Conversie optimalisatie

28
mei

5 tips voor remarketing met data uit Google Analytics

Remarketing is een vorm van adverteren waarbij je data die je verzameld hebt van een bezoeker van jouw website, gebruikt om deze terug te halen. Google Adwords biedt inmiddels een aantal mogelijkheden om remarketing in te zetten, waaronder remarketing voor het zoeknetwerk, dynamische remarketing en remarketing voor video kijkers. In dit artikel lees je 5 tips over de inzet van remarketing met data uit Google Analytics.

Read more

4
mei

Je site optimaliseren met MBTI

De Myer Briggs Type Indicator (MBTI) is een goede methode om onderscheid te maken in verschillende gebruikers die je website bezoeken. Gedragingen van individuele bezoekers verschillen van elkaar, maar met MBTI is het mogelijk om ze in een bepaalde groep te clusteren. De originele test bracht persoonlijke voorkeuren in kaart en bestaat uit 16 persoonlijkheidstypen.

Het online model is vereenvoudigd en kent slechts 4 soorten bezoekers. In onderstaande blogpost worden de persoonlijkheidstypen beschreven en wordt duidelijk hoe je met je website kunt inspelen op verschillende gebruikers.

Read more

15
apr

Emerce Conversion 2015 samengevat in 5 bruikbare tips

Gisteren vond bij Pakhuis de Zwijger in Amsterdam het jaarlijkse Emerce Conversion plaats. Een evenement waarop een groot aantal sprekers je inspireert en bijpraat over de kneepjes van het vak conversie-optimalisatie. Het was voor mij een zinvolle dag waarin ik vooral naar de toekomst gekeken heb. In deze post vind je 5 bruikbare tips waar je direct iets mee kunt.

Read more

30
mrt

6 conversie optimalisatie tips voor webshops

Het doel van een webshop is simpel, verkopen. Het liefst zo veel mogelijk verkopen en nog snel ook. Uiteraard is het verkrijgen van verkeer daarbij van essentieel belang, maar wat als je al behoorlijk wat verkeer hebt en je nog onvoldoende orders haalt? Dan moet je mijn blog lezen en vandaag nog de onderstaande 6 conversie optimalisatie tips voor webshops doorvoeren. Succes gegarandeerd!

Read more