties. Daarnaast vallen binnen deze campagnestrategieën een heel aantal functies. Sinds een aantal dagen heeft Google de functie “alleen bellen” toegevoegd aan de zoeknetwerkcampagnes. Hierdoor kunnen we nu campagnes opzetten waarbij geen website meer getoond wordt, maar de advertentie alleen gericht is op een belletje van de doelgroep!

Read more

16
jan

Remarketing inzetten op video kijkers

Inmiddels leven we in het jaar 2015 en snappen de meeste bedrijven wel dat online marketing een centrale rol in de marketing strategie of zelfs binnen de hele organisatie zou moeten spelen. De wereld om ons heen veranderd en dus ook het gedrag van de consument. Eén van de grote websites waar we dit gedrag zien veranderen is de op één na grootste zoekmachine van ons land.. Youtube.

Read more